whistley kirjoitti:Mikä on halvin kevari minkä saa? Lähinnä sellainen joka kulkee eteenpäin ja ei suurta korjaamista tarvitsisi.
Ei varmaankaan mikään käypä malli, mikä 500e hintaluokassa on melko varmasti loppuun ajettu tai viallinen, "parasta ennen"-päiväyksen jo kauan sitte ohittanu ikuinen puuhamaa.
Joutuis varmaankin katsomaan vähemmän haluttuja tyylisuuntia kuten järkipyöriä tai kustomeita. Järkipyörien ikikestoisissa ykspyttynelareisssa lie harvemmin isompaa harmia, lähinnä ehkä vähästä ajosta ja säilytyskausista johtuvaa pikkukränää (kaasari?), pieni kulutus. Mitoitus hiukan ahdas. Nämä ovat turhan ylenkatsottuja, nimittäin vaikkapa GZ125 Marauderiin saa UP:lta korkeapuristuskitin jolla ~14hv + kevyt pyörä saattaa nöyryyttää erinäisiä kulkevan maineessa olevia nelareita. Tosin GZ:ien hp:t ovat 700e ja yli, ainoastaan pienikokoisempaa edeltäjää GN125 voi löytyä 500e luokasta. Muutama Kymcon mm. 2V-Zing on jo hyvin edullinen: kone on kehitelmä Kymcon Hondalle sopimusvalmistamasta CG125:stä, mikä on pian 40-vuotias malli ja tehty kestämään karujakin oloja. Ranskalaisen Moto-Stationin Maxitest-keskiarvo (käyttäjien arvio) Zingille on 8,18. Vertaa tätä CBR:n kaasariversion 8,38- tai uusimman 8,31-arvosanaan, tai Räsä-Aprilian 7,41/7,83 (vanhempi/uudempi), niin Zingin huvittavasti nyrjähtäneen ulkonäön taustalta löytyy ilmeisen kiva pyörä aika halvalla. Maxitest näyttää tosin selvästi olevan kulu- ja kulutuspainotteinen: moni suosittu 2T-malli jää alle 8 (esim. Yammun DT125LC), bensapihit nelarit pärjää hyvin. Lopussa linkki 13s listaan 125-malleista.
V2-luksustakin jo sais. Pikku-Viragon moottori on kestävä, mittarilukema alkaa halvimmissa tosin olla 50K. Vois vilkaista Hyosungin Aquila-kustomia missä on sama V2 kuin Cometissa, omistaja-arviot 8,14 ja yks pikkukolhuinen oli taannoin tarjolla Porin suunnalla 700e. Siinä sais melkosen vastineen rahalleen, runkohan on identtinen 250-version kanssa, paino ajokunnossa 170kg, ja vinkkeliä saa imupuolen pikku muutoksella piristettyä 10,7kW:sta eli jos raaserista ei voi puhua niin ei toivottomasta lahnastakaan. Muutama 2T Aprilia (Red Rose) olis aika halpa, mutta tiedähäntä käyttökuluista tai hoitotarpeesta, tai kuinka kiva alkuperäisestä 80/90-luvun 20kW raivostaan A1:ks kuohittu kone on ajossa.
http://maxitest.moto-station.com/moto/? ... 1-125&cat=(vaikkei kieltä ymmärtäiskään niin grafiikoista varmaan...)