Prätkä jätkä kirjoitti:Oma pyörä on aina helpompi ajaa, ja kokemuksella voin kyllä sanoa et kyllä teknisesti duke on toimivampi kuin yamahan ilmajäähymotti (kytkin, vaihteet, kaasuvaste yms.), mutta toi on totta kytkimen osalta mut tottumiskysymys vaan.
Älä nyt kun kunnon ilmajäähy. Vanha, mutta toimiva ratkasu. Tätä et saa hajalle sitten millään. En minä kyllä niin suurta eroa huomannu koneen osalta, vaihteet oli vaan paljon kevyemmät vaihtaa. Taisi kyllä vaan kiihtyä vähän laiskemmin kun derbi. Ja kyllä minun mielestä tuo Senda oli ihan alusta asti helpompi käsitellä kuin Duke. Dukessa on vaan parempi etujarru. Piti jarruttaa 50kmh vauhdista, niin löin sitten jarrut pohjaan ja lopuksi perä käväsi ilmassa. Opettaja vaan totesi, että: "peräkin vähän keveni. Olisi tossa ollut vielä kolmisen metriä pelivaraa.."
Olen kyllä ajanut 8 vuotiaasta lähtien.. Sain heittää ykkösvaihteella yhen ympyrän ja sitten kakkosvaihteella toisen... Paljonpa siinä tottuukin pyörään. Heti sen jälkeen olikin hidasajo. Vissiin vasta kolmannella meni, kun Derbillä olen huvikseni sitä harjotellut, joka sattuu vaan olemaan paljon parempi ajettavuudeltaan minun mielestä, varsinkin hitaassa ajossa.MiniMies kirjoitti:Jos osaa yhtään ajaa niin käsittelyt pitäs kyllä mennä ekalla melkeen pyörällä ku pyörällä Olettaen että saa pikku lenkit kokeilla pyörää parkkiksella ennen tehtäviä.