Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

power upp
Pyörä:
tunturi city
Liittynyt:
26.5.2008 17:47

ViestiKirjoittanut power upp » 15.9.2010 18:54

No ihan perus autonpesuaine on munmielestä hyvä ja vahaus pari kertaa vuodes niin lähtee lika helponmin. Pinttyny lika lähtee liuotin pesu aineella esim ketjurasva. Renkaat eikä o-renkas ketjut ei liuotin pesuaineesta vissiin tykkää et ei kauheesti kannata suihkia ja kannattaa huuhdella vedellä tai kuivuu ikävän näköseks.
Jyke
Pyörä:
Honda crm125, derbi 70cc xtreme, 125cc pitprosamu
Paikkakunta:
hämeenlinna
Liittynyt:
27.8.2006 18:34

ViestiKirjoittanut Jyke » 16.9.2010 12:11

Ainaki täällä saa motonetistä helveti hyvää liuotin pesuu sellasessa litran pumppupullossa jolla lähtee oikeesti iha kaikki lika :D Sitäki ku vähäki osuu katteesee nii tulee samantie mattapintane siitä... Purkin kyljessäki kyl lukee että poistaa vahapinnan ja puhistettavat pinnat on vahattava uudestaa käytön jälkee :) mutta helvetin hyvää tavaraa ku suihkuttaa paska päälle ja antaa vaikuttaa ja pyyhkii vaa pois :)
icecold
Liittynyt:
25.1.2008 16:27

ViestiKirjoittanut icecold » 16.9.2010 14:53

.......
Viimeksi muokannut icecold päivämäärä 3.3.2014 1:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Markuss
Pyörä:
Suzuki GSF Bandit 600S -01
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
15.7.2005 17:07

ViestiKirjoittanut Markuss » 16.9.2010 17:40

IceCold kirjoitti:
Jyke kirjoitti:Ainaki täällä saa motonetistä helveti hyvää liuotin pesuu sellasessa litran pumppupullossa jolla lähtee oikeesti iha kaikki lika :D Sitäki ku vähäki osuu katteesee nii tulee samantie mattapintane siitä... Purkin kyljessäki kyl lukee että poistaa vahapinnan ja puhistettavat pinnat on vahattava uudestaa käytön jälkee :) mutta helvetin hyvää tavaraa ku suihkuttaa paska päälle ja antaa vaikuttaa ja pyyhkii vaa pois :)

Meinaakko sitä perus motox liuotinpesua vaiko motoxin mikroliuotinta :P


On totisesti parasta liuotinta mitä saa. Tuolla lähtee pihanlaatoistaki rasvaläikät nopeesti verrattuna johki siihen tarkotettuun litkuun minkä piti antaa liuottaa 24h.
Suzuki GSF Bandit 600S
santam
Pyörä:
wrf 450
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.6.2008 16:22

ViestiKirjoittanut santam » 17.9.2010 0:09

mitenhän sais pinnoista parhaiten pinttyneen lian pois? Ja sitten vielä pinnoihin vähän kiiltoa parhaiten?
santtude
Pyörä:
Oliskin
Paikkakunta:
Mänttä-Vilppula
Liittynyt:
12.5.2007 9:38

ViestiKirjoittanut santtude » 17.9.2010 9:43

Jotain rasvanpoistoainetta tms, ja metalpolishia vaikka sitten pesun jälkeen niihin pinnoihin.
Allekirjoitus on yliarvostettu.
shule
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
4.12.2009 23:20

ViestiKirjoittanut shule » 18.9.2010 20:18

Hyvin lähtee paska moottorista tolla motoxin liuotinpesulla. Sit pyyhin karhunkielellä skeidan pois ja painepesuria perään.

Harmi vaan, että mulla on toi suihku jumissa siitä pullosta :(
Markuss
Pyörä:
Suzuki GSF Bandit 600S -01
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
15.7.2005 17:07

ViestiKirjoittanut Markuss » 20.9.2010 23:04

shule kirjoitti:Hyvin lähtee paska moottorista tolla motoxin liuotinpesulla. Sit pyyhin karhunkielellä skeidan pois ja painepesuria perään.

Harmi vaan, että mulla on toi suihku jumissa siitä pullosta :(


Joo se sumutin osa on erittäin heikkolaatuinen näis motoxin liuottimis. Melkee aina menee paskaks ku on 1/4 käytetty aineesta. Siks laitanki sen liuotin aineen eri purkkiin jossa on parempi sumutin.
Suzuki GSF Bandit 600S
leeeksa
Liittynyt:
22.8.2010 20:30

ViestiKirjoittanut leeeksa » 28.9.2010 0:37

milläs sais noist katteista pienet naarmut vedettyä pois?
Shatter
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.3.2009 20:58

ViestiKirjoittanut Shatter » 28.9.2010 7:39

vaha.
Mersumies on erimies.
-Gazzu-
Pyörä:
Ei olee
Paikkakunta:
TurKu
Liittynyt:
26.10.2009 23:14

ViestiKirjoittanut -Gazzu- » 1.11.2010 21:10

Shatter kirjoitti:vaha.

Vaha? No mikäs vaha, itellä on korrekin muovikiilto vahaa, no ei lähe eli ei se mikä tahansa vaha voi olla :nörtti: No ei mut, siis mikä vaha olis hyvä noihin naarmuihin? Vai saako sellasista pois missä ei ole maalipintaa on vain kokomustaa muovia (KX125 krossikatteet)
Afterii
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2009 21:00

ViestiKirjoittanut Afterii » 1.11.2010 22:03

Kokeilet turtlewaxin värivahal + pigmenttikynällä, ostat siis mustat jos kerta katteet on mustat? Jos ei niin ei auta sit mikään. :roll:
Tonaja
Pyörä:
Aprilia RS 125 -05
Paikkakunta:
Kärkölä
Liittynyt:
15.8.2009 14:48

ViestiKirjoittanut Tonaja » 5.11.2010 17:17

Mitäköhän sais liat irti änkästä kun taitavat olla hieman palaneet siihen kiinni ja ei sitten millään hinkkaamisella meinaa lähteä :s
santtude
Pyörä:
Oliskin
Paikkakunta:
Mänttä-Vilppula
Liittynyt:
12.5.2007 9:38

ViestiKirjoittanut santtude » 6.11.2010 1:21

Kannattaakohan jollakin sellasella "metallisella" pesusienellä tai teräsvillalla koittaa hinkata pois.
Allekirjoitus on yliarvostettu.
Afterii
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2009 21:00

ViestiKirjoittanut Afterii » 7.11.2010 0:17

Tonaja kirjoitti:Mitäköhän sais liat irti änkästä kun taitavat olla hieman palaneet siihen kiinni ja ei sitten millään hinkkaamisella meinaa lähteä :s


Itellä lähti giannellin vaimentimesta ihan metal polishilla hinkkaamalla pois pinttyny lika ;)