Piikin rekisteröinti.

Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 1.4.2013 18:00

aksim97 kirjoitti:Morjes! Paljonkos on max. teho josta voidaan rajoittamalla saada A1? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.

Ei ole maksimitehoa, mutta kuutiotilavuus on max 125cc eli et voi mitään 500 exc:tä tms. kuristaa.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut aksim97 » 1.4.2013 20:55

Jaa kuis niin? Onhan näitä kevareiks ahistettu näitä isompimottisia ainakin ennen. Kaverillakin 250cc Yammu. Mut siis mitään ylärajaa ei ole?
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 1.4.2013 21:02

Edelleen kevari on max 125cc ja 11kw, tämä on lain määritelmä kevarille + tehopainosuhde raja jos kortti suoritettu 19.1.2013 jälkeen: http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokort ... t#A1luokka

Ja ite jos crossia tms. yrität kuristaa, niin unohda suosiolla tulee maksamaan meinaan aivan helvetisti.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut AceFin » 2.4.2013 6:52

Kuten Prätkä Jätkä sanoi, kemmu on max 125cc ja 11kW. Kaveris jammu on varmaan yzäri /weera, jossa isompi pannu kiinni.

Yli 125cc voi kuristaa joko pikku-a - tai A2-tehoihin.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut aksim97 » 3.4.2013 0:11

Mitä meinaa pikku-a? Eli käytännössä minkä ikäsenä saa ajaa ja millä luvilla?

Kaverin vigaro siis alunperinkin 250cc ja paikallinen motoliike lupaili 200cc duken laittavansa A1 jos vaan kiinnostaa.
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 3.4.2013 7:51

Entinen pikku-a eli nykyinen A2 luokka selitetään trafin sivuilla seuraavasti:

A2-luokka

Moottoripyörät, joiden enimmäisteho on 35 kW, teho/painosuhde enintään 0,2 kW/kg ja joita ei ole muunnettu ajoneuvosta, jonka teho on yli kaksi kertaa suurempi.

Ajo-oikeuden saava on täyttänyt 18 vuotta.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut AceFin » 3.4.2013 14:47

aksim97 kirjoitti:Mitä meinaa pikku-a? Eli käytännössä minkä ikäsenä saa ajaa ja millä luvilla?
Kuten Ghostly sanoi, pikku-a on vanha ajokorttiluokka. Silti a-kortteja on vielä paljon.
aksim97 kirjoitti:Kaverin vigaro siis alunperinkin 250cc ja paikallinen motoliike lupaili 200cc duken laittavansa A1 jos vaan kiinnostaa.
Ainoo mahdollisuus olis laittaa 125cc tai alle kone kiinni ja katsastaa, jotta noita sais kevarikortilla ajaa. Kerros mikä motoliike, niin lähetän niille spostia.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut kersti91 » 4.4.2013 20:17

En voi ymmärtää mistä tää kummallinen huhu kuutioiden kuristaminen on peräisin. Ei ole vaikeaa ymmärtää 125cc ja 11kW (=15 hp) sääntöä.

E: kuviteltaa limskalasi: pillin voit vaihtaa pienempään mut mukin koon pienentäminen ei oo helppoa eikä mene läpi sitten millään.

EE: vähän vanhemmat voi kuvitella mieleensä kaljatölkin: voit avata tölkin osittain mut tölkin pienentäminen, mitääääh???
Tarkista kampiakselin stefa.
Arraa
Liittynyt:
5.11.2012 19:52
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Arraa » 13.4.2013 10:36

Lukasin tätä aihetta vähäsen muttei löytyny oikein vastausta, ni kysytään. Tutulla ois -08 EXC, josta kilvet viety -09 poliisin toimesta, poliisi vei mopon kans penkkiin joten siitä löytyy todistus. Jos tuon nyt haluais laittaa kilpiin niin A1 putki ja penkkiin, ja hakemaan kilvet konttorilta? Onkos tossa jotain sen kummempaa, mietin vaan kun on kovin monta vuotta kulunut kilpien lähdöstä, kiitoksia.
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut apeka » 14.4.2013 0:17

Mitenköhän jos ostaa semmosen vehkeen joka on joskus ollut rekisterissä mutta siinä ei enää ole papereita eikä kilpiä, mutta runkonumero löytyy?

Onko mahdollisuuksia saada rekisteriin ja mitä tulisi maksamaan?
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 14.4.2013 1:32

Luovutustodistukset tarviit ainakin viimesen 5 vai 10 vuoden ajalta kaikilta, jotka sen on sinä aikana omistanu.
Kaikkein paras on katkeamaton luovutustodistus/kauppakirja ketju ensimmäiseltä omistajalta sinulle. Lisäksi oli vielä jotain muuta säätöö mitä en muista, kannattaa soittaa konttorille ja kysyä.
Itellä kans yks vanha ikuisuusprojekti tallissa jos sen sais sillei valmiiks et ku menee kilpii laittaa, ni se onkin jo ollu sen tarvittavat 5 vai 10v mun omistuksessa. :D
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Yam
Liittynyt:
24.4.2013 17:57
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Yam » 24.4.2013 18:05

Moi.
Haluaisin tietää onnistuisiko tuo crossin tuonti rekisteröitynä ruotsista tai muualta euroopasta? Tässä tapauksessa Yamaha Yz 125. Ja eikös tuolla ruotsissa saa nämä uudemmatkin Yz:etat rekisteriin? Sillä Italiassa ne ainakin saa rekisteröityä ihan tällä uudella rungollakin?
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 24.4.2013 18:09

Jos ne on euromaassa ollu kilvissä, niin eikös se oo laillinen Suomessakin? Veropäätöstä hakemaan ja punainen tarrakilpi siksi aikaa. Joku fiksumpi voi vahvistaa jos olen oikeassa.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
~tuning~
Pyörä:
Husqvarna 125
Liittynyt:
9.9.2011 18:56
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut ~tuning~ » 28.4.2013 18:32

morjens..

miten onnistuu tommosen punakilpisen 125 ktm rekisteröintu kevariksi?

eli jos siinä on paperit jossa lukee vaikka 20 kw ni miten saan sen rekisteröityä kevariksi

selittäkääs miten homma toimii ja paljon koko lysti kustantaa

onniistaako esim vaikka fmf gnarly putkeeen hitsata joku rikka ja sitten vie penkkiiin ja sitte vien katsastus konttorille?
~tuning~
Läbä
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju
Paikkakunta:
Lempäälä/Ideapark
Liittynyt:
22.3.2011 23:08
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Läbä » 28.4.2013 19:44

Verot pitäis kans maksaa ja siinä kuulemma tulee isot paperisodat ja rahanmenoa ei voi estää :D
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!