Niksu01 kirjoitti:kopra__ kirjoitti:Ajelen tässä mopolla toista kesää ja rupee nyt toi mopon vauhti tuntuun tylsältä ja oon aatellu kevarin ostoo. Rahaa ei löydy oikeen kun korttiin, mutta kaks mopoo olis ja niistä vois sen 2000€ saada, eli siihen hintaluokkan jonkinlaista 2t kevaria. Mikä ois semmone mikä kulkis ihan hyvi ja ois niin luotettava ku 2 tahdeista nyt saa. Ulkonäöllä ei sillain väliä vaikka plussahan se tottakai on.
Yamaha DT 125 ois aika sopiva tohon budjettiin. Jos kyykkypyörä käy niin Derbi Gpr 125 vois olla aika kova ku siinä on sama kone ku Yamaha Dt ja kyykkynä teoriassa pitäisi olla huput korkeemmat verrattuna detsiin.
Jos pyörän iällä ei oo väliä niin 1990- luvun kevareiden hinnat on alhaalla (ainakin tällä hetkellä) ja ne vissiin kestää, ainakin mun 1990 vuoden tessu kesti älyttömän hyvin . Niissä on kulkupuoli samaa luokkaa Yamaha Dt kanssa. Yamaha Tzr 125 oli muuten detsin koneella oleva kyykky 1990- luvun alkupuolelta ja vissiin luotettavakin. Vanhoja tietenkin nuo on, mut halpoja, kestäviä, sähköjen luulis olevan yksinkertasemmat, kulkupuoli riittävä ainakin itelle ja nykyään alkaa olla harvinaisempia...
Tietty jos ei 4t oo pois luettu nii joku pikkunen 4t kevari (esim monkey) ja siihen isompaa konetta.
Supermotoo melkeimpä oon just kattellu. Noi detsit kyl vaikuttaa iha hyviltä vempeleiltä. Osaisikko/osaisko joku sanoo, et millasia noi sm husset on? Oon kattelu et niist saa ainaki hyvin tehoo ja jos on 07 vanhempi ni on luotettavampi ecu. Varaosathan niihin ois kalliimpia mut onko muuten hyviä? Esim verrattuna vaikka detseihi. Ja 4t en aatellu hankkia kun en niitten koneita osaa huoltaa enkä jaksa opetella melkei täysin uutta asiaa . Noi mankit kans ois vissii mulle vähä pieniä.