xtrem3 kirjoitti:Katos kun kaikilla ei oo varaa käyttää vajaata tonnia ajokamppeisiin kun pitää maksaa vakutuukset, bensat, pyörä yms, ja vanhemmilla ei oo suhteita että pääsis kunnolliseen viikonloppuduuniin.
Niin.. Omat ajovarusteet (Kypärä mopoajoilta, hanskat mopoajoilta): Takki, housut ja kengät yhteensä 200€. Ovh olisko sitä reilun 300-400€ luokkaa. Pyörä maksettu itse, kortti itse, vakuutukset hoitaa sentään vanhemmat.
Kannattaa katsos käyttää näitä käytettyjä markkinoita hyväksi, varsinkin ajopuvun kohdalta. Kengät ostin suosiolla uudet, hintaa 100€ Kypärä oli muistaakseni vähän reilu toistasataa, mutta sekin poistomyynnistä. Hanskat oli 40€ ja hyvin on palvellut mopoiän. Nyt ostan tässä, kunhan
säästän talven yli hieman omaa rahaa, niin toiset varahanskat ja ehkä jotain muuta. Saa nähdä, koska on minulla muitakin kuluja, kuin tämä harrastus.
Ps. Ikinä ei vanhemmat ole minulle töitä järkänneet, aina on jouduttu hakeen nekin itse. Siinäkin, kun käyttää vähän älliä ja viitsimystä, niin pääsee jo pitkälle. -Ikäisekseen.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.