Piikin rekisteröinti.

Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 11.10.2012 17:18

Emmää pikkuasioihin tartu, luulin sun meinaavan et 1500€ budjetilla saa minkä hyvänsä kilvettömän rekisteriin, ja olet oikeassa et verot niistä pitää maksaa, mutta no hard feelings, yeah?

E: Ja punakilpinen on tosiaan hyvä vaihtoehto, mutta se vaatii taas sitten sen aukottoman omistajahistorian ja tyyppihyväksyntä lapun maahantuojalta, maahantuontitodistuksen yms. et sekään ei ole ihan läpihuutojuttu, mutta mikäli aikaa riittää papereita selvitelllä niin onnistuu kuitenkin.

Ja sit siin on toinen asia, et alle 2000-luvun punakilpistä ei enää saa rekisteröityä kun pitää täyttää tämän päivän päästömääräykset, en muista tarkkaan mikä se vm raja on josta vanhempia ei enää saa rekisteriin.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
plymouth
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
22.7.2008 18:54
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut plymouth » 27.10.2012 19:27

Moi, meneekö paperittoman piikin rekisteröiminen samallalailla kuin paperittoman mopon rekisteröinti? eli luovarit ja historia pitäs tietää?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 27.10.2012 19:37

Taitaa olla niin, että kevarit on aina pitänyt olla rekisterissä eli luovari täytys saada, mutta samallailla kevariin saa rekisteritietojen selvityksen tehtyä ku mopoonki eli sen hommaa ja sit vaan entiseen omistajaan yhteyttä ja luovaria tekemään.

Mikäli taas oon väärässä ja pyörä on tarpeeksi vanha jonka tietoja ei koneelta löydy niin samallailla saa kilpiin ku mopotkin.

Mahdollista myös, että pyörä on punakilpinen, ja silloin se vaatii verojen maksun yms. kallista paskaa ennenku saa kilvet, mutta tästä löytyy enemmänkin tietoa foorumilta.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
CRWR
Pyörä:
Yamaha WR125x -13,Yamaha DT50x, Honda CR250
Paikkakunta:
Outokumpuu
Liittynyt:
15.7.2012 17:28
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut CRWR » 26.11.2012 23:30

Miten hankalaks tulis Rossi / harrastekäytössä olleen Husqvarna WR 05 mallin rekisteröinti. Siis puhtaana crossina ostettu, eli ei kilpiä ei mitään muutako paperit.
Tarpeeks lujaa on liian vähän
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 27.11.2012 14:50

Ei saa kilpiin ellei oo punakilpinen ja silloinkin vissiin aika hankalaa
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut AceFin » 27.11.2012 16:24

Valot kiinni ja autoveron maksu, joka hatusta heitettynä varmaan on tonnin luokkaa.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
9.4.2009 21:35
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 27.11.2012 19:53

Plus päästötodistukset ja todennäköisesti kuristustoimenpiteet + tehonmittaukset yms..
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 28.11.2012 15:09

Eli toisinsanoen, ei kannata. Ellet sitten ihan naurettavan halvalla sitä saa eli alle 1000€.
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 19.12.2012 15:44

Kottaraisesta lähti vähän aikaa sitte kilven yhen poliisien kanssa sattuneen kömmähdyksen yhteydessä.

Syyksi ilmottivat peilien puutteen, takavalon puuttumisen, vilkkujen puuttumisen ja että kilpi oli underissa..

Niin paljos katsastus maksaa, ja kuinka todennäkösesti menee TT:nä läpi Kouvolan alueella? (Penkkejä ei lähimaillakaan)
Präääm pärpärpärpär
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 19.12.2012 20:41

Eiköhän satanen riitä, ja a1-putki kiinni + korjaat nuo mainitut puutteet laillisiksi (eli vilkut + peilit kiinni ja kilpi + takavalo lipan päähän) niin läpi menee heittämällä.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 19.12.2012 21:54

Ei kyllä 05 vuosimallin WR:ään oo 1000€ verot. 300 sanoisin ennemminkin :roll: Luovarit tarttet joka omistajalta, ja olikohan vaihtoehtonu Coc-todistus.. Soita samantien konttorille :)
Resispulla
Liittynyt:
3.1.2011 20:18
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Resispulla » 26.12.2012 4:21

Oon ostamassa yhtä pikkuvikasta kotaria. Kotariin ei oo kilpiä eikä papereita. Nykysen omistajan mukaan kotari on varastettu yhdeltä henkilöltä jolloin vakuutusyhtiö on korvannut henkilölle rahana. Sen jälkeen kotari on löytynyt ja siirtynyt vakuutusyhtiön omistukseen. Sieltä nykyinen omistaja on ostanut kotarin. Nykyisellä omistajalla silti löytyy ostokuitti vakuutusyhtiön kanssa tehdyistä kaupoista. Tein ajoneuvohaun vanhalla rekisterinumerolla ja sain trafilta tiedon, että kotari on rekisteristä poistettu. Ja vielä edellisen kotarin omistajan nimissä, jolta se silloin varastettiin.

Joten, onko minun vielä mahdollisuus saada kotari kilpiin, jos saan luovarit yms. paperi asiat kuntoon? Kysyn tätä sen takia, koska trafilta luin jotain, että 2.11.2007 jälkeen ei saa enää rekisteristä poistettuja kilpiin.

Eli tiivistettynä: Saako varkauden takia rekisteristä poistetun moottoripyörän vielä uudestaan rekisteriin?

Olisi oikeesti todella suuri apu jos saisin tähän ongelmaan hyvän vastauksen :)
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
9.4.2009 21:35
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 26.12.2012 13:19

En tiedä vastausta varsinaiseen kysymykseesi, mutta muistutan sua siittä että, jos sää sen ostat ja alat laittamaan takaisin kilpiin, sun täytyy käydä mittauttamassa runko (100e?). Varkauden takia vakuutusyhtiön ostaman moottoripyörän saa kilpiin, mutta vaatii katsastusta (kalliimpi kuin normi katsastus,50-100e) ja katsastusta varten edellä mainitun rungonmittaustodistuksen. Varmasti on myös muitakin kuluja, mutta kannattaa varautua siihen, että vähintään 200e tulee kuluja siinä vaiheessa, kun alat katsastamaan sitä uudelleen liikennekäyttöön.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut AceFin » 26.12.2012 13:52

Jos ei oo papereita, niin silloin tarvii pyörän historian.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Resispulla
Liittynyt:
3.1.2011 20:18
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Resispulla » 26.12.2012 16:28

xtrem3 kirjoitti:En tiedä vastausta varsinaiseen kysymykseesi, mutta muistutan sua siittä että, jos sää sen ostat ja alat laittamaan takaisin kilpiin, sun täytyy käydä mittauttamassa runko (100e?). Varkauden takia vakuutusyhtiön ostaman moottoripyörän saa kilpiin, mutta vaatii katsastusta (kalliimpi kuin normi katsastus,50-100e) ja katsastusta varten edellä mainitun rungonmittaustodistuksen. Varmasti on myös muitakin kuluja, mutta kannattaa varautua siihen, että vähintään 200e tulee kuluja siinä vaiheessa, kun alat katsastamaan sitä uudelleen liikennekäyttöön.


Ootko varma, että tarvii joka kerta tehdä tuon rungonmittauksen? Koska ei tota kotaria oo ostettu mistään avk:ltä vaan suoraan vakuutusyhtiöltä ja siinä ostokuitissakaan ei lue mitään korjausvaatimuksia.