Morkkis90 kirjoitti:Nonii löysin tän topikin täält foorumilt ja ois vähä kysymyksii kevareist, että minkäs hommais ja smoto pitis olla.
Oon katellu 2-t pyörist hussee, mxää ja dt-tä
Sit 4-t pyörist oon kattonu wrää.
Ois kiva tietää näist pyörist "risut ja ruusut"
sit mitkä on niitten kulutukset tt:nä, kuinka luotettavii ne on ja kui kalliit niitten ylläpito on ja sit miten ne toimii talvella?
Ja budjettina toimis n.3500€ saisko sil hinnal miten hyväs kunnos olevaa pyörää?
No ekana päätät sen että 2- vai 4-tahti. Jos aiot pitää laillisissa tehoissa niin suoraan nelari. Jos taas tehoa kaipaat niin kakstahtia.
Varmaan noi kaikki 2-tahit kuluttaa aika saman verran TT:nä, 6-8l/100km kaasukädestä riippuen. Pahempaankin pääsee jos oikeen huolella vinguttaa. Toi WR kuluttanee varmaan 3-4l satasella (?). Kakstahtia myös huollat enemmän, mutta koska noi kaikki pyöräs on katulaiskoja niin ei mitään ongelmaa huoltamisessa vaikket ihan maisteri ookkaan. Kakstahdin hyvät puolet sitten, TT:nä lähtee ja kovaa nelareihin verrattuna.
Husse on ainakin DT:tä jonkin verran tehokkaampi, ja Husseen osien saatavuus on ihan parasta mahollista. Mxstä ei oo paljoo tietoo, mutta luulisin että aika saman tehoinen kun Husse. Ja ulkonäkö Husqulle tottakai IMO
Vaikka oma pyörä on niin suosittelen Hussea kummiski, sen verran massapyörä että apua ja osat saa heti, tehoa niin paljon kun katulaiskoista löytyy, suht. helppo virittää jne ja näyttää hyvältä. Huonoina puolina jonkin asteen sähkövammaisuus ja epäluotettavana pidetty tuorevoitelu (omalla TT-hussella ajettu +10tkm ilman TV-vikoja) mutta ainahan voi seoksilla vetää jos haluaa.
Budjetillas saat ainakin hyvän Hussen, DTn tai WRän. Mx markkinoita en oo tutkinu
osta joku jossa just 10tkm/vastaava huolto jossa mäntä jne vaihettu niin saat ajaa pitkän ennen huoltoa.