Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

Julle_11
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
1.8.2009 23:06

ViestiKirjoittanut Julle_11 » 24.5.2010 21:48

Onko jollain kokekmusta tuosta Turtle waxin pigmenttivahasta missä tulee tuo korjauspuikko mukana? Eli peittääkö hyvin pikkunaarmut jne?
huikka
Pyörä:
BOMBER Suzuki 6*125cc i/ö
Paikkakunta:
Ulvsby
Liittynyt:
23.8.2007 18:13

ViestiKirjoittanut huikka » 24.5.2010 22:07

Julle_11 kirjoitti:Onko jollain kokekmusta tuosta Turtle waxin pigmenttivahasta missä tulee tuo korjauspuikko mukana? Eli peittääkö hyvin pikkunaarmut jne?

Pikku naarmut peittää seuraavaan pesuun saakka, tuo on siis pika-apu ennen paikkamaalausta.
Don't drink and drive,just smoke and fly

Purkuosat 125cc--->
sebazukowski
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
14.7.2007 18:45

ViestiKirjoittanut sebazukowski » 28.5.2010 14:55

Kuva

Jalmari kiittää =)
käänks
Pyörä:
MX 125 s2 replica MYYNNISSÄ
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
21.5.2008 18:36

ViestiKirjoittanut käänks » 28.5.2010 15:13

Mitäs muovikiilloketta suosittelette mustalle ämpärimuoville?
Aprilia MX 125 kuvat

Olis mäksä myynnissä!
sebazukowski
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
14.7.2007 18:45

ViestiKirjoittanut sebazukowski » 28.5.2010 18:10

Bilteman mustavahalla kerta + korrekin kiiltovahalla päälle. ;)
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 28.5.2010 23:24

Mitenhän sais pinttyneet liat (jotain rasvaa/öljyä/tms.) pois valkosista katteista? Ei lähteny vedellä+pesuaineella+harjalla/pesuliinalla..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
svalE
Pyörä:
HUSQ 125
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
14.7.2008 14:46

ViestiKirjoittanut svalE » 29.5.2010 1:06

Napoleon Dynamite kirjoitti:Mitenhän sais pinttyneet liat (jotain rasvaa/öljyä/tms.) pois valkosista katteista? Ei lähteny vedellä+pesuaineella+harjalla/pesuliinalla..

Hussessa ainakin pakokaasun aiheuttamat pinttymät lähtivät metal polishilla + kunnon hinkkauksella, kun se tuppaa pikkasen hiomaan pintaa eli tässä tapauksessa pinttymää. Jos on kunnon öljysiä pinttymiä, Ksyleeni on toimivin ratkaisu mielestäni. http://www.puuilo.fi/cat/images/taroil_022_0812_706.jpg Litra maksaa n. 6e ja sillä kyllä lähtee pahimmatkin paskat pois.
Lape
Pyörä:
Kawasaki Z 750 '08
Paikkakunta:
Vanda
Liittynyt:
24.7.2006 16:47

ViestiKirjoittanut Lape » 29.5.2010 1:57

Jeps.. Tänään tuli sitten ostettua ja kokeiltua tuota paljon mainostettua Autoglymin punainen vaha + kultainen viimeistelyvaha -yhdistelmää. Hampaita lievästi kiristellen otin tuon kultaisen siihen punaisen mukaan, ei ole mielestäni ihan halpaa tavaraa.

Punaisella tuli yksinäänkin oikein mainio kiilto ja oli helppo pyyhkiä pois. Vaikutti asialliselta kamalta. Kultainen taas oli hieman hankalampi levitettävä koska se on sellaista melkein vedenohutta litkua joka valuu joka paikkaan. Se pitää myös käytännössä ruikkia suoraan pyörän päälle koska liinaan lisätessä se imeytyy kankaaseen. Tämä hankaloitti erityisesti maata kohti olevien osien vahaamista kun piti vaan yrittää jotenkin roiskia siitä pullosta katteille (ja samalla puolet litkusta menee maahan). Myös aineen kuivumisen jälkeen oli "kiva" putsailla pyörä joka paikkaan valuneista valkoisista noroista.

Lopputuloksena oli joka tapauksessa oikein siisti ja syvä kiilto. On hankala sanoa kuinka iso vaikutus oikeasti tuolla kultaisella on lopputulokseen, mutta kiillon pitäisi ainakin kestää pidempään kuin pelkällä vahalla. Oikeastaan yleensä vahauksessa vituttaa itseä eniten se kuivuneen vahan pyyhkiminen kaikkialta mihin sitä ei ole tarkoitus laittaa, kuten etulampusta ja muista katteista. Pitäisi ottaa varmaan ensi kerralla vaikka kostea pyyhe jolla pyyhkiä vahatahrat pois tuoreeltaan.
Andy-Boy
Pyörä:
Projekti Ovetto
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
6.7.2006 1:29

ViestiKirjoittanut Andy-Boy » 29.5.2010 16:04

Lape kirjoitti:Autoglymin vahasta..

Onhan tuo "kultanen" toki hieman hintavaa, muttei sitä kyllä kulu juuri nimeksikään. Itse ainakin levitän tuon kultasen juurikin ruikkimalla sitä kankaaseen pienelle alueelle, ja siitä samantien pyörään levittämään. Tippaakaan ei ole maahan mennyt ja myös se kankaaseen "imeytynyt" leviää kyllä pyörän muoveille ihan riittävästi.
Mutta tosiaan tuo kultanen on hieman kovempaa tavaraa kuivuttuaan ja sitä saa hinkata paljon enemmän kuin punasta, että kiilto tulee esiin.

Ja tuo kultanen ei itsessään sitä kiiltoa hirveästi päälle enää tuo, muutakuin kovan suojan punaiselle vahalle. Ilman kultaista, tuo punainen vaha ei itsessään kestä kauaa pyörän pinnassa, vaan saa olla vahaamassa paljon useammin. Mielummin vahaa kerralla kauemmin ja huolella, niin ei tarvitse sitten niin useasti tuota hommaa tehdä ;)
huikka
Pyörä:
BOMBER Suzuki 6*125cc i/ö
Paikkakunta:
Ulvsby
Liittynyt:
23.8.2007 18:13

ViestiKirjoittanut huikka » 29.5.2010 16:08

Andy-Boy kirjoitti:
Lape kirjoitti:Autoglymin vahasta..

Onhan tuo "kultanen" toki hieman hintavaa, muttei sitä kyllä kulu juuri nimeksikään. Itse ainakin levitän tuon kultasen juurikin ruikkimalla sitä kankaaseen pienelle alueelle, ja siitä samantien pyörään levittämään. Tippaakaan ei ole maahan mennyt ja myös se kankaaseen "imeytynyt" leviää kyllä pyörän muoveille ihan riittävästi.
Mutta tosiaan tuo kultanen on hieman kovempaa tavaraa kuivuttuaan ja sitä saa hinkata paljon enemmän kuin punasta, että kiilto tulee esiin.

Ja tuo kultanen ei itsessään sitä kiiltoa hirveästi päälle enää tuo, muutakuin kovan suojan punaiselle vahalle. Ilman kultaista, tuo punainen vaha ei itsessään kestä kauaa pyörän pinnassa, vaan saa olla vahaamassa paljon useammin. Mielummin vahaa kerralla kauemmin ja huolella, niin ei tarvitse sitten niin useasti tuota hommaa tehdä ;)

^samaa mieltä.
Lape kannattaa lukea käyttöohjeet ;)
Don't drink and drive,just smoke and fly

Purkuosat 125cc--->
Lape
Pyörä:
Kawasaki Z 750 '08
Paikkakunta:
Vanda
Liittynyt:
24.7.2006 16:47

ViestiKirjoittanut Lape » 29.5.2010 17:19

Noh, ens kerralla sitten oikein.. ;) Ei siinä tosiaan muuta mutta tuntui vaan ettei sitä kultasta mennyt tarpeeksi katteille kun kokeili liinan kautta levittää. Ja mulla oli jostain syystä sellanen mielikuva että sitä pitää laittaa aika runsaasti. Lopputulos kuitenkin asiallinen ja katotaan jos kestäis jonkun hetken.
jaska45
Pyörä:
Honda NSR -03, Virago 250 tämän kesän käytössä
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
23.4.2006 15:43

ViestiKirjoittanut jaska45 » 29.5.2010 20:47

Superlonilla ihan hyvä levittää vahat. Se vaha imeytyy siihen superloniin kyllästäen sen, jotenka se vaha leviää helposti.
MIKES_
Pyörä:
Kawasaki Z750 -04
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
17.2.2008 15:10

ViestiKirjoittanut MIKES_ » 30.5.2010 9:37

Mikä olis hyvä sellanen puhistus aine moottorii, mitä vois sumutella sinne ja antaa vähän aikkaa vaikuttaa ni lika irtoo.??
EGo0s
Pyörä:
Ex(c)
Liittynyt:
3.7.2009 17:43

ViestiKirjoittanut EGo0s » 30.5.2010 10:02

MIKES_ kirjoitti:Mikä olis hyvä sellanen puhistus aine moottorii, mitä vois sumutella sinne ja antaa vähän aikkaa vaikuttaa ni lika irtoo.??

Bensaa suihkepulloon
Tsouni-
Pyörä:
RS 125 -05 + Honda CR125 -98 + PV -86
Liittynyt:
26.4.2009 18:42

ViestiKirjoittanut Tsouni- » 30.5.2010 10:05

^ http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=36460 tätä kun ruiskaset reippaasti sinne. Odotat ~5min ja sitten painepesurilla pois niin :P
*Ostakaa hyvä RS pois pölyttymästä! http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1284206*