TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

696 16%
1809 41%
1886 43%
Ääniä yhteensä : 4391
Kaputt
Pyörä:
DDT
Liittynyt:
20.2.2007 22:10

ViestiKirjoittanut Kaputt » 10.9.2008 16:42

JL- kirjoitti:Mitä sanktioita tuli?

KTM08 kirjoitti: * "Kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta. Tutkattu nopeus 123km/h ( ei saavuttanut huippunopeutta, yli 11KW, rekisteriotteen mukaan 4.4KW ). Vaadittu ajo-oikeus A, oli A1 ( harjoituslupa ) Muutoskatsastuksettoman ajoneuvon käyttäminen liikenteessä. Muutettu moottoripyöräksi. Varusteiltaan ja kunnoltaan sääntöjen vastainen ajoneuvon kuljettaminen liikenteessä ( renkaat sileät, etuvalo ei E - hyväksytty, Jarru kahva poikki, peili, vilkut ja harjoituskolmio puuttui. ) ( 180€ & Korttilähti )

Ja jos en ny iha vääri muista ni 4kk kortti pois. Jos tää sankari viel tänne eksyy joskus ni kertoo ite tarkemmi(tai joku joka tarkemmi muistaa)
sant_tu
Pyörä:
pv
Liittynyt:
7.6.2007 12:08

ViestiKirjoittanut sant_tu » 13.9.2008 17:26

Miten kun joskus tuli toi 15 hepan raja. Jos kevari on tehty ennen sitä ja siinä on 25hv niin saako sitä sitten ajaa a1 kortilla? Miten tollasseen 80-90 lukulaisen katsastus jos kilvet viedään, miten siinä saa sitten olla tehoa?
Peussi jee!
Archi
Pyörä:
636
Liittynyt:
21.7.2006 21:06

ViestiKirjoittanut Archi » 14.9.2008 0:00

sant_tu kirjoitti:Miten kun joskus tuli toi 15 hepan raja. Jos kevari on tehty ennen sitä ja siinä on 25hv niin saako sitä sitten ajaa a1 kortilla? Miten tollasseen 80-90 lukulaisen katsastus jos kilvet viedään, miten siinä saa sitten olla tehoa?

Jokaises A1-vehkees pitää (lue pitäisi) olla se 15hp, elikkä tuota 25hepokattista vehjettä pitää alkaa kuristelemaan ja sitä rataa.
sant_tu
Pyörä:
pv
Liittynyt:
7.6.2007 12:08

ViestiKirjoittanut sant_tu » 14.9.2008 0:25

Archi kirjoitti:
sant_tu kirjoitti:Miten kun joskus tuli toi 15 hepan raja. Jos kevari on tehty ennen sitä ja siinä on 25hv niin saako sitä sitten ajaa a1 kortilla? Miten tollasseen 80-90 lukulaisen katsastus jos kilvet viedään, miten siinä saa sitten olla tehoa?

Jokaises A1-vehkees pitää (lue pitäisi) olla se 15hp, elikkä tuota 25hepokattista vehjettä pitää alkaa kuristelemaan ja sitä rataa.

okei , mutta sillon kuin tuli toi 15 hevon raja niin joutuko kaikki käydä penkittää noi vanhemmat vehkeet uudestaan vai miten silloin toimittiin?
Peussi jee!
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 14.9.2008 13:23

Kyllä, juurikin noin. Eli 11kW papereissa tulee olla että sitä saa piikkikortilla ajaa. Oli vanha tai uusi.
sant_tu
Pyörä:
pv
Liittynyt:
7.6.2007 12:08

ViestiKirjoittanut sant_tu » 17.9.2008 22:50

kiitoksia
Peussi jee!
alluz
Liittynyt:
3.8.2007 15:30

ViestiKirjoittanut alluz » 19.9.2008 21:35

Siis noita vanhoja, jotka olivat yli 11kw sai ajaa mielestäni sen aikaisella A1-kortilla. Nykyisellä A1-kortilla saa ajaa vain enintään 125cc ja 11kw.
trilog
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
9.4.2006 23:27

ViestiKirjoittanut trilog » 19.9.2008 21:58

sant_tu kirjoitti:okei , mutta sillon kuin tuli toi 15 hevon raja niin joutuko kaikki käydä penkittää noi vanhemmat vehkeet uudestaan vai miten silloin toimittiin?
Silloin ei toimittu mitenkään poikkeavasti. Ne joilla oli A1-kortti hankittu ennen ko. sääntöä saivat/saavat ajella minkä tehoisia piikkejä tahansa.
#aprilia125@quakenet
Pappis79
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.8.2008 16:24

ViestiKirjoittanut Pappis79 » 29.9.2008 16:32

Jos 125-kuutioinen pyörä (tässä tapauksessa Yamaha YZ) on rekisteröity luokkaan A, voiko sen rekisteröidä luokkaan A1 kuristamalla tehot alle 11kW ja käyttämällä tehonmittauksessa? Sitten vain dynolappujen kanssa konttorille, tällaista huhua olen kuullut...
assbag
Pyörä:
Husqvarna te450
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
17.2.2008 21:22

ViestiKirjoittanut assbag » 29.9.2008 18:17

juu kyl voi
Myydään husse wr 07 änkkä ja paisari
bi0lan
Pyörä:
Aprilia RS 125 '07
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
15.7.2007 18:07
TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut bi0lan » 6.10.2008 21:49

Aika monet on vastannu ''viritetty'' vaikka on vaan tehoputki laitettu. Eikös se nyt vielä lasketa ihan vaa täystehoseks?
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 6.10.2008 22:27

Ei koska tt on se millaiseksi se on tehty. Tehoputki menee siis jo virityksen puolelle.
bi0lan
Pyörä:
Aprilia RS 125 '07
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
15.7.2007 18:07

ViestiKirjoittanut bi0lan » 7.10.2008 10:54

Aha.. no ei se kuitenkaan sitä tehoa nosta kun joku 0.5-1 heppaa =D
tupsude
Pyörä:
ei oole
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
7.9.2005 14:20

ViestiKirjoittanut tupsude » 7.10.2008 11:40

tehoputki on viritysosa, tt-putki on kuristamaton rööri jolloin pyörä on vain kuriton. :)
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
she says "I can't remember" and starts to cry
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 7.10.2008 18:40

Munsta ainakin tehoalueen nostaminen on viritystä :s