saape kirjoitti:4t:ssä olisi etuna pitkät huoltovälit ja kulutus, mutta vähän epäilyttää, jos ei pyörästä saa mitään irti.
Miten niin ei saa mitään irti?
Mä oon nelarilla päästelly viimekesänä 9tkm ja oon kyllä tykänny tuosta tosi paljon. Luultavasti ensiviikon aikana tuo lähtee uudelle omistajalle ja ostan DT125x:n tilalle. DT kuluttaa varmaan vähiten 2T kevareista täystehoisena, mutta tehoa on sitten vähän vähemmän kuin HVA SM tai Aprilian Rotaxin (RS, SX, MX). Kumminkin tarpeeksi tehokas nelitahdin jälkeen.
Kyykky vai smoto kysymys on ollut monella muullakin edessä, mm. itselläni. Jonkinverran tulee myös metsäteillä päästeltyä ja siihen sopii smoto paremmin.
Kyykkykuskien paskamyrskyä odotellessa... Ennen kuin itse hommasin kevarin sain kokeilla kaverien pyöriä, niin kyykkyjä kuin smotoja. Auttoi kyllä kummasti päätöksenteossa kun kävi pienen lenkin heittämässä.
Itse olen 184cm eikä Aprilia RS tai Yamaha YZF-R oo yhtään liian pieniä mulle, joillakin vaan selkä ja ranteet väsyy kyykyllä ajamisesta.
Nelareista tuohon budjettiin katselisin Husqvarnan nelitahteja (3500€ voi jo jonkunlaisen saada, muutaman sadan lisähinnalla ainakin) ja kyykyistä Yamaha YZF-R tai KTM Duke.
Kakstahdeista Yamaha DT X/RE tai Derbi GPR/Gilera SC, sama kone molemmissa.