Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut mustavi » 8.6.2015 13:42

Heh, eilen sunnuntai-iltana kotiin päästyä kirjauduin tänne sisään pyyhkästäkseni tuon uuvuttavan pitkän kirjoituksen pois. Jääkööt nyt sitten, kun Sä ehdit vastata ;)

Mikä unohtui mainita, etenki jos Sulla on pörinäpönttö, on että kannattais hakea vaikka Biltsusta korvatulppia mukaan. Pussillinen maksaa kai pari €. Ne suodattaa putken pörinän lisäks esimerkiks kypärän ilmavirran kohinan pois (mikä voi olla aika äänekäs), mitkä kyl tuntuis pitkän reissun jälkeen korvissa. Ainakin itelläni lievä kuulon heikkeneminen ihan todettukin, tosin taisin hankkia sen karting-vuosien aikana - eli se on ihan oikee riski, vaikkei ens vaiheessa siltä tunnu.

Matkustajan oltavat ei Yzässä taida olla kovin hyvät tollaseen monen tunnin ajoon (kun puhuit vastauksessas monikossa). En sit tiedä toimisko jokin lisäpehmike matkustajalle (kiinnitetty niin ettei se hankaa maalipintaa himmeeks - samaa juttua mietittävä tavaroita pakatessa). Ihan hyvä koereissu Kirkkonummelta käsin olis vaik kiertää Länsi-Uudenmaan ruukit eli Inkoo-Fagervik-(Raaseporin linna-Tammisaari?)-Fiskars-Antskog-Mustio ja takas tie 51:stä... ihan sama käyt(te)kö varsinaisesti etapeissa maakuntaturisteina ihmettelemässä. Reitti tekee summittain 170km Tammisaari mukaan luettuna, ajoaikaa Google laskee 2:45h. Reitille osuu edustava kokoelma isompaa ja pienempää maantietä, ja vanha kuninkaantie Fagervikin ohi on motoristien suosima syheröisempi reitti, mutta ollu aika huonokuntoinen. Mustion sijaan voit(te) jatkaa Antskogista Sammatin kautta 1-tien motarille, ja Kehä III:n kautta palatessa Google laskee 190km ja vartin lisää ajoaikaan - onpa sitten puolen tunnin motarivingutuskin mukana.

Luulisin, että tolla lenkillä tulis tarkempi kuva minkälaisia ongelmia reissussa vois ilmetä, ja voisit myös laskea todellisen bensankulutuksen alku+lopputankkauksesta - se on siis normaalia korkeempi.
rasse92
Liittynyt:
24.8.2013 0:23
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut rasse92 » 8.6.2015 20:35

Itsekseni matkustelen kyllä. Gianelli tuli vaihdettua juuri pois, ei viittisi reissussa saada setä sinisiä ottamaan kilpiä pois, kun huhtikuun lopussa jo tuosta putkesta rekisteriotteeseen merkitsivät ja antoivat sakon :D
Kiitoksia vielä avusta ja vinkeistä, muuten olisi tullut ajeltua varmaan pakkopullana nuita isoja teitä! :lol:
Gileran kuski
Liittynyt:
16.12.2014 16:16
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut Gileran kuski » 23.6.2015 19:58

Anteeksi vaan, mutta näitä on aika hauskaa lukea kun monet pitävät jo 200-300 km matkaa pitkänä... :D

Itsellä tuommoiset on vakio CBR125:llä ihan arkiajoa ja sitten pitkäksi matkaksi sanon yli tuhatta kilometriä (päivässä) :D
Meepi
Pyörä:
Husqvarna TE 125, exYamaha YZF R125, pv
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.5.2013 23:09
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut Meepi » 26.7.2015 17:20

Eilen illalla/yöllä tuli heitettyä yzärillä reipas 500km lenkki eikä tuntunut missään. Sen huomasin että reppu on aika kehno pitkällä matkalla koska painaa pahimmoilleen hartioiden kohalta.
Ostetaan smotot husseen! Pistä viestiä jos sattuu löytymään
2-tahti on se juttu
Liittynyt:
30.5.2016 19:49
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut 2-tahti on se juttu » 30.5.2016 19:57

Kertokaapa että kannattaako ostaa 2tahti vai nelari jos pitäisi ajaa se 100km suuntaansa kerran viikossa mutta kumminkin pitäisi päästä vetämään kylän pilistä. Että onko siinä jotai että 2-tahti tukkeentuu matka ajossa vai jotain???
sebbochu
Pyörä:
Husqvarna Sm 125 ex: Aprilia Sx 50cc
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
7.7.2016 12:55
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut sebbochu » 26.9.2016 8:00

Vähä myöhässä tulee, mutta suosittelisin tossa tilanteessa nelaria. Itellä kokemuksia lähinnä 2t matka-ajosta. Kyllähän se onnistuu mutta on siinä miinuksiakin.
Esim kuluttaa paljon enemmän verrattuna nelariin ja pitkiä matkoja ajaessa pitää tarpeen tullen jäähdytellä konetta.
Ja tasakaasua pitää välttää! Se tappaa 2 tahdin...
Nelarista vielä sen verran että onnistuu temppuilut jos vaan taitoa riittää.
Leipovarma on varmin ;) korjaa vika ja löydä toinen...
Henkkaaaa
Pyörä:
Suzuki Pv 50cc Yamaha Wr 125x
Liittynyt:
4.2.2016 21:49
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut Henkkaaaa » 11.10.2016 16:29

sebbochu kirjoitti:Vähä myöhässä tulee, mutta suosittelisin tossa tilanteessa nelaria. Itellä kokemuksia lähinnä 2t matka-ajosta. Kyllähän se onnistuu mutta on siinä miinuksiakin.
Esim kuluttaa paljon enemmän verrattuna nelariin ja pitkiä matkoja ajaessa pitää tarpeen tullen jäähdytellä konetta.
Ja tasakaasua pitää välttää! Se tappaa 2 tahdin...
Nelarista vielä sen verran että onnistuu temppuilut jos vaan taitoa riittää.

Tosiaan toisten husseist menee laakerit ku ajelee valtateil mukava reissu oli kun kesäyössä hussen laakerit meni mutta luottoratsu yamah wr vei kotiin asti ;)
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut mustavi » 22.10.2016 21:35

No ennyt sanois, että tahtisuus suuremmin merkkaa - pois lukien kisakireet 2-tahdit, joita täytyy kyl hoivata enemmän. Jos puhutaan tietystä nopeustavoitteesta niin kulutuksessakaan ei ehkä ole järin suurta eroa - oletuksella, että 2T kulkee tavoitenopeutta vielä osakaasulla, kun 4T alkaa olla jo melkein "all in"... nimittäin 125-nelarikin alkaa ryystää aika miehekkäästi täyskaasulla kepittäessä. Tosielämässä ainakin Näsäreillä näytti ajetun useitakin Rautaperse-perusajoja (1.600km/1.000mls 24h sisään), eli nuo lempeät japsi-peruspullat suoriutuu reissuistakin ihan kunnialla - täystehoisena marssiikin sen 120 mitä Suomen laki sallii.

Muttamutta. Jos "2-tahti on se juttu" (hrmph, 5/2016... ollaankos tässä haudankaivajia? ;) ) ajatteli enemmän enska/smoto-suuntaan niin jo 100km-siivuilla mukavuus + ergonomia alkaa olla pääroolissa. Esimerkiks jos yrität istua kisaenskan kapeankovalla satulalla (think: kakkosnelonen, mutta kapea sivu ylöspäin) niin iso mieskin kyynelehtii jo alta tunnin sellaisen päällä istuttuaan... vaikka kuinka temppuilis kankkua vaihellen tai välillä tapeilta ajaen. Se nyt vaan on oikeasti niin, trust me :(
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 25.10.2016 12:01

Itsellä on tältä kesältä suhdeasioista johtuen tullut vedettyä melko säännöllistä reissua 100km/suunta. Puolet 2-tahtikyykyllä (Derbi GPR = detsi) ja puolet piikkisellä CBR:llä. Tulipa Yzärilläkin lenkki heitettyä. Vannoutuneen 2-t miehenkin mielipide kerkesi muuttua, kyllä se vaan on nelarilla niin paljon mukavampaa :D Ei tarvi huolehtia välikaasuista ja moottorijarruista ja tauoista ja 2t-öljyistä. Ainakin ite huomasin sen että 2t tuppaa muutamankymmenen kilsan jälkeen hyytyä pikkuhiljaa, vaikka ei mitään vaurioita tapahtunut. Nelari senkuin piristyy mitä kauemmin ajaa lapa lattiassa...
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
JJemu
Liittynyt:
28.10.2016 15:26
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut JJemu » 21.4.2017 9:05

Mistässäs saa tangonkiinnikkeet puhelimelle(Honor 7), ens kesänä lähös kemmulla pitemmälle matkalle ja ois iha jees jos sais navigaattorin tankoon kiinni