Terve! Tästä lähtee debyytti viesti tälle foorumille.
. Itselläkin on nyt aika päättää minkämoista peliä sitä tahtoo pehvan alle seuraavaksi pariksi vuodeksi. Korttia saisi jo suorittaa, mutta tähtään että pyörä ja kortti olisivat ensi keväänä kunnossa. Kortin suorittamisen ajankohdan olen suunnitellut vuoden alkuun (jos silloin järjestetään A1 kursseja?
) Kuitenkin että keväällä pääsisi päristelemään.
Olen siis aivan noviisi kaikkien kaksipyöräisten kanssa, itsellä ei ole koskaan ollut mopoa tai muutakaan, eikä kavereillakaan pahemmin. Asun PK seudulla, eli pyörä tulisi suurimmaksi osaksi kaupungissa pörräilyyn ja lähialueiden kiertoon ja tutustumiseen. Joskus saattaisi joku reissu tulla tehtyä mökille tai mummolaan n.300km päähän, mutta saa nähdä, pitäisi ensin tietää millaista noillaon ajella.
Hinta saisi olla Max. 3000€ eli käytettynä ostaisin. Ostetaan varmaan tässä ennen vuodenvaihdetta, sillä hinnat taitavat olla syksyisin halvempia kuin keväällä. Kiinan vehkeisiin en mielelläni koske. Ehkä vain epäluuloja, mutta silti
.
Vaihtoehtoina on ollut, niinkuin edelliselläkin kirjoittajalla juurikin KTMn Duke (jossa on ABS, voisi olla hyvä aloittelijalle) ja Yamahan WR. Jos noista ei saa tuolla kolmella tonnilla sopivaa peliä, niin myös Hondan CBR (vm 2011 -> eli sitä uutta mallia) on yksi vaihtoehto. Nuo pyörät sen takia, koska kaikissa taitaa olla aika pysty ajoasento ja ovat huoltovapaita, itse en osaa mitään niille tehdä. Saa kertoa kokemuksa kyseisistä pyöristä. Eräs tuttu kertoi, että itse ei ostaisi enää 20 000 km ajettua kevaria. Tämän olen laittanut korvan taakse. Ja toki jos on hyviä ehdotuksia 4t kevariksi kaupunkiin, niin mielelläni kuuntelen!!! Niin ja pituutta, jos sillä jotain merkitystä on, reilu 170cm.
Itsekkin olen lukenut tuon kyseisen Tekniikanmaailman testin, josta aiemmin puhuttiin. Duke pärjäsi tuossa hyvin. Yamahan MT kiinnostaisi myös, tosin jää niin pahasti hinnan ulkopuolelle, etten viitsi sitä harkita. Käytettynä kun noita ei taida pahemmin olla.
Kiitos etukäteen! Saa nähdä mihin sitä lopulta päätyy.