Puhetta renkaista

Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 13.2.2013 10:09

Tohon pitoon kuoppasella tärkein on iskunvaimennus kyllä.
Pöö
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 13.2.2013 15:39

Ez3 kirjoitti:Elikkäs sain smoto-paketti tarjouksen, missä renkaina olivat Heidenaun K73 tai K80. Kumpikaan näistä kelvollisia, vai kannattaako esim kysyä hintaa jos itse vie renkaat? (Pilot Power 2ct saisi mprenkaat-storesta halvemmalla, kun tarjouksen Heidenaut)


Pilot powerit on kyllä ihan saatanan hyvät renkaat, eli suosittelen niitä. Kaverilla oli tommoset heidenaut, eikä niissäkään kyllä kauheasti valitettavaa kuulemma ollut.
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut MiniMies » 13.2.2013 18:08

Eiköhän siinä renkaassa se sama pito ole kokoajan. Oletettaen nyt että renkaan lämpötila on kokoajan sama. Mutta kun kovemmassa vauhdissa lämpötila nousee myös renkaan pito paranee, eikä häviä :lol: Kovemmassa vauhdissa vaan se renkaan todellinen pito vasta paljastuu. Eikai nyt mikään rengas hiljaa körötellessä lähde alta.

Yhtä huono pito sillä epäsopivalla renkaalla ja väärillä ilmanpaineilla on hiljasissakin vauhdeissa. Sillon sitä vaan ei huomaa kun ei kohdistu niin suuria voimia renkaalle jnejne.
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 13.2.2013 18:30

Tuon poiskarsimiseksi on kehitelty eri nopeusluokan renkaita. :)
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Peraa_
Pyörä:
Yamaha TZR 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
6.7.2009 21:50
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut Peraa_ » 13.2.2013 21:00

MiniMies kirjoitti:Eiköhän siinä renkaassa se sama pito ole kokoajan. Oletettaen nyt että renkaan lämpötila on kokoajan sama. Mutta kun kovemmassa vauhdissa lämpötila nousee myös renkaan pito paranee, eikä häviä :lol: Kovemmassa vauhdissa vaan se renkaan todellinen pito vasta paljastuu. Eikai nyt mikään rengas hiljaa körötellessä lähde alta.

Yhtä huono pito sillä epäsopivalla renkaalla ja väärillä ilmanpaineilla on hiljasissakin vauhdeissa. Sillon sitä vaan ei huomaa kun ei kohdistu niin suuria voimia renkaalle jnejne.

Anteeksi pätemiseni, mutta kyllä se pito voi "hävitä", sillä jos ajat just johonkin mutkaan ja rengas lähtee luisuun, niin pito "häviää", sillä siinä tilanteessa kun rengas alkaa liukumaan, niin lepokitka muuttuu liukukitkaksi ja liukukitka on aina pienempi kuin lepokitka, jolloin kitkavoima pienenee. Tosin ei se kitka missään vaiheessa kokonaan häviä, vaan pienenee.
revolver
Pyörä:
KTM SX 250 -11
Liittynyt:
16.5.2009 23:04
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut revolver » 13.2.2013 21:56

Mmakkee kirjoitti:
revolver kirjoitti:Suosittelisin myös tutustumaan Pirellin Diablo Rosso 2 renkaisiin. Erittäin hyvä pito myös kovemmissa vauhdeissa (testattu alastaron moottoriradalla) ;)

Kovemmissa vauheissa?
Piikki kotarilla kovaa vai?

Kyllä sillä ihan mukavan kaarrenopeuden saa rullattua ja renkaiden ominaisuudethan tulevat varsinki piikkisessä esille vasta vähän kovemmissa kaarrenopeuksissa :roll:
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut MiniMies » 13.2.2013 23:52

Peraa_ kirjoitti:
MiniMies kirjoitti:Eiköhän siinä renkaassa se sama pito ole kokoajan. Oletettaen nyt että renkaan lämpötila on kokoajan sama. Mutta kun kovemmassa vauhdissa lämpötila nousee myös renkaan pito paranee, eikä häviä :lol: Kovemmassa vauhdissa vaan se renkaan todellinen pito vasta paljastuu. Eikai nyt mikään rengas hiljaa körötellessä lähde alta.

Yhtä huono pito sillä epäsopivalla renkaalla ja väärillä ilmanpaineilla on hiljasissakin vauhdeissa. Sillon sitä vaan ei huomaa kun ei kohdistu niin suuria voimia renkaalle jnejne.

Anteeksi pätemiseni, mutta kyllä se pito voi "hävitä", sillä jos ajat just johonkin mutkaan ja rengas lähtee luisuun, niin pito "häviää", sillä siinä tilanteessa kun rengas alkaa liukumaan, niin lepokitka muuttuu liukukitkaksi ja liukukitka on aina pienempi kuin lepokitka, jolloin kitkavoima pienenee. Tosin ei se kitka missään vaiheessa kokonaan häviä, vaan pienenee.

Niinno luisu onkin asia erikseen, mutta kun ei pitäisi mennä luisuun.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut AceFin » 3.3.2013 14:01

Tuli ostettua hätäisesti 4.60" nastarengas husseen taakse ens talveksi. Saakohan sen sopimaan tolle smotovanteelle (3.50"), kun vakio smotonakki on 140/70 eli 5.50" levee? Vai pitäiskö laittaa kiertoon ja ostaa leveämpi? Onneks sain halvalla ja ihan uudenveroinen.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut jonicc » 3.3.2013 16:31

Ois tarkotuksena uusii toho hussee eturengas ja oon kattellu Michelin Pilot Powerii, ni kuis hyvä kulutuskestävyys tossa on? Pitääkö uusii kuinka usein? :lol:
Nii ja oisko ehottaa jotain muita vastaavan hintaluokan hyviä renkaita?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 3.3.2013 17:50

Kapea rengas on vaan eduksi talvella ku puree jäähän paremmin, eli hyvin kelpaa toi 4.60", vastaa 130 nakkia eli sopii kyllä hussen takavanteelle.

Ja pilot power on hyvä nakki ja kestää ajoakin kevyessä pyörässä mukavasti jos ei sudittele jatkuvasti, sanoisin et varmaan kaks kesää ainakin ajaa.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 4.3.2013 17:30

Itellä oli pilot poweri puoltoista kesää. Ajoa tuli reilu kymppitonni ja vielä oli pari milliä pintaa. Edessä siis. Takana meni kaks pilot poweria kesässä... :D Tähän on kyllä varsin pätevä syykin..
Pöö
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut AceFin » 4.3.2013 17:57

Prätkä jätkä kirjoitti:Kapea rengas on vaan eduksi talvella ku puree jäähän paremmin, eli hyvin kelpaa toi 4.60", vastaa 130 nakkia eli sopii kyllä hussen takavanteelle.

No hyvä, ens talvea odotellessa :D

Ja eikös se ennemminkin vastaa noin 115 leveetä rengasta?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 4.3.2013 20:27

Noo en nyt niin sata varma ole, mutta 130 nakin tilalle sitä myydään mopoihin, eli saatan olla väärässä ja sinä oikeassa.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut AceFin » 4.3.2013 21:16

En ole minäkään noista varma, mutta kun 4,6 tuumaa muutetaan millimetreiksi, niin siitä tulee suunnilleen 115 mm.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Puhetta renkaista

ViestiKirjoittanut mustavi » 4.3.2013 21:44

4.60-rengaskoko tarkoittaa matalaprofiilista (82-sarjan) tuumakokoa, mitä tosiaan vastaa 110-leveys. Vannekoon pitäis 4.60-renkaalle olla 2.15-2.75 tuumaa, eli 3.50-vanteelle toi ei enää sovi.

https://www.denniskirk.com/help_center/tire-sizes.jsp