Piikin rekisteröinti.

khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 24.7.2010 1:41

E__MELI kirjoitti:Entä jos tohon laittaa 125 kuutioisen pytyn ku katsastaa?

Yritäppä hommata siihen 125cc satsi, sellasta tuskin on edes olemassa. Voihan sellasen teetättää, vaatii vaan vähä käshiä.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 24.7.2010 14:51

khor kirjoitti:
E__MELI kirjoitti:Entä jos tohon laittaa 125 kuutioisen pytyn ku katsastaa?

Yritäppä hommata siihen 125cc satsi, sellasta tuskin on edes olemassa. Voihan sellasen teetättää, vaatii vaan vähä käshiä.

Älkää nyt hulluja haaveilko. Ei ole mitään "satsia", jolla tehdään 450cc pyörästä 125cc.

Jos nyt rautalangasta väännetään, niin kyllähän se onnistuisi, "pienellä" modauksella, näin:
1. Pienempi mäntä
2. Vakioiskunpituudella männän halkaisija pitäisi olla kokoluokkaa tikku, eli iskun pituus muutettava. Uusi kampura, lyhyempi kampura.
3. Pienempi pytty, sille sopivat pinnapultinmuutosadapterit.
4. Jos kerran vehje on nelari, pitää nokkaketju lyhentää.
5. Kansi vaihtoon, sillä palotila on aivan varmasti liian suuri.
6. Pienempi kaasutin/ruiskun uudelleenohjelmointi.
7. Säätäminen
8. Kevyempi ratastus
9. Muutoskatsastaminen

Vastaus on siis: ET SAA 450 HUSSESTA KEVARIA.
Tarkista kampiakselin stefa.
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 24.7.2010 15:20

kersti91 kirjoitti:
khor kirjoitti:Yritäppä hommata siihen 125cc satsi, sellasta tuskin on edes olemassa. Voihan sellasen teetättää, vaatii vaan vähä käshiä.

Älkää nyt hulluja haaveilko. Ei ole mitään "satsia", jolla tehdään 450cc pyörästä 125cc.


kersti91 kirjoitti:Vastaus on siis: ET SAA 450 HUSSESTA KEVARIA.

Rahalla saa, juurihan sen tuossa ylempänä kerroit vielä "miten".
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
tonoo
Pyörä:
Fillari..
Paikkakunta:
Kerava Hoods
Liittynyt:
18.8.2008 13:39

ViestiKirjoittanut tonoo » 24.7.2010 15:48

khor kirjoitti:
kersti91 kirjoitti:
khor kirjoitti:Yritäppä hommata siihen 125cc satsi, sellasta tuskin on edes olemassa. Voihan sellasen teetättää, vaatii vaan vähä käshiä.

Älkää nyt hulluja haaveilko. Ei ole mitään "satsia", jolla tehdään 450cc pyörästä 125cc.


kersti91 kirjoitti:Vastaus on siis: ET SAA 450 HUSSESTA KEVARIA.

Rahalla saa, juurihan sen tuossa ylempänä kerroit vielä "miten".

Mutta rungossa lukee viel et se on 450 eli olisit tehny turhaa noi modaukset
Tsekkaa ilmotukset!
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 24.7.2010 18:06

tonoo kirjoitti:Mutta rungossa lukee viel et se on 450 eli olisit tehny turhaa noi modaukset

Niin no, jos runko on saanut tyyppihyväksynnän moottoripyöräksi, niin miksi sitä ei saisi käyttää kevytmoottoripyörän runkona? Ainakaan moottoripyörän runko ei pitäisi olla 'heikompi' kuin kevarin runko, alustasta puhumattakaan. Joku tietävämpi saa varmistaa, jos tietoa löytyy.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Jupezki
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
31.5.2009 21:05

ViestiKirjoittanut Jupezki » 2.8.2010 17:36

En löytäny parempaakaan topickia mis kysyä nii kysyn täällä. Eli mitä kaikkia papereita katsastukseen tarvii jos ostaa AVK:lta piikin? Tai itse asiassa edellinen omistaja on ostanut mutta ei ole vielä katsastanut eikö voi katsastaa vikojen takia. Ainakin sen rungonmittautus paperin tarvitsee ja perus ajoneuvon paperit mutta mitä muuta?
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 2.8.2010 18:23

Löytyy myös AVK topic.

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=77014&p=3579938#p3579938

Muistaakseni ite tarttin vaan Rungonmittauspeipperit ja kauppakirjat. Sekä jotain kuvia tartti kans siitä kunnosta missä on ostettu AVK:lta. Ne sain ite ainaki mukaan ku ostin Mäxän AVK:lta. :)
Jupezki
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
31.5.2009 21:05

ViestiKirjoittanut Jupezki » 2.8.2010 18:35

Baw33 kirjoitti:Löytyy myös AVK topic.

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=77014&p=3579938#p3579938

Muistaakseni ite tarttin vaan Rungonmittauspeipperit ja kauppakirjat. Sekä jotain kuvia tartti kans siitä kunnosta missä on ostettu AVK:lta. Ne sain ite ainaki mukaan ku ostin Mäxän AVK:lta. :)


Juu tota topickia koitin ehtiä mutta en löytäny :D Kiitos sulle kuiteski! :)
jålle
Pyörä:
Ktm exc 125, Tm en 530 F
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.9.2009 15:43

ViestiKirjoittanut jålle » 12.8.2010 14:29

Olisin ostamassa uutta kotarii Itävallasta. Mitä kaikkea pitää maksaa täällä Suomessa että sen saa kilpiin? Riittääkö katsastus ja verot? Entä paljon ne verot olisi uudesta ktm exc 125:sta? Ja eihän Itävallalle tarvitse maksaa mitään veroa ku se tuodaan Suomeen, tai ainakin liike sano ettei tarvitse. Ja riittääkö COC paperit rekisteröintiö varten?

Kiitos vastauksista!
kotari proju! http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=93&t=82295
Pöndeix
Pyörä:
Yamaha FZR 1,0
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
15.9.2008 17:01

ViestiKirjoittanut Pöndeix » 12.8.2010 16:13

Juke_95 kirjoitti:paljonkos tulisi hintaa jos husqvarna wr 125 laittas rekisterii?
http://www.nettimoto.com/husqvarna/wr/968334
eikse oo et

1. maksaa verot 700€?
2.dynoo TT 50€?
3. kuristukset alle 11kw(tai alle) 0€?
4.dynoo kuristettuna 50€?
5.vie laput ja rahaa k. asemalle ?
6.kilpi kiinni?

jos runkoa ei ole tyyppihyväksytty onko mahiksii saaha kilpii?


Meikän husse 8) Ja oli runko tyyppihyväksytty. Voin kertoo sen verran että maksaa n. 700e koko homma osineen kaikkineen :) Ellei osia uutena osta.. Ja mihin tarviisit muutenkaan dynoa TT:nä? Laput saa kaikki maahantuojalta, maksovat satasen :D Ite laitan tuon kilpiin heti ku saan mopost rahat ;)
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M<3
hopperjäbä
Pyörä:
Kawasaki KDX 125cc -92
Liittynyt:
2.2.2010 21:23

ViestiKirjoittanut hopperjäbä » 13.8.2010 21:09

http://www.nettimoto.com/ktm/sx/999718

olen vaihtamassa moponi tommoseen. Tossa lukee että saa rekisteriin, riittääkö ihan jos laitan a1 putken ja vilkut ja peilin ja valot toimimaan ja vien konttorille näytille? paljon maksaa a1 kemmun rekisteröiminen jos on aikasemmin ollut rekisterissä mutta poistettu kilvistä ja pitäs saada uudestaan kilpiin.
Afterii
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2009 21:00

ViestiKirjoittanut Afterii » 13.8.2010 23:07

Kannattaa selvittää onko poistettu kokonaa rekisteristä vai mite?
Nimittäin jos on kokonaaa joudut maksaa uudellee pyörästä verot (helvetin pöljää mut minkäs teet ku pykälä on) jne , kerta ollut joskus rekisterissä niin tiedot löytyvät koneelt ja näin.
TgNox
Pyörä:
675
Liittynyt:
17.3.2007 11:34

ViestiKirjoittanut TgNox » 14.8.2010 17:21

hopperjäbä kirjoitti:http://www.nettimoto.com/ktm/sx/999718

olen vaihtamassa moponi tommoseen. Tossa lukee että saa rekisteriin, riittääkö ihan jos laitan a1 putken ja vilkut ja peilin ja valot toimimaan ja vien konttorille näytille? paljon maksaa a1 kemmun rekisteröiminen jos on aikasemmin ollut rekisterissä mutta poistettu kilvistä ja pitäs saada uudestaan kilpiin.

Jos toi on sx niinkun myynti-ilmoituksessa sanotaan niin sitä ei saa valkokilpiseksi mitenkään. Punakilveksi saa, mutta et sä siitä mitään hyödy.
Pöndeix
Pyörä:
Yamaha FZR 1,0
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
15.9.2008 17:01

ViestiKirjoittanut Pöndeix » 14.8.2010 17:26

hopperjäbä kirjoitti:http://www.nettimoto.com/ktm/sx/999718

olen vaihtamassa moponi tommoseen. Tossa lukee että saa rekisteriin, riittääkö ihan jos laitan a1 putken ja vilkut ja peilin ja valot toimimaan ja vien konttorille näytille? paljon maksaa a1 kemmun rekisteröiminen jos on aikasemmin ollut rekisterissä mutta poistettu kilvistä ja pitäs saada uudestaan kilpiin.

Noin vanhaa ei saa kilpiin jos ei ole ollut, eikä tuossa mielestäni lue että olis koskaan ees ollu kilvissä. No ei se oo edes myynniskää :lol:

EDIT: ^ Niinpä,vaikuttaa kyllä olevan SX :roll:
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M<3
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21

ViestiKirjoittanut Hupsu » 16.8.2010 23:18

ilmotuksessahan lukee että on exc :|
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !