TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

696 16%
1809 41%
1886 43%
Ääniä yhteensä : 4391
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 10.6.2009 16:42

Darwin kirjoitti:
Nicodemus kirjoitti:
Darwin kirjoitti:Nelarit on kyllä TÄYSTEHOJA. Koska nelitahdeissa ei ole kuristuksia edes, joten miten ne voivat olla A1 kuristettuja ?
Onhan esim. tuossa Yzärissä, uudessa HM:ässä etc. kierrostenrajotin. En sitten tiedä kuinka paljon sen poisto vaikuttaa tehoihin, venat ei välttämättä vääris käsis ainakaan tykkää :lol:

Mutjoo TT pyörä löytyy ikävä kyllä

Voi helvetti. Se kierrostenrajotin rajottaa 134 Km/h:ssa sen takia koska kone menee paskaks jos ei oo sitä rajotinta piikkinelareis..
Ei se oo mikään "kuristus".


No niinhän nicodemus sanoi, "venat ei välttämättä vääris käsis ainakaan tykkää".
Nicodemus
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
31.7.2006 20:28

ViestiKirjoittanut Nicodemus » 10.6.2009 17:19

Lueppas viestini loppuosa hieman tarkemmin..
Darwin
Pyörä:
Yamaha Yzf-R 125 '09
Liittynyt:
3.2.2009 15:04

ViestiKirjoittanut Darwin » 10.6.2009 18:05

Kyllä luin sen. Mutta kun se ei ole kuristus, oli lähinnä pointtini.
RRacer
Liittynyt:
8.5.2009 20:08

ViestiKirjoittanut RRacer » 10.6.2009 19:55

Tarkoitus olisi käydä 2-tahti kevarilla parin sadan kilsan reissu ajamassa. Olen meinannut tässä laittaa paikalleen tt-osat. Mitä mieltä olette kannattaa käydä tuo pitempi reissu ajamassa vakiolla vai ihan huoletta laittaa tt:ksi. Lähinnä mietin, että kestääköhän täysitehoisena tuommoista pidempään maantieajoa? :|
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 10.6.2009 19:59

Tietysti kestää.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 10.6.2009 20:10

Kunhan on säädöissä.
Nicodemus
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
31.7.2006 20:28

ViestiKirjoittanut Nicodemus » 10.6.2009 22:19

Darwin kirjoitti:Kyllä luin sen. Mutta kun se ei ole kuristus, oli lähinnä pointtini.

Juu eipä siinä mitään. Eihän se suoranaisesti kuristus olekkaan, mutta joku joka haluaa voi sitä sellaisena pitää. Eihän se vaikuta paljoa, mutta esim. HM:ssä on kierrokset rajotettu hivenen matalemmiksi kuin esim. yzärissä (finnmoton mukaan tiedä sitten kuinka todenperäistä). Joten saatat saada tyyliin hevosen neljännes osan sen poistamalla, tietenkin kestävyyden kustannuksella. Kaikki saavat sitten itse päätellä onko se kannattavaa vai ei.
Mikkolox
Pyörä:
Ktm exc
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.3.2008 19:24

ViestiKirjoittanut Mikkolox » 11.6.2009 19:46

Nussnuss, Ei tuu hevosen hevosta lisää, mutta huippuja voi kerätä tuon 2-5kmh lisää.
Huippu tehot on varmasti pienemmillä kierroksillä kuin tuo milloin rajotin lyö kiinni.
klinga_92
Pyörä:
Kawasaki K(d)X -91 sm, Aprilia RS 125cc -04 EXXX<3
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
18.2.2007 15:30

ViestiKirjoittanut klinga_92 » 12.6.2009 16:36

TT räsä
Impe
Pyörä:
Mito
Liittynyt:
21.2.2008 21:54

ViestiKirjoittanut Impe » 19.6.2009 22:59

Juu kyllä sen TT olla pitää.:P
T-Doggy
Liittynyt:
4.8.2007 22:03

ViestiKirjoittanut T-Doggy » 19.6.2009 23:32

Aja vakiolla kuole vitutukseen ;)

En kyllä tajuu miks EU tällässiä tehorajotuksia on menny säätämään.
pe
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
23.10.2007 16:18

ViestiKirjoittanut pe » 20.6.2009 0:05

T-Doggy kirjoitti:En kyllä tajuu miks EU tällässiä tehorajotuksia on menny säätämään.


Johtuisikohan siitä, että tuolla Keski - ja Etelä-Euroopassa niin moni nuori kuljettaja on menettänyt henkensä ajaessaan rajoituksettomilla moottoriteillä sen verran suuria nopeuksia moottoripyörällä, että kyseinen ajoneuvo ei ole kestänyt nuorien ja kokemattomien kuljettajien hallinnassa, vaan ollaan ajauduttu väistämättä erinäisiin onnettomuustilanteisiin, joista ei kovin usein olla selvitty ilman vakavia vammoja. :eek: Tämän vuoksi esimerkiksi Saksassa ensimmäisenä A1-kortin hallitsemis vuotena pyörällä kuuluisi ajaa kuristuksien kanssa, jolloin pyörän maksimaallinen huippunopeus ei ylittäisi yli 80 km/h. Hiukan saman tyylinen juttu, kuin meidän mopoa koskevien säädösten kanssa.
Ei niitä tehorajoituksia olla meidän motoristin alkujen kiusaksi laadittu vaan päinvastoin. ;)
<3
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 20.6.2009 0:24

Nojoo mut mitä se nyt tänne suomeen vaikuttaa jos jossai muualla euroopas ählämit puskiin sukeltaa :) vitun eu paska :seko: Ei se teho tapa vaan se, että kuski ei osaa hallita sitä ja suomes hyvä koulutus kortteihin toisin ku jossai ählämimaassa...
Skipidiveinau
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 20.6.2009 0:25

Laitappas nyt saman tien faktat pöytään siitä paljonko onnettomuudet ovat vähentyneet tuon tehorajoituksen myötä.

PS: Mulla ainakin A1 pyörä oli se joka meni lunariin, täystuho pysyi hyvin hanskassa. :lol:

yzäri_92 kirjoitti:Nojoo mut mitä se nyt tänne suomeen vaikuttaa jos jossai muualla euroopas ählämit puskiin sukeltaa :) vitun eu paska :seko: Ei se teho tapa vaan se, että kuski ei osaa hallita sitä ja suomes hyvä koulutus kortteihin toisin ku jossai ählämimaassa...

:lol: :lol:

Harva piikkipoika hallitsee pyörän hyvin, ja Suomessahan myönnetään kortti ihan mille tahansa luupäälle.

E: Onks sun mielestä esim. Italia ja Saksa ählämimaita? Ja mistä sait päähäs että Suomessa oltais sen parempia kuskeja kuin muuallakaan?
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 20.6.2009 0:32

Countach kirjoitti:Harva piikkipoika hallitsee pyörän hyvin, ja Suomessahan myönnetään kortti ihan mille tahansa luupäälle.

E: Onks sun mielestä esim. Italia ja Saksa ählämimaita?

No kyllä sitä jo jonkin verran pitää osata ajaa, että kortin saa... Tosin ei mtn ihmetaitoja tartte.

Oli vähä läppä jos et tajunnu tota ählämi juttuu... Mut pointti oli se, että ei ne onnettomuudet vähene a1tehois...
Skipidiveinau