Piikin rekisteröinti.

Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Stål » 13.7.2013 16:35

Ei tarvitse. Sulla on se COC-todistus (jos ei ole niin maahantuojalta saa) missä valmistaja "todistaa" että pyörä on tieliikenne kelpoinen. Kurit on kuitenkin hyvä olla paikallaan koska katsastusmies saattaa kattoa.
Husaberg FS 570
nikke700
Liittynyt:
18.11.2008 1:05
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut nikke700 » 14.7.2013 22:34

tarvii varmaa hakee kuitenki uus tulli paperi kun tuo on kilpakäyttöön tarkoitettu ainoastaan tuon tulli paperin mukaan?

ja löytyy vantaan gg maahantuojan leima yhessä paperissa ja toisessa espaniaksi pyörän tiedot+kw määrät.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Stål » 14.7.2013 23:27

En usko. Jos ny ymmärän oikein mitkä paperit sulla on niin tuo missä lukee että "kilpailukäyttöön" on käyttöönottoilmoitus, eli ns. "punakilpi" paperi. Kyseinen paperi on elintärkeä kilvetyksen kannalta koska pyörän pitää vastata tuon paperin päivämäärän lakeja (jos pyörä ei ole ollut aijemmin kilvissä toisessa EU-maassa).

Onko tuo espanjan paperi rekisteriote tms. ? Tai sitten se on se COC-todistus.

Vaikuttaa siltä että sulla ois kaikki tarvittavat paperit. En mee kuitenkaan takuuseen tästä kaikesta. Pyörän kilvettäminen on kyll yks viidakko täällä Suomessa :roll:
Husaberg FS 570
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 16.7.2013 0:43

Mitenkäs on ku dt otettu joku vuosi sitten kilvilstä nii mitä pittää tehä että saa taks kilpiin ?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 16.7.2013 14:03

Stål kirjoitti:Kyseinen paperi on elintärkeä kilvetyksen kannalta koska pyörän pitää vastata tuon paperin päivämäärän lakeja (jos pyörä ei ole ollut aijemmin kilvissä toisessa EU-maassa).

Siinähän se vitsi suomen lakipykälissä onkin, että pyörän pitää täyttää sen päivän vaatimukset kun se rekisteröidään, käytännössä tällähetkellä siis euro3 päästörajat.

Eli jos sulla on euro2 päästötason punakilpipyörä joka ei ole koskaan ollu rekisterissä, niin sitä ei enää suomessa saa rekisteröityä, mutta jos taas kaverilla on samanlainen pyörämalli ja se on ollut ulkomailla rekisterissä niin sen saa rekisteröityä myös suomessa.

Hankalaa eikö vaan, mutta näin suomessa :paha:

detsileipoo_ kirjoitti:Mitenkäs on ku dt otettu joku vuosi sitten kilvilstä nii mitä pittää tehä että saa taks kilpiin ?
Jos siitä on normaalisti vaan viety kilvet katsastuskonttorille, niin sinne vaan papereiden kanssa hakemaan kilvet takasin (maksaa jonkun verran, mutta 50 eurokin taitaa mennä pahasti yläkanttiin) ja ajamaan, vakuutukset toki pitää ensin olla voimassa, mutta ne jatkuu automaattisesti jos niitä ei ole erikseen katkaistu.

Jos taas ostit juuri kyseisen pyörän niin edelleenkin papereiden kanssa katsastuskonttorille hakemaan kilvet, mutta sitä ennen käyt hankkimassa vakuutuksen jostain vakuutusyhtiöstä (yleensä paremmat hinnat ja muutenkin järkevämpää) tai sitten teet vakuutukset katsastuskonttorilla, mutta siellä vakuutusyhtiövalikoimaa ei yleensä hirveästi ole.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Stål » 16.7.2013 14:41

Prätkä jätkä kirjoitti:
Stål kirjoitti:Kyseinen paperi on elintärkeä kilvetyksen kannalta koska pyörän pitää vastata tuon paperin päivämäärän lakeja (jos pyörä ei ole ollut aijemmin kilvissä toisessa EU-maassa).

Siinähän se vitsi suomen lakipykälissä onkin, että pyörän pitää täyttää sen päivän vaatimukset kun se rekisteröidään, käytännössä tällähetkellä siis euro3 päästörajat.

Eli jos sulla on euro2 päästötason punakilpipyörä joka ei ole koskaan ollu rekisterissä, niin sitä ei enää suomessa saa rekisteröityä, mutta jos taas kaverilla on samanlainen pyörämalli ja se on ollut ulkomailla rekisterissä niin sen saa rekisteröityä myös suomessa.

Hankalaa eikö vaan, mutta näin suomessa :paha:

Hmm, itse olen saanut sellasen käsityksen että ensimmäinen käyttöönotto ei tarkoita suoraan ensirekisteröintiä, vaan myös tulliin tekemä käyttöönottoilmoitus käy. Tästä ois kivä löytää lakipykälät, yritin joskus etsiä tuloksetta.
Husaberg FS 570
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 16.7.2013 15:01

Tullihan näkee pyörän jonka mittarissa ei ole vähintään 6000km ja ikää 6kk uutena.

En minäkään varmaan kaikkea oikein muista/tiedä, mutta se on varmaa tietoa et enää ei euro2 päästöluokan pyöriä saa rekisteriin.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Vs: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut AceFin » 16.7.2013 16:12

Prätkä jätkä kirjoitti:Elikkä ensimmäisenä pistät autovero paperit menemään ja vasta sen jälkeen katsastukseen josta saat 3kk voimassaolevat punakilvet, ja sit kun oot saanu veropäätöksen ja maksanut ne verot niin saat katsastuskonttorilta normaalit rekisterikilvet.

Ei nyt sovi sekoittaa punakilpiä ja ns. tuontikilpiä (virallista nimeä en itsekään tiedä). Punakilvet ovat rekisteröimättömän ajoneuvon paperit, tuontikilpi taas on se punavalkoinen tarra.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Stål » 16.7.2013 17:22

Prätkä jätkä kirjoitti:Tullihan näkee pyörän jonka mittarissa ei ole vähintään 6000km ja ikää 6kk uutena.

En minäkään varmaan kaikkea oikein muista/tiedä, mutta se on varmaa tietoa et enää ei euro2 päästöluokan pyöriä saa rekisteriin.

Ajoneuvoa pidetään arvonlisäverolaissa uutena kuljetusvälineenä, jos
•se on myyty enintään kuusi kuukautta sen jälkeen, kun se ensimmäisen kerran otettiin
käyttöön
, tai
• jos sillä on ajettu enintään 6 000 kilometriä.

Uudestaan ja uudestaan tullin ohjeissa nousee esille termi "käyttöön otto". Tulkitsen että pyörää on uusi jos siitä ei ole tehty käyttöönottoilmoitusta.

Tässä lainaus matkaendurot.netistä:
Yksityinen oli tuonut pyörän uutena saksasta 2005. Ajettu kilvettömänä tähän kesään asti harrasteajoa ja ilmeisesti kilpailtukin jossain välissä. Onko tämä nyt sitten punakilpinen ollut niin siitä en tiedä, mitään rekisteröintipapereita/kilpiä ei ollut.

Tullia varten oli saksan ostokuitti ja tullin siirtolupapaperi vuodelta 2005 sekä luovutuskirjat ed. omistajilta minulle asti.

Tossa on e2 pyörä kilvitetty e3 aikakaudella, vaikka pyörä ei ole ollut rekisterissä EU:ssa. Ratkaisevaa tässä oli (näin mä oon ymmärtäny), että kun pyörään on ollut siirtoluvat, siitä on myös tehty käyttöönottoilmoitus (ennen kuin e3 astui voimaan).

Ite oon vieläkin siinä uskossa että kilvettömän e2/e1 enskan saa suomessa kilpiin, vaikka se ei olisi ollut missään maassa rekisterissä, kunhan pyörästä on tehty käyttöönottoilmoitus samalla päästönormi kaudella.
Husaberg FS 570
nikke700
Liittynyt:
18.11.2008 1:05
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut nikke700 » 16.7.2013 18:22

Joo elikä kävin ahvala racing kyselee ja näytin paperit ja sano et kaikki tarvittava näyttäs löytyvän mutta tarvii vanhojen omistajien luovarit luultavasti tullille.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 18.7.2013 19:58

Stål kirjoitti:Ite oon vieläkin siinä uskossa että kilvettömän e2/e1 enskan saa suomessa kilpiin, vaikka se ei olisi ollut missään maassa rekisterissä, kunhan pyörästä on tehty käyttöönottoilmoitus samalla päästönormi kaudella.
Juu, taidat sittenkin olla oikeassa, mutta pirun hankalaa se on nykyään kilvittää pyörää joka ei euro3 päästöjä täytä, ja saa olla tarkkana kun vanhempaa vehjettä ostaa et todellakin pystyy todistamaan sen käyttöönottopäivän.

AceFin kirjoitti:Ei nyt sovi sekoittaa punakilpiä ja ns. tuontikilpiä (virallista nimeä en itsekään tiedä). Punakilvet ovat rekisteröimättömän ajoneuvon paperit, tuontikilpi taas on se punavalkoinen tarra.
Punakilvet kilpaenskaan ja tuontivehkeen punakilvet on molemmat yksi ja sama siirtolupa/siirtokilvet, erona on vaan voimassaoloaika -> http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... siirtolupa

nikke700 kirjoitti:Joo elikä kävin ahvala racing kyselee ja näytin paperit ja sano et kaikki tarvittava näyttäs löytyvän mutta tarvii vanhojen omistajien luovarit luultavasti tullille.
Jep, luovarit pitäisi olla kaikilta vanhoilta omistajilta, tulli tahtoo niillä varmistaa et pyörä on tosiaan ollut käytössä eikä vaan seissy uutena jossain liikkeen varastossa monta vuotta ennen myyntiä.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
sankkuq
Liittynyt:
2.8.2012 11:29
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut sankkuq » 27.8.2013 19:29

Saakos tollasta yz Vuosimallia-85 (runko) enään kilpiin kun poliisit vie kilvet?
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Stål » 27.8.2013 19:40

Saa.
Husaberg FS 570
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut .Juho » 15.9.2013 21:03

onks miten vaikea saada kilpiin honda cr 125 '93?

paljonko tulis suunnilleen maksamaan, tai jos edes mahdollista. :D
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Stål » 15.9.2013 21:20

Jos se ei ole ollut kilvissä niin et myöskään saa sitä kilpiin.
Husaberg FS 570