Siis meinasin lähinnä sitä että siihen samaan vauhtiin samalla vaihteella siinä a1 kevarissa joutuu olemaa kaasu enemmän auki -> soosia enemmän -> suurempi kulutus. Mutta tämä hyöty hävitään siinä kun pommitetaan täyskaasulla, koska isompien suuttimien yms. ansiosta mahdollistetaan suurempi bensan kulutus. Nuo kaksi asiaa ehkä "normi käytössä" kumoavat toisiaan, mutta mahdollistaa myös pienemmän kulutuksen tt (vrt. a1).
Ja juuri jos et saa sen enempää bensaa menemään tt niin voimme edellisen perusteella todeta että sulla on kummiskin kohtuu rauhallinen ajotyyli. Semmonen napakka kiihdytys ajovauhtiin kuluttaa pitemmän kaavan mukaan vähemmän, kun hitaampi kiihdytys. Olettaen tietysti ettet ihan heti ole kääntymässä (eli ei välttämättä kaupungissa).
Mutta mennee ehkä vähän ot, kaipa me kaikki tiedämme että omaa pyörää & ajotyyliään pohtimalla pääsee usein pienempään kulutukseen, ilman mummoilua.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."