E: (sampul1:n kysymyksiin)
CBR:n huoltoväli meni siis väärin (kiitos Jupesedälle muistutuksesta!), olishan sen tietysti voinu katsoa kun illalla äkkiä vielä turas jonku kirjoituksen kasaan. 12.000km huoltovälin Varren osalta huoltokulut ovat siis edullisemmat ajokaudelle tai kilometrille laskettuina, sillä tuskinpa ajo jää 4.000 kilometriin.
Bensankulutuksessa vois laskelman pohjaks ottaa ranskalaisen Moto-Stationin lukijoiden arvot 3,2l/100km CBR:lle (2007-2011) ja 3,7l/100km Varaderolle (2007-), koska Shadown osalta saitin arvio on 0,1l tarkkudella sama kuin olin ite vuosiseurannassa havainnu (keräsin siis tosiaan vuoden ajan noi bensakuitit kasaan ku olin niin utelias
). Rauman 98E-keskihinnalla 1,696 (polttoaine.net) rahallinen ero olis näinollen 0,85€ satasella. Varre-V2:n kaasariversio on 0,4l/100km ruiskua janoisempi. Eilisillan laskelma oli siis vähän epäreilu Varaderoa kohtaan
Kokonaisarvosanat malleittain (keskiarvo/arviointien lkm/sijaluku):
* kaasari-CBR (2004-2006) 8,37/80/363:s
* ruisku-CBR (2007-2011) 8,53/33/206:s
* ruisku-CBR (2011-) 8,31/10/430:s
* kaasari-Varadero (2001-2006) 8,34/125/394:s
* ruisku-Varadero (2007-) 8,41/43/304:s
ja vertailun vuoks vaikkapa:
* CBF (2009-) 8,46/55/269:s
* Yamaha YBR (2005-2009) 8,38/93/350:s
* Shadow (1999-2007) 7,87/50/800:s
Arvioit ovat ranskankielisiä, mut grafiikoista asiat selviävät. Kulutushavainnot löytyvät valitusta mallista "pratique"-osan alta. Luotettavuutta aika hyvä. Valmistajavalikko:
http://maxitest.moto-station.com/moto/Oliskohan tää nyt sillä mallilla ettei enää tarttis editoida