Keskiyo kirjoitti:Nyt tällä hetkellä potentiaalisia vaihtoehtoja voisivat olla esim nämä pyörät:
XTC huvitti ainakin itseäni kovasti. Mullahan Bimota on samantyylinen, eli japanilainen pannu (1100 Suiza) puettu italialaiseen couture-runkoon. Kestävä tekniikka mut eurooppalaisten henkevämmät ajo-ominaisuudet. Varaosapuolesta en tiedä, vanhaan Yammu-koneiseen Roadster 125:een tais olla vaikee saada mm. ilmafilsua? XTC saattaa olla aikanaan vähä hidas saada myytyä jos mietit "exit-strategiaa", kun porukat taitaa aristella harvinaisia pyöriä?
Yzän ajettavuutta on kehuttu laajalti, mutta sen ja WR:n riippakivenä on Minarellin kone, mikä näkyy olevan hysteerisen herkkä oikeanlaisesta kohtelusta. Sen saa kestämään (Wikiin linkitetyssä 25tkm-kestotestissä kuluminen osittain huikeenkin vähäistä) jos antaa koneen lämmetä kunnolla ennenku se saa saapasta. Moni ei malta, ja Minarelli kostaa. Oli myös vähän yllättävää, että koneen teho oli 25tkm jälkeen jo hiipunu hieman. Trokarikonsti on ollu sipaista vähä pakoputken päätä, eli jos kone on jo alkanu tupakoida öljyjänsä putki ei ole kuivan nokinen vaan jää öljytahmaa näppeihin, puhumattakaan öljyisyydestä.
Vantaan Varre on huikeen siisti (jos kuvat ovat tuoreita niin pyörä ei pysy ton näköisenä ellei se ole saanu tlc:tä... ja paljon). 38tkm on tuskin edes sisäänajettu, ja 1 omistaja on plussa. Tietysti hintakin on sen mukaan, mutta itsekin ostin juuri tuon tapaisen huippusiistin Varjon... mikä on ollu just sellainen helmi kuin odotinkin, kovasta hinnasta viis.
Tietopankissa on hyvä juttu käytetyn pyörän ostamisesta.
sampul1 kirjoitti:Älä pelottele saatana.
Itselleni olen katsellut tätä.
Mitä nyt kuvista ja tekstistä saa vaikutelmaa niin siistin näköinen tuo on. En tiedä oliko 2001 jo jaossa FG-rekkareita, vai onko tuo ollu pois rekisteristä välillä? 48tkm koneesta väitetyn voin omien kokemusten turvin vahvistaa, eli noilla km-määrillä V2-Honda on edelleen tiivis ku pullo eikä osoita väsymisen merkkejä. Mun uskoni alko kans jossain vaiheessa horjua eli penkitin pyörän 3 eri penkissä aika lyhyellä aikavälillä... mut kaikkiin kone vastas vaan "no worries, mate"
Hyväähän tos on monien kuluvien osien vaihtuminen, eli sillei hintapyynön ymmärtää ja omistajalla vaikuttaa olleen hyvää otetta. Luulis, että tuosta on ihan hyvä jatkaa vielä tavallisen kevarin elinkaaren verran, eli muutaman pyörän otoksella 75-85tkm vaikuttais ikkunalta milloin peruskunnostukseen ryhdytään, tosin ainakin yks 2002-mallin Varjo oli keränny jo 96tkm (nykyään varmaan enemmän, koska sitä reissailuun käyttävä omistaja ei vielä nähny mitään aihetta remppaan). Ja jos se ny mitään sanoo olen omalla 55tkm ajetulla suunnitellu >7tkm kesäreissua ulkomaille, enkä odota joutuvani tulemaan pois maitojunalla. Kun kumpaakaan mallia ei enää valmisteta vois IPCC:n tyyliin povailla, että hinnat hyvistä yksilöistä pysyy tai nousee, ja että aiheutuu katovuosia, mellakoita ja sotia kun kansat joutuvat mukavien V2-Hondien puutteessa harrastamaan turismia panssareilla
Toi nokka-akselien laakerien juttu ei ole yleinen, ei ole ongelma asialliseti pidetyissä yksilöissä, eikä remonttikaan ole järkyttävän kallis. Nokka-akselit on suositeltu vaihdettavan uusiin (paketti, missä ne laakerit on puristettu paikalleen, n. 150e/kpl), mut paja voi vaihtaa laakerit, riippuen tapauksesta. Työ on selostettu ja kuvattu Haynes-oppaassa. Aiheuttaja on voiteluhäiriö, eli oon kuullu tapauksesta missä sunnuntai-ajeluihin (harvakseltaan) käytetyssä Varjossa vika oli ilmenny jo 10tkm tuntumassa, kun voitelu oli ajotaukojen aikana päässy kuivumaan, ja toinen tyypillinen on kylmän koneen piiskaaminen, jolloin kylmä paksu öljy ei ehdi ajoissa kierron ääripäihin eli kansiin. Noihan on kuulalaakereita eli ottaa korvilleen jos ne joutuu kuivina kestään korkeita kierroksia. Ei ole sen kummempi juttu, asiallisella käytöllä ja asiallisilla öljyillä riski lähestyy nollaa. On vaan yks syy tosiaan, et vähän ajettu V2-Honda ei välttämättä ole parempi ostos ku maapallon jo kertaalleen kiertäny omistajalleen rakas ja sopivasti "sisäänajettu" ikiliikkuja.