Jagroan kirjoitti:Paljonkos tuollainen varadero kuluttaa oikein bensaa, oonko tietoa?
Kaasari-Varadero (tai Shadow) kuluttaa 3-3,5l/100km rauhallisemmassa ajossa (maantiellä 80-90 tasasesti ajellessa jopa lähempänä 3)... sen sijaan nostapa siitä vauhtia sinne 100-110 eli täyskaasu niin raskas reki alkaa näkyä kulutuksessa, Shadowssa tankillisella hitusen vajaa 5l satasella, Varre on ollu vielä sitäki janosempi eli 5,5-6... ja 95E:tä ei kannattais syöttää koska korkeapuristeinen moottori on etenki karstoittuneena aivan nakutusrajalla (polttoaineen suositus Hondalla on AKI 91, kun Suomen ihana 95 tarjoaa vain AKI 90,3-90... on ollu mäntähalkeamisia).
Pääasassa työmatkaa ajellessa V2-Hondat käy pitkiä matkoja alilämmöllä (koneen lämpötalous toimii vastavuorosesti matka-ajossa, voi huoletta ajaa kaasu pohjassa vaik vuorokaudet ympäri) mistä seuraa, että ne karstoittuu ja kulku heikkenee. Myös huohotusjärjestelmä voi kerätä öljy/vesi-höyryn sekotuksena syntyvää punertavaa majoneesiä mikä tukkii ohjaus- ja läppäventtiilit (tukkeutuneet uusittava, ~200€). Ruisku-Varret (2007-2012) kuluttaa sen 0,4l/100km vähemmän, ei kokemusta karstasta ym., mutta kallista pyörää myytiin loppuaikoina vähemmän eli hyvät käytetyt on huh-huh-hinnoissa. Varre (ja Shadow) on toisaalta aivan omaa luokkaansa maratoonareina paljon ajavalle tai reissumiehille/naisille, ja matkakäytössä koneilla ajettu avaamatta yli 100.000km (169.000km yhellä ranskalaisella Shadowlla). Niitä taitaa olla peruskorjattuina menossa jo kolmannella satkulla, ja aika usein myynnissä olevat yksilöt on ollu pitkiä aikoja samoilla omistajilla = ollu rakastettuja ja toimivia. Monessa mielessä isot vinkkeli-Hondat on siis ihan ison pyörän vertaisia (no kulku on kyl ehtaa A1-nelarii... jos tykkäät Mersun W124-Panzer`eista mitkä on lähes mahdottomia ajaa loppuun ni täs siulle samanlainen kevari
).
CBF125M:t (ja myös 2015 markkinoille tullu uus CB125F) on kyl ihan kivoja (Ranskassa ollu toisiks myydyin Honda CBF500-mallin jälkeen) eli jos pääasiassa tarvit vain 80-90 vauhtia se vois olla toimiva valinta... ja kulutuskin kuuluu jääneen tosimaailmassa jopa alle 2l/100km. Kone on CG125/XL125 perua joista ainakin CG on ikiliikkujan maineessa. Samankaltaista YBR125 Diversionia voisit kans metsästää, koska pyöriä (ainakaan CBF:ää) ei ole rekisteröity järin suuria määriä. Pitäisin ilmajäähyä etuna, eli tarveajossa vesijäähy on aika turha ylimääräinen huoltokohde (ja arka, siis öljyn/veden kuljettaminen vierivieren, tiivisteen päässä katastrofista, ei aina ole järin hyvä idea
).