Tehokkaimmat 4-T piikit

Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut Gogge » 10.6.2012 16:32

Mitä helvetin järkee sun on tulla vinkumaan kun tilanne ei vaadi esimerkkiä? Ja betat painaa aineskin 100kg, enintään kilon tai pari enemmän.. Ja oikeestaan noilla parilla kilolla ei mitään seksuaalista merkitystä ole. En nyt ala polinia tarjoomaan tähän kun en oo ihan varma onko siinä täyttä 11kw, mutta 70kg se ainakin painaa vaan. Ja 7,85kw tartteisi vaan irrota jotta sama tehopainosuhde olisi.. Mutta sehän tässä ei pointtina ollut. Myöskin skyteam mankista löytyy aika reilusti alle 100kg.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut Aap- » 10.6.2012 16:43

Voi olla montaa mieltä siitä että hyötyykö kukaan tuommosesta tiedosta mitää: "Varmana on muitaki alle satakilosia nelaripiikkejä". :lol:
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut Gogge » 10.6.2012 16:57

Ei siitä ollutkaan kyse, kunhan totesin.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut MB93 » 10.6.2012 18:02

Deathgrowl kirjoitti:ja comp mallistaki saa irti 20kw valmistajien mukaan... Cdi:n, pytyn, kaasarin ja putkiston vaihdolla... ja pytty on 125cc.


Mitäköhän tuo pytyn vaihto mahtaa tuossa auttaa jos pysyy sama halkaisija?

En tosin ole ikinä nähnyt tai kuullut 20kw 125cc nelarista. mutta fantic on tehopaino suhteeltaan tehokkain 4-t piikki


Voisin väittää että Takegawalta löytyy 125cc vaakakonetta josta saa tuon 20kW pihalle. Toisaalta sit puhutaan jo nelivenaisesta DOHC-kannesta ja muusta hi-end-kamasta joka ei varmana ole mukava tai luotettava katukäytössä.

Gogge kirjoitti:En nyt ala polinia tarjoomaan tähän kun en oo ihan varma onko siinä täyttä 11kw, mutta 70kg se ainakin painaa vaan. Ja 7,85kw tartteisi vaan irrota jotta sama tehopainosuhde olisi.. Mutta sehän tässä ei pointtina ollut. Myöskin skyteam mankista löytyy aika reilusti alle 100kg.


Ei oo Polinissa 11kW, taitaa olla kuuden ja seittemän välillä. Skyteamin omapaino on papereissa 64kg, tehoa 5,8kW ja tukkoinen ku mikä vakiona. Toisaalta siihen saa isompia koneita helpommalla ja halvemmalla ku mihinkään muuhun nelarikemmuun Suomenmaalla, tuo pieni koko ja lelun maine vaan ei kaikkia houkuttele.
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 10.6.2012 18:26

Voisin väittää että Takegawalta löytyy 125cc vaakakonetta josta saa tuon 20kW pihalle. Toisaalta sit puhutaan jo nelivenaisesta DOHC-kannesta ja muusta hi-end-kamasta joka ei varmana ole mukava tai luotettava katukäytössä.


Ei mielestäni ole Piaggion 11kw DOHC 4V moottori mitenkään epämukava :lol:. Mutta joo, toki luotettavuus ja mukavuus kärsivät sitten korkeammalla viritysasteella. Pointtini olikin vain, että epämukavaksi DOHC rakenne ei moottoria tee, se vaan muuttuu hieman erilaiseksi.
Mopo oli ja mopo meni :(
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut MB93 » 10.6.2012 19:20

Ja mun pointti oli että noinkin pieneltä iskutilavuudelta kuin 125cc tuollaisen 20kW repiminen ei ole järkevää katukäyttöön, oli se sit SOHC tai DOHC.
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut Cross@r » 10.6.2012 20:58

150cc hondassaki on se 16kW vakiona niin saa kyllä aika pirtee 125cc nelari olla js 20kW lähtee. En kyllä tiiä pitääkö nettimoton lukemat paikkansa. Ainakin toi honda on ihan eri planeetalta kun mikään nelaripiikki :roll:
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut Stål » 11.6.2012 0:22

Gogge kirjoitti:Ja tuo 20kw 125cc vähän herättää epäilyä.. Ainakin huoltoväleillä ja kulutuksella voi heittää vesilintua siinä vaiheessa. Ja joidenkin huhujen mukaan toi comppi fantic olisi myös kuristettu siihen 11kw.

Turhaan epäilet ;) Muistaakseni joku olisi tiedustellut noitten kisaosien saatavuutta ja vastaus oli että niitä saa vain jos todistetusti ajaa esim enduroa kilpaa. Ja tuo comppi taisi olla juu CDI:stä kuristettu ja nips naps saisi muutaman hepan lisää. Ehkä siinä on jotain lainattua kisaosaa?
Husaberg FS 570
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut Gogge » 11.6.2012 1:27

Sanotaanko vaikka näin, että siihen hintaan mitä toi laite maksaa, niin omat odotukset tehon suhteen olis aika korkeella :lol: En sitten tiiä onko ne öhlinssit sun pimpelit mitkä siinä maksaa niin pipona, mutta jonkun kotarinkin saa halvemmalla. Ja tuo "todistetusti ajaa enduroa" varmaankin sisältää johonkin seuraan kuulumisen tmv..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
SomaliKapteeni
Pyörä:
Rieju Marathon -09 125cc
Paikkakunta:
Helsinki (Hertsika)
Liittynyt:
8.8.2011 1:24
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut SomaliKapteeni » 12.6.2012 22:15

Uskaltaisin väittää, että kuristamaton Rieju Marathon on top 5 joukossa.
min-akin
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Enduro
Paikkakunta:
Asikkala, Vääksy
Liittynyt:
28.9.2011 18:39
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut min-akin » 17.6.2012 19:52

MB93 kirjoitti:
Deathgrowl kirjoitti:ja comp mallistaki saa irti 20kw valmistajien mukaan... Cdi:n, pytyn, kaasarin ja putkiston vaihdolla... ja pytty on 125cc.

Mitäköhän tuo pytyn vaihto mahtaa tuossa auttaa jos pysyy sama halkaisija?

Voisi olla kisasempi sylinterisarja? Esimerkiksi Riejun Marathon Competizione 125 mallissa on pytyssä kisamäntä, "COmpression piston and special CDI must be installed together for working correctly". (Siis tuo tehoa, en kylläkään teknisesti osaa perustella.) Sopii kyllä suoraan perussylinteriin, mutta tarvitsee CDI kartan + kansi saattaa olla avarampi, kuin perusmallissa. Noiden vastaavien osien kanssa mitä luettelit, niin Riejun kisatiimi väittää olevan juuri 20 hp. Aika kovan vehkeen kuitenkin on saanut kasattua, jos siitä irtoaa 20kw. Ei mitenkään mahdotonta, muttei kuitenkaan luotettavimmasta ja halvimmasta päästä, kuten sanottua MB93 toimesta.

Tälläisen napsasin sähköposti keskustelustani Competizionesta: "This model includes an special High COmpression piston and special CDI. Both must be installed together for working correctly, and you can install on yoour Marathon 125 PRO , but knowing that in this case your bike will loose waranty and will be not according homologation for road legal use. Of course, efffect is much bigger that take off the wire from CDI."

Komppaan SomaliKapteenia ja olen valmis lähtemään viivoille muiden 4t piikkien kanssa.. ;)
:)
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut Clutch » 25.6.2012 18:33

Uskallan lähteä mitsillä ketä vastaan vaan.
Meinaan tässä pieni lista jotka "jäänyt" kiihdytyksessä.

2xYamaha Wr ( Toisella Arrow Darkline ym. )
Ktm Duke ( Se sähkökuri tj. otettu pois )
2x Yamaha Yzf-r ( Toisessa lazerin slipari )
Ainoostaan huipuissa Yzf-r pääsee samaan lukemaan. eli oikeata nopeutta satunnaisissa olosuhteissa 115-125.

Kattoo pal tuo mu mitsi sit menis ku paan tuon vapari änkän nykyse todella tukkosen sijaan ja säädän seokset uudelle 28mm kaasuttimelle kuntoon kun nyt on 24mm ja käy erittäin laihalla.. :s
Englannista noita on enemmänki ilmeisesti mitä ny lukenut, ja 18-19hp on muutamat dynopaperit nähny siel foorumeil ku ollu vaa vapari putki + 28mm ja ilmanputsari avarrettu. Se on hyvin nelarikevariksi :p
Aivan riittävästi tuo kulkee mun mielestä vaikka ollutkin 2 täystehosta 2tahti kevaria aikasemmin.
villess
Pyörä:
ex Rieju Marathon, KTM 690 smc
Liittynyt:
23.1.2011 0:43
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut villess » 26.6.2012 17:48

18-19hp koneelta vai takarenkaalta? kuulostaa melko kovalta, olikos mz ilma vai nestejäähy?
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut Andis » 26.6.2012 20:14

Nestejäähy se on.
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Tehokkaimmat 4-T piikit

ViestiKirjoittanut Clutch » 28.6.2012 16:43

Todennäköisesti koneelta mut kyllä se pitkälti maahan sama välittyy tuossa teholuokassa.
Juu Ktm tuplasyylärit flektillähän näissä on.