Prätkä jätkä kirjoitti:mut kevarista pikku-a:han on kyllä ihan turhaa ku tehot vaan about kaksin tai kolmin kertaistuu.
Ja ens vuoden alusta myöskin rajoittavat kuristetun pyörän kuristamattomat maksimitehot 70kw:hen joka rajaa nuo 6 sataset kyykyt pois.
"Vaan kaksin- tai kolmikertaistuvat". Luetko edes omia virkkeitäsi? Eikä se ole se pelkkä teho vaan sen viisinkertaisen iskutilavuuden tuoma vääntö ja sen tehon välittömyys. Miettikääpä sitä, että tuollaisella 35kw kortilla saa ajaa esimerkiksi Yamaha MT-03:sta ja XT660X:ää lähes rajoittamattomana (vakiona pari kw yli tuon rajan). Molemmat kiihtyvät 0-100km/h noin viidessä sekunnissa ja vääntöä niissä on koko kierrosalueella enemmän kuin tarpeeksi. Prätkä jätkä väität siis, että tuollainen kaksi kertaa rivakampi kiihtyvyys verrattuna 11kw kemmuun ei vaadi mitään preppausta?
Mielestäni ihan fiksu ratkaisu rajata nuo kusiaiset ulkopuolelle. Kyllä ne päättäjät tietävät, että kuinka moni oikeasti pitää pyöränsä 25kw/35kw tehoissa, eivät he idiootteja ole. Fakta vain on se, että ne eivät tahdo pysyä lapasessa alkuun ja pitkälläkin ajalla ajo vaatii totuttelua. Eräs tuttu tuossa osti pari vuotta sitten itselleen ensimmäisen ison pyörän (ZX-12R:n) ja on sillä nyt toista kautta liikenteessä. Silti kysyttäessä hän kertoo, että kaasun vääntäminen on lähinnä pelottavaa. Pointtina siis: Edes kahden kauden aikana hän ei ole tottunut tehoon. Tietenkin kyseinen pyörä on rutkasti vielä kusiasta rajumpi, mutta ei se vielä tarkoita, että sellainen olisi helppo ajaa.
Olette melko naiiveja, jos oikeasti väitätte, että teitä vain kiusataan ja että kyllä sellainen 600 Gixxeri on täysin hallinnassa vaikka kokemusta aikaisemmin on vain piikistä. Pyörä saattaakin pysyä lapasessa niin kauan kun kuski ei väännä kaasua pohjaan, mutta sen jälkeen meno on melkoista arpapeliä.