Ostan kevarin, mutta minkä?

Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Clutch » 13.7.2012 19:23

No jos on takomäntä ni sitten on oleellista lämmittään konetta ja jälkilämmittääkin. Meinaan takomäntä elää paljo enemmän. Kaverilla lämpänny takomäntiä muutama kappaletta ku ei jaksa lämmitellä sitä konetta :P
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 13.7.2012 19:52

Minä teen ainakin lämmityksen ajossa. Ajan pienillä kierroksilla muutaman kilsan ja sit normi ajoo.. Toisin ku kaveri joka kierrättää kylmänä hussee väkisin niin että röpötys loppuu -.-
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Gogge » 13.7.2012 20:05

Ite talvipakkasilla oon yleensä tehnyt sillein että käynyt potkasemassa pärryyttimen käyntiin, painanut sisälle juomaan kahvit ja lähteny. Aamusin hyvin toimiva taktiikka. Kesäisin oon vaan kevyesti kierrättänyt ja ajanut kujapätkän rauhallisesti (~300m) jonka jälkeen ajellut jonkun aikaa "rauhallisemmin" 40km/h alueella. Tapoja on monia. Mutta takaan ja alleviivaan että se kostautuu joskus jos heti suoraan lähtee vedättämään kun pyörän saanut käyntiin. Ei se lämmittäminen aina tarkoita sitä että pitää istua siinä pyörän selässä, runkata kaasua ja kokeilla lämpöjä syyläristä/kannesta.. tosin sekin toimii.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 14.7.2012 14:08

Koitappa tehä 2t piikille tollain että laitat käymään tyhjää ja meet juomaan kahvit sisälle :D Voi olla ettei käy enään kun tuut takasin ulos. Ja ite aina lämmitän muutaman minuutin pyörää ennenkuin lähen ajamaan.
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 14.7.2012 14:53

Kyllä mulla ainakin mito käy vaikka maailman tappiin ku laittaa käymään tyhjää :roll:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
Läbä
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju
Paikkakunta:
Lempäälä/Ideapark
Liittynyt:
22.3.2011 23:08
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Läbä » 14.7.2012 14:56

Jep polkasee käyntii antaa vähä ryyppyä ja lähtee juomaa kahvia.
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 14.7.2012 15:32

Kyllä ainakin minun husqvarna menee niin tukkoon ettei hullukaan uskalla pitää montaa minuuttia tyhjäkäynnillä, ja on hyvissä säädöissä. Sama ollu kavereilla muissakin 2t pyörissä.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut L_rppa » 14.7.2012 15:36

Ihan sama itellä, kyllä muuten rötää jos on käynyt 5min tyhjäkäyntiä ilman mitään kaasuttelua. Livahtaa vähän ohi aiheen.
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut MiniMies » 14.7.2012 17:01

Jepjep, käynnissä pysyy meikäläisenki pyörä kyllä hyvin mutta voip vähän röpöttää sen jälkeen.. Ite yleensä istuskelen pari minuuttia siinä pyörän päällä ja välillä pikkuse kaasuttelen. Ja ekat kilometrit ajelen ilman vingutteluja. Talvella koitin enemmän lämmitellä mutta vittukun kaasari jäätyi niin pahasti että pakko lähtee ajamaan että edes jotenkin toimii :lol: Ens talvena täytyy koittaa laittaa ihan huolella masinolia sinne tankkiin..
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 14.7.2012 18:30

Ooppa varovainen sen masinolin kanssa, sitäkun ei suositella käytettäväksi 2t koneessa ollenkaan, sotkee voitelua tai jotain, mut eipä se pieni korkillinen vielä haittaa.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Lulz
Liittynyt:
13.8.2009 22:13
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Lulz » 14.7.2012 20:52

^Lähinnä etanoliahan taitaa kyseinen litku olla, eli ei tosiaan tee suurina määrinä kovinkaan hyvää jälkeä tavallista 2t-öljyjen kanssa.
sarvinen
Pyörä:
Derbi DRD xtreme 2012
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.4.2012 23:37
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut sarvinen » 14.7.2012 22:12

Tiedän 2 tahdin ja nelarin eron periaatteessa, mutta mitä etuja/ haittoja käytössä ilmenee?
http://reissuli.fi
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Miiggael » 14.7.2012 22:41

Tsekkaa sarvinen edellinen sivu.

Nettimotos muutama 170cc detsi ja 140cc räxä, mites noi potkii? Kuinka paljon enemmän joutuu huoltaan normeihin tt-detseihin/apikkoihin verrattuna? Kummassa enempi tehoa, apikkahan tt-nä tehokkaampi?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 14.7.2012 22:41

Nelari:

- Kuluttaa vähemmän bensaa 2-5 litraa, yli 5 ei saa menemään jos ei vuoda mistään ja ei ole ylisuurta suutinta kaasarissa

- Pelkkää tankkausta, ei tartte öljyn kanssa leikkiä

- Kestää ajaa pitkää matkaa kaasupohjassa eikä oo ajotavalla pahemmin merkistystä kestävyyteen

- Vähemmän tehoa, ja poppaskonteja viritykseen ei ole

- Monimutkaisempi tekniikka, mutta vaatiikin vain pelkkää huoltoa eli öljyn vaihtoa ja venttiilinvälyksien säätöä ja ilmanputsarin vaihtoa tai pesua ja öljyämistä.

2t:

- Kuluttaa enemmän bensaa, riippuu tosin ihan kaasukädestä kuin paljon, mutta 5-10 litraa katulaiskassa

- Öljyä joudut aina sekottaa tankatessa tankkiin jos ei ole tuorevoitelua käytössä

- Ei voi käyttää moottorijarrutusta eli laskee menemään kytkin ylhäällä ilman kaasua

- Tehokkaampi kun laittaa täysitehoiseksi ja teharilla saa ihmeitä aikaan moottorin luonteeseen

- Tarkka kaasarin säädöistä ja ajotavasta

- Vaatii enemmän huoltoa ku nelari

- Yksinkertaisempi tekniikka ja huoltaminen + koneremontti onnistuu jos vähänkään pysyy työkalut kädessä, mutta kone onkin sitte useammin auki.

Elieli, peruspenalle 4t ja 2t sit jos kaipaa tehoa ja pysyy työkalut kädessä ja ajotapa on 2t:lle sopiva.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Clutch » 15.7.2012 12:10

Miiggael kirjoitti:Tsekkaa sarvinen edellinen sivu.

Nettimotos muutama 170cc detsi ja 140cc räxä, mites noi potkii? Kuinka paljon enemmän joutuu huoltaan normeihin tt-detseihin/apikkoihin verrattuna? Kummassa enempi tehoa, apikkahan tt-nä tehokkaampi?

Eine vaihtovälit mitenkään kamalasti lyhene.. mäntärempasta voi ottaa pari tonnia pois ja alakertarempasta viis tonnia.
170cc detsin männänvaihto väli 8-10tkm ja 140cc räxän on 8tkm suurinpiirtein.
Apikka lähtee reilusti rivakammin.