J11 kirjoitti:Katsastusaseman kautta pystyisi tekemään runkoswapin laillisesti, mutta vuosimallin tulisi olla hyvin lähellä luovuttajapyörän kanssa.
tais olla peräti, että pitää olla saman mallinen ja samasta materiaalista valmistettu?
ja myös noiden lisäksi rungon pitää olla tyyppihyväksytty. tai ainakin näin täällä mototissa on kerrottu. materiaali asiasta en ole yhtään varma sitten.
mut miten lähellä sen vuosimallin pitää sitten olla? tästä en tiedä juuri yhtään..
jollain toisella palstalla oli crossin kilvittämisestä juttua.. siellä oikea katsuri kertoi, että periaatteessa on siis täysin mahdollista kilvittää crossi, jota EI ole tyyppihyväksytty liikenteeseen, sekä nykyään jonkin lakimuutoksen vuoksi ON mahdollista rekisteröidä liikennekäyttöön EI-tyyppihyväksytyn menopelin, mutta sen täytyy läpäistä kaikki mahdolliset testit, esim. päästötodistus.
itseänikin on kiinnostanut erityisen paljon tämä crossien kilvitys ja ollut pitkään ajatuksena rakentaa valkokilpinen Suzuki RM 125 supermoto. homma kaatui pääosin siihen, ettei riitä pokka alkaa väkertää itse runkonumeroa siihen jostain Suzuki TS125R:stä.
Ennen yksittäisen ajoneuvon rekisteröintiä Suomeen, tulee sille suorittaa joko rekisteröintikatsastus tai yksittäishyväksyntä, jossa tarkastetaan ajoneuvon tekniset tiedot, rakenne, varusteet, kunto ja vaatimusten täyttyminen sekä merkitään ajoneuvon tekniset tiedot Ajoneuvoliikenteen tietojärjestelmään (ATJ).
J11 kirjoitti:palataas taas tähän crossipyörän kilvitys asiaan..
satuin huomaamaan trafin sivuilta tällaisen jutun:Ennen yksittäisen ajoneuvon rekisteröintiä Suomeen, tulee sille suorittaa joko rekisteröintikatsastus tai yksittäishyväksyntä, jossa tarkastetaan ajoneuvon tekniset tiedot, rakenne, varusteet, kunto ja vaatimusten täyttyminen sekä merkitään ajoneuvon tekniset tiedot Ajoneuvoliikenteen tietojärjestelmään (ATJ).
en tiiä, johtuuko tää nyt +30C lämpötilasta ja vakavasta nestehukasta, mut eiks tuo vahvista sen, että on mahdollista rekisteröidä mikä tahansa kulkuneuvo, kunhan se täyttää tämän päivän vaatimukset?
eli ilmeisesti tuolla "yksittäishyväksynnällä" tarkoitetaan juuri esim. crossipyörän kilvitystä, jota ei ole hyväksytty tieliikenteeseen..
mut kuten toisessa topikissa jo kerroinkin, että aion selvittää tämän asian vielä ihan varmuuden vuoksi paikalliselta katsastusasemalta, koska trafilta sain viestin, jossa käskettiin kysymään asiasta lähimmältä katsastusasemalta. tuon perusteella vois ajatella sen olevan katsastusasema kohtainen asia, että minkä päästää läpi ja miten helposti.