nyt olisin kahden vaiheilla..
eli joko
Aprilia MX 125 '04 tai
Yamaha DT 125 R '91.
jotenkin tykkään enemmän tuosta detsistä, koska siitä löytyy jo valmiiksi mm.
-Honda CR 250 '02 keula
-Öhlins takaiskunvaimennin (tarkasta mallista ei tietoa)
-Hyvät jarrut
-Todella hyvä projekti aihio (mm. (144cc) YZ-tekniikka menisi kohtuu helposti?)
-Supermotot
-Katteet vaihdettu uudenmallin yzetan katteisiin (itse tosin möisin nuo pois ja ostaisin '99 yzetan tankin, penkin, takahäkin ja katesarjan)
-REMONTOITU moottori (ylä -ja alakerta)
mutta Apikasta löytyy taas esim.
-Valmiiksi hyvin tehoa (n. 30hp koneteho? detsissä n. 20-25hp koneelta)
-Tehokas etujarru (järkyttävän kokoinen etujarrulevy
)
-Supermotot
-"kohtalainen" alusta (vrt. esim. johonkin '00--> crossiin tms.)
-Enemmän silmiä miellyttävä hintalappu (1400€)
-Vähemmän ikää ja ajokilometrejä
Haen piikiltä tehoa, hyvää alustaa (ei haittaa vaikka vähän poikkeaisi asfalttitieltä) ja pitäisi olla myös edullinen (<1600€). Huollot eivät ole ongelma, eikä myöskään suuremmat remontit.
Nuo pyörät löytyvät ainakin nettimotosta. Detsistä pyydetään 1550€, joka on varmasti tingittävissä.
Hieman epäilyttää tuo hinta tuossa, koska pyörä on täysin läpikäyty ja remontoitu ja silti "vain" 1550€. Tietysti jos haluaa nopeasti tallin nurkasta myytyä pois, niin ei silloin pahemmin '91 piikistä pyydellä mitään tähtitieteellisiä summia (>2000€).
Kertokaa mielipiteitä noista pyöristä sekä ehdottakaa muitakin supermoto pyöriä, jotka täyttävät nuo kriteerit.
Minua ei juuri haittaa korkea kulutus (10l ->), koska olen tottunut (myös lompakko on tottunut) yli 7l/100km kulutukseen mopolla (lähinnä pösöllä, mut kyl toi derbikin kuluttaa helposti yli 7l/100km 28mm mikunin ansiosta).
Detsistä vielä pakko kysyä tuon yzetan tekniikan asentamisesta, et meneeks se ihan suoraan vai vaatiiko esim. kiinnikkeiden tekoa uusiks? Kiinnikkeiden tekeminen ei ole mikään ongelma tosin, koska kesällä hommaan kunnollisen hitsauskoneen (suojakaasullisen).