A1-kortti

Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 21.5.2013 21:54

Voi olla jopa parempikin, opit meinaan suoraan oikean ajotekniikan jos vaan olet sisäistänyt opettajan ohjeet ja vinkit.

Mutta itse asiaan niin pikkunen alinopeus joku 5 kilsaa aika hyvä ja päätä pyörität paljon ja ryhmityt oikein eli vilkku peili vilkasu ja ylipäätään rauhassa vaan ajat ni hyvin se menee.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 21.5.2013 21:55

Tälläinen spekulointi on aivan turhaa. Kukaan ei voi sanoa millä todennäköisyydellä pääset läpi. Jos opettajas päästää sut varaamaan kässärin ja inssin, sen mielestä sulla on hyvät mahdollisuudet suoriutua niistä.

Tosiaan on mahdotonta sanoa miten se sulla tulee menemään.

Yrität vain ottaa mahdollisimman rennosti (vaikka jännittääkin niin hitosti..). Se joko menee läpi, tai ei mene. Teet vaan parhaas ja jos se ei mene läpi, niin sitten ei mene. Tokihan se hylsy v*tuttaa ja rahaa menee uuteen inssiin ja niin ees päin, mutta ei sille mitään voi jos parhaansa on antanut. Sitten vain uutta inssiä kehiin.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91

ViestiKirjoittanut AceFin » 21.5.2013 21:57

Ei ole mitään mahdollisuuksia, turha sun on oikeestaan edes mennä sinne kokeeseen.

Suoraan sanottuna tyhmä kysymys. Luuletko, että olet ensimmäinen, jolla ei ole aikaisempaa kokemusta alla? Miten sitten mopopojat pääsevät kokeista läpi, vaikkeivät ole välttämättä ennen moottoroidulla kakspyöräsellä ajaneet? Sulle pätee samat vinkit kuin muillekin, niitä on koko topic täynnä.

E: hidas
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 22.5.2013 0:14

Tänään kävin aamulla anomassa harjoitusluvan, ja myöhemmin päivällä toimitin vanhempien suostumuksen laitokselle ja kirjoitti siinä samalla sitten luvat :D Nopeaa toimintaa :)
Sakkoja sakkoja
Onkimato

ViestiKirjoittanut Onkimato » 22.5.2013 14:43

Vähänkö ärsyttää katsastusasemien ja autokoulujen toiminta kun jokapaikasta saa erilaisia vastauksia.

Eli harkkalupa meni viimesyksynä vanhaksi kun autokoulu sössi ja peruutti inssin. Nyt kun aloin selvittämään että mitä tehtävissä niin sain neljänlaista tietoa.

Isä kävi kysymässä turun konttorilta että mitä tehdään, sanoivat että yhteys autokouluun ja heidän pyörällä inssiin. Salossa eräällä kaverilla sama tilanne ja hänelle sanottiin että riittää kun joku kaveri ajaa pyörän inssipaikalle, Siitä vaan suoraan inssiin omalla pyörällä. Sitten soitin turkuun ja kysyin onnistuisiko omalla pyörällä ajo, ei kuulemma onnistu ja pitäisi 18 ajoa käydä (Mitä helvettiä?!?). Soitin sitten seuraavaksi saloon jossa sanottiin sama kun kaverille, eli omalla pyörällä voi ajaa kunhan joku tuo pyörän vaan inssipaikalle. Ja toisella kaverilla kanssa sama tilanne kun minulla. Hän otti yhteyttä autiokouluun ja joutuu ajamaan neljä ajoa ja sitten inssiin. Eli ei tosta ota hullukaan selvää mikä on oikeaa tietoa ja mikä väärää. Niin ja lisäksi kaikki nuo tiedot tulleet joko autokoulusta tai tutkinnon vastaanottajilta.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 22.5.2013 15:56

18 ajoa? Sehän maksaa aivan saatanasti :roll: Menkää kaverin kans sinne neljän ajon juttuun, jos se niin onnistuu. Ei oo mullekkaan mitään uutta tää mutuilu ajokorttiasioissa. Ajokorttiuudistuksestakin koulun ajo-opettaja sanoi eriä kuin autokoulun opettaja ja netissä taas luki aivan muuta..
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Onkimato

ViestiKirjoittanut Onkimato » 22.5.2013 16:28

En tiedä mitä sekoilivat ja en ole menossa siihen 18ajoon :lol: , Kaveri menee siihen neljän ajoon ja ajaa koulun pyörällä, minä menen inssiin omalla pyörällä niin että kaveri ajaa miton paikanpäälle. Ihme sekoilua taas noilta virastoilta :roll:
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Sohoo
Pyörä:
KTM EXC 125, Suzuki PV 74cc

ViestiKirjoittanut Sohoo » 22.5.2013 16:42

MeRiejusta kirjoitti:Tänään kävin aamulla anomassa harjoitusluvan, ja myöhemmin päivällä toimitin vanhempien suostumuksen laitokselle ja kirjoitti siinä samalla sitten luvat :D Nopeaa toimintaa :)

Mistä päin oot? Ite just Lappeenrannassa käsittelykokeen tein ja vein ne paperit poliisilaitokselle mutta jäi vielä sinne koska se vanhempien kirjallinen lupa tuli yllätyksenä ja en ite asu Lpr joten... Huomenna viemää se sitte.
KTM EXC 125 2008 Ja Suzuki PV 74cc 1992
Peraa_
Pyörä:
Yamaha TZR 125

ViestiKirjoittanut Peraa_ » 22.5.2013 20:16

Saattaa olla väärä alue, mutta kysyn kuitenkin täältä.

Olen siis 19-vuotias, jo autokortin omaava, henkilö. Tänään minulle tuli postissa uusi ajokortti. Syy tälle uudelle ajokortille on minulle hiukan pimennossa. Kuitenkin eniten uudessa kortissa minulle pisti silmään että minulle on merkitty moottoripyöräkorttiluokaksi A2. Tämä tuntuu kummalta, sillä olen tehnyt kaikki ajokorttini vanhan kaavan mukaan, eli minulla pitäisi olla pikku A. Voiko ajokorttiluokka näin muuttua? Ja joudunko muka joskus, kun ison pyörän haluan, käymään lisätunteja saadakseni A kortin? Kun olen ainakin tähän mennessä ollut siinä uskossa että kun olen vanhan kaavan mukaan korttini hankkinut, niin saisin myös A kortin ilman mitään lisätunteja.
Ghostly.K Moderaattori

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 22.5.2013 20:31

Poliisilaitokselle selvittämään asia. Väärin tuo minun mielestä on. Joku sekaannus täytynyt sattua tuon kanssa.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 22.5.2013 20:39

Peraa_ kirjoitti:Saattaa olla väärä alue, mutta kysyn kuitenkin täältä.

Olen siis 19-vuotias, jo autokortin omaava, henkilö. Tänään minulle tuli postissa uusi ajokortti. Syy tälle uudelle ajokortille on minulle hiukan pimennossa. Kuitenkin eniten uudessa kortissa minulle pisti silmään että minulle on merkitty moottoripyöräkorttiluokaksi A2. Tämä tuntuu kummalta, sillä olen tehnyt kaikki ajokorttini vanhan kaavan mukaan, eli minulla pitäisi olla pikku A. Voiko ajokorttiluokka näin muuttua? Ja joudunko muka joskus, kun ison pyörän haluan, käymään lisätunteja saadakseni A kortin? Kun olen ainakin tähän mennessä ollut siinä uskossa että kun olen vanhan kaavan mukaan korttini hankkinut, niin saisin myös A kortin ilman mitään lisätunteja.

Kaikki uuden malliset prätkäkortit merkitään A1, A2 tai A, eli kun sulla ei isoa A:ta ole niin kortissa lukee A2 mut todellisuudessa omistat vanhan mallisen pikku-a-kortin, toki voit varmistaa poliisilta mut näin itse ymmärsin kun joku tätä ihmetteli jossain muussa topicissa.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Peraa_
Pyörä:
Yamaha TZR 125

ViestiKirjoittanut Peraa_ » 22.5.2013 20:53

Jooh, pitää kuitenkin poliisiasemalla käydä joku päivä kyselemässä että onhan asia näin.
Eemelijan
Pyörä:
Yamaha WR 125X -11

ViestiKirjoittanut Eemelijan » 22.5.2013 21:30

Juu eli sieltähän se inssi ja kässäri meni mainiosti läpi!! Olitte oikeassa että mietiskelin turhia kun pohdin onko minulla mahdollisuuksia vaikka ei ole mopoista tai muista vehkeistä aikasempaa kokemusta..
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 22.5.2013 21:32

Itse kun noita asioita oon poliisiaseman neuvontanumerosta kysellyt, niin ei ole tiennyt vastausta. Sieltä sanoivat että soitappa katsastusasemalle, sillä ne tietävät näistä paremmin. Siittä lähtien olenkin aina katsastusasemilta kysellyt ja aina tullut vastaus, jopa monimutkaisiin kysymyksiinkin samantien.
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 22.5.2013 23:04

Sohoo kirjoitti:
MeRiejusta kirjoitti:Tänään kävin aamulla anomassa harjoitusluvan, ja myöhemmin päivällä toimitin vanhempien suostumuksen laitokselle ja kirjoitti siinä samalla sitten luvat :D Nopeaa toimintaa :)

Mistä päin oot? Ite just Lappeenrannassa käsittelykokeen tein ja vein ne paperit poliisilaitokselle mutta jäi vielä sinne koska se vanhempien kirjallinen lupa tuli yllätyksenä ja en ite asu Lpr joten... Huomenna viemää se sitte.

Keski-Pohjanmalla Kannuksessa :D Tuppukylä :))
Sakkoja sakkoja