Unknown1 kirjoitti:Tällästä kyselisin että miten se teoriakokeen tekeminen menee harjoittelulupaa varten? Lähinnä että milloin sen voi tehdä että sitten saa sen harjoitteluluvan? Täytän ensi vuonna 16 joten ihmettelin että voinko tehdä sen teoriakokeen alkuvuodesta ja sitten ajella kolmio perseessä siitä eteenpäin kunnes täytän 16 ja käyn ajamassa ajokokeen?
Otat normisti teoriatunnit ja käyt tekee teoriakokeen kuukautta ennen ku täytät 16. Sitten poliisilta anomaan harkkalupaa. VASTA KUN TÄYTÄT 16 niin voit iskeä kolmion pyörään ja lähteä ajamaan. Kuukauden päästä ku kolmio ollu persiissä ni (yleensä) omalla pyörällä käsittelykoe ja inssi.
Moni ajaa harkkaluvilla koska saattaa tulla jopa parisataa halvemmaks. Ite totesin täysin turhaks ku tuttu autokoulu ja mopokortin siel ajanu niin sain hinnan tippuu normi kevarikortilla samaan ku harkoilla ois ollu jos ois harkoilla ajanu ni ei ois saanu yhtään alennusta ni totesin että paskat mähä en harkoilla aja. Ei tarvinu murehtii poliisin kans asioimisest ja autokoulu hoiti kaiken . Ite tykkäsin sillee asian hoitaa.
Jos en ois saanu kortista alennusta ni oisin ajanu harkoilla kans. Jos niiden välillä ei oo juurikaa hintaeroo niin kannattaa paljon mielluummi ottaa peruskortin suoritus, sillä silloin ajellaa autokoulun kanssa kaupungissa ja nappi korvassa kaikki tulee opittua. Itteeki maalaispoikana eka ajokerta open kans jänskäs ku heti piti keskustaa lähtee Hämeenlinnas. Mutta hyvin suju kaikki ja autokoulu järkkäs kaiken poliisin ja konttorin suuntaan. Iten ei tarvinu murehtii niit yhtää. Sen verta hyvin autokoulu opetti ajeleen siel että konttoriäijältä sato kehuja kun oli niin hyvin mennyt