Ostan kevarin, mutta minkä?

MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut MiniMies » 16.6.2013 15:23

Ktm exc kyllä sopii noihin kaikkiin esittämiisi vaatimuksiin :) Nelarit jättäsin kyllä noilla kriteereillä heti pois. Njaa eipä tuota omaakaan vanhaa -99 kisapiikki ruuskaa ole tarvinnu sen enempää korjailla kun uudempia. Melkeen vähemmillä korjailuilla menee :roll: Eiköhän tuokin korjailu kriteeri täyty melkeen kaikilla 2t pyörillä. Miksei nelarikin mutta tekniikka on sitten vähän ehkä hankalempaa kuin 2-tahdin. Kyllä ite ainakin mieluusti 2-tahtia korjailen :)

E:
Andis kirjoitti:
MiniMies kirjoitti:Derbin alustakin on niin kakkaa, kun lähtee moneen muuhun nelariinkin vertaamaan. Laatu muutenkin yleisesti aika heikolla tasolla.

Jos lähetään muihin nelareihin vertaamaan, niin onhan nää uutena puolet halvempiakin! Ei kai ny kukaan voi luulla, että vajaalla kolmella tonnilla saa yhtä hyvän pyörän ku viidellä tonnilla. Omassani on kyllä laatu ollu ihan kohillaan, ei mitään vikaa :s

Pakko ny vähän puolustella, vaikken näitten suuri fani ookkaan, mutta omistaja kuitenkin :lol:

Nojoo, siis onhan se halpa, ja ihan hyvä pointti tuossa. Mutta tuo nyt oli ihan vaan tuohon riksun ylistämiseen, kun on ilmeisesti maailman paras pyörä.
lusikka6000

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 16.6.2013 17:21

Kertokaas joku halpa 2t piikki alle 1000e mielellää ja endurovanteilla, tarkotus olis hommata joku semmone talviajoon. oon katellu yammui mut onko mitään parempaa vaihtoehtoo? :)
riksu26

ViestiKirjoittanut riksu26 » 16.6.2013 17:25

Voisit opetella lopettamaan ajoissa. Ja entä sitten, jos derbi on mun mielestä hyvä pyörä? Teillä 2-tahti kuskeilla jotain nelareita vastaan? Oletteko kateellisia? (en nyt mitenkään yleistä) Heti kun suosittelen jotain nelarikevaria, mikä nyt vaan sattuu olemaan yamahan tekniikalla, haukutte aivan paskaksi romuksi, mikä leviää heti. Ja heti tulette tänne väittämään vastaan, kun sanon, että kun pihasta lähtee vähän räväkämmin, pitää kolmosella laskea kaasu, kun perä heittää sivulle. Mitä se teitä liikuttaa?!? Ja kannattaisi vissiin tuo offtopic lopettaa ajoissa...
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06

ViestiKirjoittanut Andis » 16.6.2013 17:34

lusikka6000 kirjoitti:Kertokaas joku halpa 2t piikki alle 1000e mielellää ja endurovanteilla, tarkotus olis hommata joku semmone talviajoon. oon katellu yammui mut onko mitään parempaa vaihtoehtoo? :)

Vanha detsi tai kawasaki sopis budjettiin. Sittenhän on noita Honda CRM:iä ja Suzuki TS:iä. Ite varmaan ottasin tommosen Detsin ;)
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35

ViestiKirjoittanut MiniMies » 16.6.2013 18:56

riksu26 kirjoitti:pihasta lähtee vähän räväkämmin, pitää kolmosella laskea kaasu, kun perä heittää sivulle.

Sitten on taas pyörässä tai kuskissa vikaa :lol: Kyllä minä ainakin voin suttailla niin paljon kun lystää mutta ihan suorassa se pysyy silti :lol:

lusikka6000 kirjoitti:Kertokaas joku halpa 2t piikki alle 1000e mielellää ja endurovanteilla, tarkotus olis hommata joku semmone talviajoon. oon katellu yammui mut onko mitään parempaa vaihtoehtoo? :)

Täällä oli vasta vähän aikaa sitten myyntipalstalla -98 Wr 800€ :eek: Tais vaan mennä aika äkkiä tolla hinnalla. Tuohon budjettiin kyllä kuitenkin varmaan detsiä lähtisin ettimään.
riksu26

ViestiKirjoittanut riksu26 » 16.6.2013 21:24

MiniMies kirjoitti:Sitten on taas pyörässä tai kuskissa vikaa :lol: Kyllä minä ainakin voin suttailla niin paljon kun lystää mutta ihan suorassa se pysyy silti :lol:
Lähin paikaltaan liikkeelle, eli oli oikea jalka maassa, pyörä ei ollu suorassa, joten tottakai se lähtee heittämään perää, varsinkin kun tuota vääntöäkin on "hieman" toisella tavalla kun tuossa sun moottorisahassa 8) Ihan vinkkinä. Kannattaisi lopettaa ajoissa tuo offtopic, ennenkuin moderaattorit tulee jakelemaan bannia, vaikka se tosin olisikin ihan oikein tuommoisille idiooteille. :lol:
-linttamummo-
Pyörä:
EX KTM EXC -04, Honda monkey -99

ViestiKirjoittanut -linttamummo- » 16.6.2013 21:43

Oot varmasti ajanut kisapiikkiä ja osaat sanoa millaiset väännöt siinä on? Voin sanoa että esimerkiksi 2t kotarissa on aika hullusti paremmat väännöt kun sinun derbissäsi kun olen molempia ajanut :roll:
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91

ViestiKirjoittanut AceFin » 16.6.2013 21:45

Jep, kyllä niissä on ihan reilusti vääntöä. Tuo on ihan tavallinen argumentti henkilöltä, joka ei ole 2t:tä edes kokeillut. Ainakin oma 4t husse on todella hengetön 5-6krpm asti, että ei 125cc nelareissakaan sitä vääntöä ole. Eri asia nuo isommat koneet.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
alexo
Pyörä:
Gas Gas Sm 125

ViestiKirjoittanut alexo » 16.6.2013 21:47

Hahaa, kyl se derbi sutiii nii maan perkaleesti! :lol: :lol: :lol:
Kiitos hyvistä nauruista!
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06

ViestiKirjoittanut sampul1 » 16.6.2013 21:48

Nusnus, suhteutettuna huipputehoon ja -kierroksiin 4t vääntää enemmän... Käytännössä kuitenkin 2t vie väännöissä...
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Ghostly.K Moderaattori

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 16.6.2013 21:49

Joo on sut jo nähty. Onneksi olkoon, jos saat perän heittämään märällä vasta-ajetulla asfaltilla.

Jos 1 000€ hintaluokkaan pitäis tehokas (huippunopeus) 2t kisapiikki saada, niin ehkä tosiaan detsi, tai niitä uusimpia (aika helvetin vanhoja :lol: ) honda CR tieliikennekäyttöön tarkoitettuja piikkejä, vois olla aika metka lelu. 8)
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35

ViestiKirjoittanut MiniMies » 16.6.2013 21:54

riksu26 kirjoitti:
MiniMies kirjoitti:Sitten on taas pyörässä tai kuskissa vikaa :lol: Kyllä minä ainakin voin suttailla niin paljon kun lystää mutta ihan suorassa se pysyy silti :lol:
Lähin paikaltaan liikkeelle, eli oli oikea jalka maassa, pyörä ei ollu suorassa, joten tottakai se lähtee heittämään perää, varsinkin kun tuota vääntöäkin on "hieman" toisella tavalla kun tuossa sun moottorisahassa 8) Ihan vinkkinä. Kannattaisi lopettaa ajoissa tuo offtopic, ennenkuin moderaattorit tulee jakelemaan bannia, vaikka se tosin olisikin ihan oikein tuommoisille idiooteille. :lol:

Jaa kolmosella lähdet rivakasti pihalta..? Puhut kyllä ittesi jatkuvasti ihan pussiin. No se riittää mulle, että ei tarvi edes piikille mennä jättääkseen tuon tuhnun. Samanlailla sinäkin tässä syyllistyt offtopiciin, joten miksi vain minä saisin banaania?
Kolmiovoileipä

ViestiKirjoittanut Kolmiovoileipä » 16.6.2013 21:58

Eiköhän se riitä jo :roll:

Itsekkin olisin kyllä muiden kanssa samoilla linjoilla, että kyllä se detsi melkein tuohon hintaan olisi se paras vaihtoehto.
"Se mikä ei näy, nii sitä ei oo"
riksu26

ViestiKirjoittanut riksu26 » 16.6.2013 22:43

-linttamummo- kirjoitti:Oot varmasti ajanut kisapiikkiä ja osaat sanoa millaiset väännöt siinä on? Voin sanoa että esimerkiksi 2t kotarissa on aika hullusti paremmat väännöt kun sinun derbissäsi kun olen molempia ajanut :roll:

Oletkin ajanut jollain vakio derbillä :roll: Ite en jaksaisi ajaa varmaan metriä pidempää sellasella.. Kyllä tää mun versio jaksaa kiihtyä tasasesti loppuun asti. Esim. tänään kun ajelin normaalisti suunnilleen pintakaasulla vitosella, en edes tajunnut, että olikin nostanu vauhdin jostain about 50:stä vajaan sataseen, ennen kuin mittaria katsoin. Kyllähän sen vauhdin eron tietysti huomais helpommin, jos edes äänet muuttuisi, mutta kun kone vaan pitää semmosta matalaa pörinää kokoajan ja sitten kun vielä ajelee ajatuksissaan.. Ei taida 2-tahti kuskit tietää nelareista mitään ilmeisesti,, Kyllä se tehoputkistokin tuo mukavasti alavääntöä ja kyllähän ne teidän moottorisahatkin paremmin puut kaataa, kun niihin laitetaan isompi kaasari ja varsinkin, jos ruvetaan pytylle jotain tekemään. Ei se edelleenkään mun ongelma ole, jos ette usko. Ei teidän tarvitsekkaan. Ja MiniMies voisi käydä koulut uudestaan ja keskittyä tällä kertaa siihen luetunymmärtämiseen.. Jos sanon, että pihasta kun lähtee vähän räväkämmin, sutii helposti vielä kolmosella, se ei tarkota, että lähden pihasta räväkästi kolmosella :roll: Jotkut ei ole ollut äikän tunneilla paikalla, kun luetunymmärtäminen on 1. luokkalaisen tasolla ja älliä vähemmän kuin 7. vuotiaalla.. Mutta niinkuin Kolmiovoileipä sanoi:
Kolmiovoileipä kirjoitti:Eiköhän se riitä jo :roll:
Mun osalta tämä keskustelu on ohi jo, mutta te saatte jatkaa sitä niin kauan kun haluatte.. Tuosta uhoamisesta vaan tulee mieleen ne 5v pennut, mitkä tuolla kaupungilla huutelee laumoissa ohikulkijoille ihan mitä sattuu..
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35

ViestiKirjoittanut MiniMies » 16.6.2013 22:58

MiniMies kirjoitti:
riksu26 kirjoitti:pihasta lähtee vähän räväkämmin, pitää kolmosella laskea kaasu, kun perä heittää sivulle.

Sitten on taas pyörässä tai kuskissa vikaa :lol: Kyllä minä ainakin voin suttailla niin paljon kun lystää mutta ihan suorassa se pysyy silti :lol:

riksu26 kirjoitti:
Lähin paikaltaan liikkeelle, eli oli oikea jalka maassa, pyörä ei ollu suorassa, joten tottakai se lähtee heittämään perää

Kyllä mulla luetunymmärtäminen on ihan hyvällä mallilla. Itse vaan puhut ihan ristiin jos et ole vielä huomannut.

Ihan oikeasti, isompi kaasari ja tehoputkisto ei tuohon tuo tehoa mitenkään merkittävästi lisää. Taitaa 2-tahdeissa nuokin tuoda enemmän vaikutusta tehoihin, mutta ei ne 2-tahdeissakaan ihmeitä saa aikaan.