Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut Clutch » 28.5.2012 19:45

MSJD kirjoitti:Olisit vetäny jotai mutkatietä. Ei olis ollu kun 2000000000000000000x hauskempaa.

Ylimäärästä kertyis varmaan joku 100km jos ois poikennu motarilta ja kello oli tosiaan jo yheksän illalla ku lähettii vasta ajamaan kotiopäin 200km päähä.
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 28.5.2012 20:45

AKWM kirjoitti:Tätä olen itekkin miettinyt, eli kuinka pitkää matkaa "saa" ajaa tasakaasulla?


Karran oon hussella ajanu yli 20km motaria putkeen ja olin vielä kakspäällä liikkeellä. Ainakin annan jonku kilometrin välein viimeistään välikaasua, joskus useamminki. Kyllä aika nopeesti siihen saa semmosen tuntuman koska antaa välikaasua.
JontteH
Pyörä:
Derbi DRD Racing SM -10, Husqvarna SM 125 -08
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
5.9.2010 0:46
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut JontteH » 28.5.2012 21:24

Bacon kirjoitti:Porukka joka vetelee Husseilla pitkiä matkoja.. Vaihatteko välit? Kun ainakin omassa Rinolla alkaa kutosen piikki 80kmh paikkeilla.. Vähän myöhempään niin olis 80 teillä kivempi vedellä. + kun puhutaan siitä ettei ajeta tasakaasulla pitkiä matkoja.. Mitkäs on pitkiä matkoja?


Pakkohan se on vaihtaa jos ei halua, että kaikki tulee ohi kokoajan. Ei se husse siihen tasakaasuun leviä ja jos haluu hifistellä nii voihan sitä välikaasua iskeä vaikka joka väliin. Tärkeempää on että säädöt on kohdillaan, ehkä vähän rikkaalla ja ettei vinguttele piikillä.
[X] M 15.4.11 [X] A1-harkat 27.4.12 [X] A1 18.7.12 [X] kilvelle [X] lipalle [X] ympäri [X] sakot [X] kortin menetys
AKWM
Pyörä:
Yamaha Xt 125 -06, RD 125 -85(proju), HVA WRE -09(ex), Generic Trigger(ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
21.2.2011 15:15
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut AKWM » 28.5.2012 21:39

Touko kirjoitti:
AKWM kirjoitti:Tätä olen itekkin miettinyt, eli kuinka pitkää matkaa "saa" ajaa tasakaasulla?


Karran oon hussella ajanu yli 20km motaria putkeen ja olin vielä kakspäällä liikkeellä. Ainakin annan jonku kilometrin välein viimeistään välikaasua, joskus useamminki. Kyllä aika nopeesti siihen saa semmosen tuntuman koska antaa välikaasua.

Itekkin jouduin pari päivää sitten tollasen 15km siivun höyläämään motaria vakiohussella, oli hienoa.. Lähinnä mietin, että kuinka usein sitä välikaasua tulee antaa? Mää välikaasutan ehkä vähän turhankin usein, kai se pitää vaan perstuntumalla hakea se tatsi siihen.

Mutta on kyllä jo 80-alueella tuskaa, kun joutuu kokoajan huudattamaan tehoalueella. Huippuja tuolla tehohirmulla sain lievässä myötätuulessa armottomalla vingutuksella normiasennossa 101km/h. Älkää siis lähtekö vakiohupsulla mitään pitempää suoraa ainakaan taittamaan.
j4nouns
Liittynyt:
14.9.2008 9:01
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut j4nouns » 28.5.2012 22:47

Jaa piikkiäkö se sun vakiohusqu ottaa :D
AKWM
Pyörä:
Yamaha Xt 125 -06, RD 125 -85(proju), HVA WRE -09(ex), Generic Trigger(ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
21.2.2011 15:15
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut AKWM » 29.5.2012 10:06

Ottaa, sellasen minkä selkeästi huomaa.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut MSJD » 29.5.2012 14:44

Kyllähän se A1 hussekin piikin ottaa. Äänistä sen huomaa helpoite :D Tosin et TT hussekaan mitään piikkiä vakioputkella ota.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
j4nouns
Liittynyt:
14.9.2008 9:01
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut j4nouns » 29.5.2012 21:17

Niin tai sitten vaan luulee, että ottaa piikin kun imuäänet kasvavat..
Oma husse ei kyllä mitää piikkiä ottanut vakiona eikä kyllä kaverinkaan. 80 vauhin jälkee äänet vaan kovenee, mutta ei siinä mitään tehopiikkiä tule. 06 ja vanhemmissa husseissa ei ole putkessa kattia, niin ne saattaa pienehkön piikin ottaa..
Kovin yllätyksenähän se ei tule varmaan kovin monelle, että TT:näkään ei kuristetulla putkella mitään piikkiä ota. Tyhjätyllä putkella kyllä ottaa aivan selkeästi piikin. Tuskinpa vaan olet kokeillut, vaan kuulopuheiden perusteella mennään!
AKWM
Pyörä:
Yamaha Xt 125 -06, RD 125 -85(proju), HVA WRE -09(ex), Generic Trigger(ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
21.2.2011 15:15
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut AKWM » 29.5.2012 22:40

Älkää nyt käsittäkö väärin.. Ei sitä voi varsinaiseksi piikiksi sanoa, mutta huomaa ihan selkeästi miten alkaa vetämään kunnolla keski/yläkierroksilla. Eikä ole äänistä kiinni, hermannit. Mopo se on joka tapauksessa niin kauan, kunnes saan ne ampiaispesät sieltä rännistä pois ja tt-setin kaasariin.

Jos on loppukesästä aikaa niin vois lähteä yksin lasettamaan johonkin pitemmälle. En vaan tiedä mihin. Vaikka lämmittelyksi ajais Kaanaaseen niin pitkän kaavan mukaan ku mahdollista, nypläisi siellä rossiradalla ja sitten posottais sieltä isovanhemmille yöksi. Sit vois vielä kiertää kotiin jotain pitkää reittiä. Ei liian pitkä matka, mutta vähän vaihtelua kyläpyörittämiseen. :)
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut MSJD » 30.5.2012 0:48

Jan-- kirjoitti:Niin tai sitten vaan luulee, että ottaa piikin kun imuäänet kasvavat..
Oma husse ei kyllä mitää piikkiä ottanut vakiona eikä kyllä kaverinkaan. 80 vauhin jälkee äänet vaan kovenee, mutta ei siinä mitään tehopiikkiä tule. 06 ja vanhemmissa husseissa ei ole putkessa kattia, niin ne saattaa pienehkön piikin ottaa..
Kovin yllätyksenähän se ei tule varmaan kovin monelle, että TT:näkään ei kuristetulla putkella mitään piikkiä ota. Tyhjätyllä putkella kyllä ottaa aivan selkeästi piikin. Tuskinpa vaan olet kokeillut, vaan kuulopuheiden perusteella mennään!

Tarkotin just että tyhjennetyllä vakioputkella. Eihän se muuten TT ole... Ja ottaahan se pienen tehopiikin, mutta kisapiikkeihin tai teharilla varustettua husseen verrattuna aika laimee. Ja oon ajanu 2 hussea että ei pelkkää kuulopuhetta...
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Kenopi_
Pyörä:
husse sms, ex dt
Liittynyt:
31.8.2009 21:44
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut Kenopi_ » 31.5.2012 23:26

No ei juur oma husse tyhjäl putkel ja 35mikunil häpee kaverin domalliselle... kokeiltu on

E: Vetäähän se toki ylempää mutta kyllä menee tasoihin ku lasettaa. Kovempaa saattaa kulkee domal muttei kiinnosta.
husq
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut Tomppade » 1.6.2012 14:04

Keskusteltaisiinko husqvarnoista jatkossa niille kuuluvassa aiheessa? ;)

Tuosta välikaasun annosta en sitten niin tiedä, ei ole vehkeet sen käyttämättä jättämisestä kyllä hajonneet, tosin itse olenkin kaikki pidemmät matkat ajellut vanhoilla mopoilla joissa tuorevoitelun vaijeri on otettu irti niin että pumppu antaa vain tyhjäkäyntiseosta, loput onkin sitten sotkettu itse tankkiin, ehkä hätävarjelun liiottelua, muttakun noihin vanhoihin ritsoihin ei osia saa enään hyvin niin on pelattu varmanpäälle.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut jake--- » 3.6.2012 23:23

AKWM kirjoitti:Itekkin jouduin pari päivää sitten tollasen 15km siivun höyläämään motaria vakiohussella, oli hienoa..


Älkää siis lähtekö vakiohupsulla mitään pitempää suoraa ainakaan taittamaan.


Ite vakiona ajoin vajaat 200km matkan hussella. :lol: Kannattaa välillä pysähtyä huoltikselle kahville jos vakiona ajaa kun tykkää kuumua melko mukavasti. Kerran sytty lömpövalo mulla tuon matkan aikana.
Kuvat.fi Galleria!
AKWM
Pyörä:
Yamaha Xt 125 -06, RD 125 -85(proju), HVA WRE -09(ex), Generic Trigger(ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
21.2.2011 15:15
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut AKWM » 4.6.2012 0:27

Se on ihan kiitettävä suoritus. Tosin ajoin määkin yhtenä päivänä isän kanssa 150km, taukojen kanssa tosin. Ja kaikkia mahdollisia suoria välteltiin. Just tollasessa mutkapätkä/hiekkatiesetissä vakiollakin pärjää. Toki tehot loppuu vähän kesken, mutta hienoa se ajaminen silti on. 8) Jos vispaisin usein noin pitkiä matkoja, varmasti olisin nelarin ostanut.
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 15.6.2012 18:09

Nonnih, vihdoinkin kotona ensimmäisen pidemmän reissun jälkeen. Kilometrejä kertyi n. 800, mutta suurin osa niistä oli pikkuteiltä ja mutkapätkiltä, joten luku ei kerro kaikkea.

Lähdimme siis eilen puoleltapäivin kohti Turkua ajelemaan käyttäen kaikkia mahdollisia mutkateitä ja välttäen isompia väyliä. Hieno reissu oli ja kaikki pyörät pelasivat ihan hyvin, omassani ei tietenkään mitään häikkää :lol:, suurin vika taisi olla kaverin CBR:ssä, josta paloivat molemmat etuvalot, onneksi hän oli juuri viritellyt lisävalot ja ajeli niiden voimin hämärällä.

Reissu oli hieno ja kerrottavaa olisi parin sivun verran, joten säästän teidät siltä. :lol: Olennaisinta on, että jos joku epäilee kevarin kykyä oikeassa matka-ajossa ei hänen tulisi. Tietenkin 100-120km/h alueilla meno on hieman rasittavaa, mutta kuka nyt sellaisia teitä mielellään käyttää, jos tarkoitus on lähteä pyörällä ajamaan huvikseen?
Mopo oli ja mopo meni :(