veryz kirjoitti:Ite pistän piikin suosiol talveks säilöö, ku on tollain mopomönkijä vähä kätevämpi peli talvel
Mut asiaa... Oisko jotaa hyvää neuvoo miten pystyis estää kaasarin jäätymisen, ku ei toi masinolikaa tunnu oikee auttavan?
Lämpöeristämällä kaasarin. Lämpötilan muutos pysyy mahdollisimman pienenä ja sinne ei pääse muodostumaan kosteutta. Sehän sielä jäätyy. Vesi nimittäin, ei se bensa jäähän mene.
Yksi vaihtoehto on ottaa kaasari pois ja antaa hyvä puhdistus jne. tsekata kaikki on kunnossa ja toimii. Talvella tapahtuu tallissa, kesällä nautitaan ajosta!
Eilen aamulla pääs täällä itä-suomessa mustajää yllättämään liikenneympyrässä. 40km/h tulin kesä vauhteja siihen ja luikes molemmat renkaat alta. Husse on hyvin suunniteltu, ei käyny muuta kun peili väänty ja tuppi ratkes pikkusen, sitä ei edes huomaa jos ei sinne tangon alle kato. Tuli taas muistutus että asvaltti on kovaa. Tosin hussella ekaa kertaa. Tosin ei se sorakaan kovin pehmeetä oo, se on tullu muutama kerta todettua.
Nyt on omasta polisport halo maskista umpio alkaa sulamaan 55/60W polttimol ja nyt ajattelin tilaa 55w xenonit niin sulattaako samalla lailla vai kannattaako ostaa vain 35w xenonit? vai onko tämä watti määrä vain lyhyen halogeeni polttimon teho?
No se on järjellä ajateltavissa. Elikkä molemmat ottaa 55W tehoa. Otan päästä keksityt prosentit tähän. 55W halogeeni käyttää 33% tehosta valoon, ja 66% lämmön tuottamiseen. 55W xenon käyttää 66% tehosta valoon, ja 33% lämmön tuottamiseen.
Tuo 55W xenonin lämmön tuotto on suunnilleen samaa luokkaa kun sillä vakio 35W hehkulampulla siellä eli se ei todellakaan sulata umpiota. Moni tuntuu luulevan, että kun valo lisääntyy niin pakosti lisääntyy myös lämpö.