Ostan kevarin, mutta minkä?

RiZu
Pyörä:
Husqvarna SM125 '08, Honda Monkey '88
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut RiZu » 6.2.2013 21:31

Niinjoo, mainittakoon se että ihan uudella sepolla en oo ikinä ajanu, 06 ja 07:lla vaan :)
Eli toki ne on vanhempia eli uudemmat varmaan on jämäkämpiä ajaa kun on isompia mutta aika leluja nuo vanhemmat. :D
GAS OR ASS, no free rides!
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10

ViestiKirjoittanut Stål » 7.2.2013 0:06

aksim97 kirjoitti:cebarit tuntuu olevan halpoja, mutta ei oo kuulemma yhtä hyviä mutkateillä kun ysäri?

Paskapuhetta sanon minä. Ihmiset taas mollaa Hondaa vaikkei koskaan ajanutkaan, vaan koska se on pienen näköinen eikä yhtä katu-uskottava kuin Yamaha.

Ite kumpaakin jonkun verran ajaneena väitän että CBR on parempi ajaa. Ajoasento on luonteva toisin kuin YZF-R:ssä. Pyörä on helppo viedä mutkiin, mutta ajo on kuitenkin vakaata suuremmissakin nopeuksissa. Ja CBR on sitäpaitsi vielä halvempi. Jääpähän rahaa vaikka murinapöntön ostoon :) . Meinaan LeoVince kuulostaa aika makealta CBR:ssä.
Husaberg FS 570
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 7.2.2013 0:22

CBR toimii myös motocrossradalla, kokeiltu on! Hyppyritkin sujuu ilman keulan pohjaamista :P

Vanhanmalliset on kevyitä ja ketteriä, pienet renkaat ja hyrrävoimat tekee ohjausliikkeistä kovissakin vauhdeissa kevyitä ja nopeita! Mutkateillä on täsmällistä ajaa, Pohjois-Suomen yksikaistaisia asfalttiteitä kehtaa pommitella satasta.

YZF-R on taas armoton muoviluoti jossa ei ole vakiona selkä suorana ajon mahdollisuutta. Autokoulussa joutuin moisella väyläämään ja selän päälle otti, pituutta mulla on 183 cm. Laivamaista ajoa yzärillä, kulkee kuin juna, eli ei ole niinkään ketterä.

CBR mahdollistaa ajamisen vaikka pää kiinni tankissa tai sitten selkä suorana. Kapea pyöräkin kun on niin pääsee menemään pois vaikka puolen metrin levyisestä välistä kunhan taittaa peilit, soratielläkään ei enskakuskit pääse karkuun kun kehtaa vain antaa Sepolle hanaa! Pisin päivämatka jonka itse olen separilla ajanut on vähän päälle 500km ilman minkäänlaisia kolotuksia tahi jumituksia, mukava pyörä myös pitkälle matkalle.
Lol joku Leovince, Yoshimura on aito ja oikea kokoputki Cebariin! Senhän saa vielä niin hirveen hirveen halvallakin! (alle 200e)
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16

ViestiKirjoittanut Blacklake » 7.2.2013 0:37

Täysin pakollinen sivukommentti. Itse pidän ainoana mahdollisena vaihtoehtona Aprilia Rs:ää, olkoon sitte 2 tahti tai 4 tahti. Kaikki muut Tzr:ää lukuunottamatta ovat kapeampia kuin äitini polkupyörä, eikä takarengas ole kyllä yhtään hääppösempi, mikä on mielestäni aika helvetin neitimäisen näköistä. Tosin olen maalaisjuntti jonka mielestä skootterit pojilla ovat maailman homointa kans, joten koittakaa ymmärtää.
Kyllähän jumalauta kyykyn pitää olla leveä, eikä sellainen joka mahtuu hiirenkolosta sisään. En tosin ole ikinä cbr:llä tai vastaavalla vekottimella ajanut, paitsi pari kertaa RS:llä ja olihan se aika kivaa. Voihan sillä varmaan olla aika mukavaa ajella mutta on se silti aika lapsellisen näköinen.
Jos hankkisin 125 kyykyn, se olisi RS, tai jos pitäisi olla 4-tahti niin RS4. Muita en edes harkitsisi.
Onhan se ymmärrettävää kun maailmasta löytyy poikia jotka kehtaavat pompata skootterin kyytiin, niin kai sieltä löytyy ihmisiä jotka nauttivat CBR:stä tai YZF-R:stä, mutta tämä on vain oma randomi mielipiteeni.
Itse olin tosiaan 2T Rs:ää hankkimassa, mutta eihän semmosella kylärinkiä kierrellä, niin ostankin sitten Apikka Sx:n, saapahan päristellä.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM

ViestiKirjoittanut Rajis- » 7.2.2013 0:40

YZF-R pienempi kuin räsä? :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
RiZu
Pyörä:
Husqvarna SM125 '08, Honda Monkey '88

ViestiKirjoittanut RiZu » 7.2.2013 0:45

Tosin tuossa CBR vs. YZF-R kysymyksessä on kyse vähän siitäkin että mistä kukin tykkää. Ite en tykkää yhtään ajaa sepolla, ohjaus on kyllä kevyt mutta omaan makuun liiankin kevyt, ajo on huteran oloista. Yzäri on ehkä vähän kankeempi mutkissa mutta kyllä sen saa taittumaan yhtä hyvin kun sepon ellei jopa paremmin kunhan vaan oppii vähän :) Ite tykkään sellasesta jämäkkyydestä ja tasaisuudesta ajossa mitä yzärissä on. :P
GAS OR ASS, no free rides!
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 7.2.2013 0:52

Samaa mieltä tuosta kyykyn koosta. YZF-R:llä oon kaupungissa ajellu jonkinverran, CBR:llä ihan pienen lenkin ja RS:llä parisataa kilometriä, tosin RäSä oli munaperä eli sitä vanhempaa mallia. YZF-R ja uudempi RS on mun mielestä kaks komeinta kyykkyä. YZF-R:n ajoasento oli kyllä yllättävän makaava mutta kuitenkin aika mukava ajaa, silti RS oli mielestäni kivempi ajettava. CBR:stä en osaa sanoa mitään, tosi luotettava peli ja se +30tkm menee helposti mitä monikaan YZF-R ei hyväkuntoisena tuu näkemään.

CBR:n kapeasta ulkonäöstä en tykkää (nyt puhun siis vanhemmasta Cebarista) ja Yzärin kapea takarengas (130?) tekee perästä tyhmän näköösen kun muuten aika leveä pyörä. Miksei näihin voi laittaa sellasia vanteita että 150 levee menis vielä hyvin? Alkaa ottaa jo siinä pyöräs ketjut ja muut kiinni jos vakiovanteelle lyö sellaisen.

Tuo Aprilian uus nelarikyykky RS4 on kyllä aika kiinnostava, vois hyvinkin olla, että jos olis tullu markkinoille parivuotta ennemmin niin olisin keväällä hommannu WR:n tilalle sellaisen. Pari vuotta kun siinä menee että niitä +5tkm ajettuja ja halvempia tulee nettimotoon. Näillänäkymin smotoon vaihdetaan keväällä ;)
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 7.2.2013 8:36

Ja onhan ne vanhemmat cebarit muutenkin pieniä, mopokyykytkin on joka suunnasta isompia, paitsi moottorista. :D Mutta edelleen, ei ajamalla rikki saa!
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
ysäri

ViestiKirjoittanut ysäri » 7.2.2013 16:38

Kolmetoista kirjoitti:Ei kannata pyörän hommaamisen kanssa sitten hätäillä, muista se. Kokemusta on. Ite kun oon rauhassa ja ajatuksella noita selaillu, odotellu hyvää yksilöä ja tehny kaupat nopeesti niin oon saanu mun molemmat pärrät todella hyvään hintaan uutta vastaavina ;) Yzäreitä kyllä on myynnissä vaikka kuinka monta, kevättä myöden tulee lisää joten kannattaa katella rauhassa, ajamaan kun ei vielä kuukauteen pääse. Tietenkin jos tuo yksilö sua miellyttää niin hae pois. Voi hyvinkin kestää yli 10tkm ilman isompaa vikaa tai sitten levitä heti keväällä käsiin..

Kiitos kun kerroit kokemuksistas. :)

Alko muutenkin jo mietityttämään, että pitäiskö sittenkin hankkia enduro kevari.

Kun ne on takuu varmasti hauskoja esim. mökkiteillä, kun taas katupyörällä saa varoa enemmän.

Tässä ois sitten Derbi Senda SM 125 :
(Linkki: http://www.nettimoto.com/derbi/senda/1446319)

Jos kukaan on kokeillut ajaa katupyörällä esim. mökkitiellä, voi kertoa kokemuksiaan. Helpottais valitsemista paljon. :)
Puukäsi
Pyörä:
Honda AfricaTwin 750

ViestiKirjoittanut Puukäsi » 7.2.2013 17:08

Ite kattelin noita Derbejä aikoinaan kanssa. Ihan hyvältä noi näyttää ja kuulostaa (jos änkkä vaihdettu), mutta tehoahan noissa ei ole hirveästi, mutta jos ei moottoritielle eksy, on sekin hyvä peli.
Itse lisäsin budjettiini n.1500€ ja ostin WR:n. Kertaakaan en ole sitä katunut.
Endurolla/smotolla pystyy sitten ihan hyvin ajamaan matkaakin. Itse ajoin parisataa kilsaa putkeen eikä tuntunut missään.
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 7.2.2013 17:13

Ite olen ajanut CBRllä paljon soramaanteitä ja metsäautoteitä ilman mitään ongelmia. Uskaltaa ajaa ihan vauhdikkaastikin, satastakin olen ajanut hyväkuntoisella soratiellä. Cebaria kehtaa myös soramontullakin ulkoiluttaa, mutta hiekalla loppuu ominaisuudet kesken mikä on hyvinkin ymmärrettävää.

Eräällä soramaantiellä kun ajettiin niin kaveri smotolla jäi pahasti jälkeen kun ei uskaltanut ajaa vaikka oli vasta lanattu tie!
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]

ViestiKirjoittanut aksim97 » 7.2.2013 17:30

Blacklake kirjoitti:Täysin pakollinen sivukommentti. Itse pidän ainoana mahdollisena vaihtoehtona Aprilia Rs:ää, olkoon sitte 2 tahti tai 4 tahti. Kaikki muut Tzr:ää lukuunottamatta ovat kapeampia kuin äitini polkupyörä, eikä takarengas ole kyllä yhtään hääppösempi, mikä on mielestäni aika helvetin neitimäisen näköistä. Tosin olen maalaisjuntti jonka mielestä skootterit pojilla ovat maailman homointa kans, joten koittakaa ymmärtää.
Kyllähän jumalauta kyykyn pitää olla leveä, eikä sellainen joka mahtuu hiirenkolosta sisään. En tosin ole ikinä cbr:llä tai vastaavalla vekottimella ajanut, paitsi pari kertaa RS:llä ja olihan se aika kivaa. Voihan sillä varmaan olla aika mukavaa ajella mutta on se silti aika lapsellisen näköinen.
Jos hankkisin 125 kyykyn, se olisi RS, tai jos pitäisi olla 4-tahti niin RS4. Muita en edes harkitsisi.
Onhan se ymmärrettävää kun maailmasta löytyy poikia jotka kehtaavat pompata skootterin kyytiin, niin kai sieltä löytyy ihmisiä jotka nauttivat CBR:stä tai YZF-R:stä, mutta tämä on vain oma randomi mielipiteeni.
Itse olin tosiaan 2T Rs:ää hankkimassa, mutta eihän semmosella kylärinkiä kierrellä, niin ostankin sitten Apikka Sx:n, saapahan päristellä.

No itsekin maalta mutta tosiaan nelari sais olla vaikka remppakykyjä löytys, mutta haluaa kuitenkin keskittyä olennaiseen eli ajamiseen. Mielestäni cebari on myöskin hieman liian kapean näkönen, ysäri on paremman näköinen. Cebarilla enkä ysärillä ole kummallakaan ajanut, mutta itselle sopii hyvin junamaisuus, hieman ihmetyttää vaan että millainen ajoasento on, eli voiko ajaa hieman pidempiäkin etappeja.
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 7.2.2013 17:42

Käyttäjä PenaV8 ajoi muistaakseni viimekesänä aika pitkän reissun Yzärillä. Riippuu tietenkin henkilön koosta miten hyvä tuo ajoasento on itselle, 184 senttisenä mulle tuo YZF-R ei oo ainakaan liian pieni. Uskoisin että selkä tai ranteet väsyis jos sellasella pitempää matkaa lähtisin taittamaan, munaperä-Räsällä ei 100km putkeen tuntunu missään, Yzäristä en tiedä.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Re: Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut AceFin » 7.2.2013 17:52

Jupesetä kirjoitti:Ite olen ajanut CBRllä paljon soramaanteitä ja metsäautoteitä ilman mitään ongelmia. Uskaltaa ajaa ihan vauhdikkaastikin, satastakin olen ajanut hyväkuntoisella soratiellä. Cebaria kehtaa myös soramontullakin ulkoiluttaa, mutta hiekalla loppuu ominaisuudet kesken mikä on hyvinkin ymmärrettävää.

Eräällä soramaantiellä kun ajettiin niin kaveri smotolla jäi pahasti jälkeen kun ei uskaltanut ajaa vaikka oli vasta lanattu tie!

Kyllähän niitä kyykkyjäkin voi hiekkatiellä työntää mielin määrin, mutta on se smotolla / enskalla paljon mukavampaa. Ei sillä kyykyllä montulla hirveästi oikeesti tee.

ysäri kirjoitti:Jos kukaan on kokeillut ajaa katupyörällä esim. mökkitiellä, voi kertoa kokemuksiaan. Helpottais valitsemista paljon. :)

Smotolla olen jonkun verran hiekkatiellä ajanut. Ihan mukavaa se on, välillä vaan kuumottaa kuinka kauan pidot riittää. Oikeilla enskarenkailla taas todella mukavaa.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 7.2.2013 18:14

Järven rannalla oon cebarilla ajellu joskus, ei sitä työntää tarvi sentään mutta tahtoo puskea niin perkeleesti.