Darwin kirjoitti:T-Doggy kirjoitti:Ei se 15hp ja 30hp(vain esimerkkejä) nii suuri ero ole. Kummalakin pääsee kovaa. Tietysti jälkimmäisempi osuu kovempaa sadan metrin päässä olevaan tolppaan kiihdyttäessä. Väitän jopa että A1-tehoissa oleva on vaarallisempi.
Miksi se on vaarallisempi? Mihin perustat väitteesi?
ripakinttu kirjoitti:Darwin kirjoitti:T-Doggy kirjoitti:Ei se 15hp ja 30hp(vain esimerkkejä) nii suuri ero ole. Kummalakin pääsee kovaa. Tietysti jälkimmäisempi osuu kovempaa sadan metrin päässä olevaan tolppaan kiihdyttäessä. Väitän jopa että A1-tehoissa oleva on vaarallisempi.
Miksi se on vaarallisempi? Mihin perustat väitteesi?
Jos vaikka auto meinaa tulla kylkeen ni täystuholla ehtii alta pois paremmin
ripakinttu kirjoitti:Jos vaikka auto meinaa tulla kylkeen ni täystuholla ehtii alta pois paremmin
_skyteam_ kirjoitti:ripakinttu kirjoitti:Jos vaikka auto meinaa tulla kylkeen ni täystuholla ehtii alta pois paremmin
Ei siinä tilanteessa ne pari lisäheppaa auta. Peli on menetetty jo, jos tohon tilanteeseen joutuu. Muutenkin naurettavia nämä teidän väitteet, että teho luo turvallisuutta. Pitää tuntea omat ja pyörän rajat ja ajaa niiden mukaan.
T-Doggy kirjoitti:No ei välttämättä tossa tilanteessa, mutta ohitustilanteessa ku auto tulee vastaan tai auto alkaa yllättäen vaihtaa kaistaa niin toivois että olis sitä tehoa enemmän perseen alla. Tosin piikkisillä näissä edellä mainituissa tilanteissa ole väliä onko tehoa se 15hp vai 30hp.
Nyt kaupunkiajossa ainakin oon huomannu kuinka kivaa on ajella piikillä ja kaista vaihtaminen onnistuu pelkäämättä että auto ajaa yli. Ja ihan autokoulussakin tota ''pakoon kiihdyttämisestä'' on puhuttu niin ei se lisäteho turhaa ole.
_skyteam_ kirjoitti:T-Doggy kirjoitti:No ei välttämättä tossa tilanteessa, mutta ohitustilanteessa ku auto tulee vastaan tai auto alkaa yllättäen vaihtaa kaistaa niin toivois että olis sitä tehoa enemmän perseen alla. Tosin piikkisillä näissä edellä mainituissa tilanteissa ole väliä onko tehoa se 15hp vai 30hp.
Nyt kaupunkiajossa ainakin oon huomannu kuinka kivaa on ajella piikillä ja kaista vaihtaminen onnistuu pelkäämättä että auto ajaa yli. Ja ihan autokoulussakin tota ''pakoon kiihdyttämisestä'' on puhuttu niin ei se lisäteho turhaa ole.
Pitääkö ohittaa, jos auto tulee vastaan? Omaa tyhmyyttä se on, eikä se TT piikkikään mikään tykki ole.
E. Vaasaankin näköjään saatu Internet.