Mikäs tämä iskeytymisen 100^2 -juttu on? Onko sinulla Benzam tälle jotain faktaa takana?
Benzam kirjoitti:Itse en menisi ostamaan ylihinnoiteltua muovikypärää... Tarkoituksesi on kuitenkin varmaan pitää samaa kypärää useamman vuoden? Muovi kypärät kun alkavat menettämään iskunsieto kykyään merkittävästi jo kahden vuoden päästä kun taas kuitu kypärissä alkaa kestossa näkymään merkittäviä muutoksia vasta viiden vuoden jälkeen.
Siinnä voi sitten miettiä ostaakko kaksi kypärää 5 vuoden aikana vaiko yhden. Muutenkin muovikypärän ja kuitukupärän suorituskyvyssä on iso ero. Jo pelkästään 100g enemmän painoa on iskutilanteessa 100 potenssiin kaksi kun mitataan kypärän aiheuttamaa vahinkoa niskalle. Jos ei ole pää tyhjää täynnä eikä umpiluuta niin suosittelen ostamaan kuitukypärän. Eihän se ole kuin 100€ suurempi investointi.
AceFin kirjoitti:Itsekään en muovikypärää ostaisi. Kerralla panostaa kunnon kypärään, se on silti halpa henkivakuutus.
Mikäs tämä iskeytymisen 100^2 -juttu on? Onko sinulla Benzam tälle jotain faktaa takana?
Lexi kirjoitti:
Huoh taas mitä mutuilua... Kypärien valmistusaineet kevenevät mutta itse kypärät eivät merkittävästi, keveyden sijaan painostetaan tietyn pisteen jälkeen vain itse kypärän kuoren iskunkestävyyteen. Muovi on joo kuituja herkempää kulumiselle ja sen rikkoutumiskynnys on matalempi, mutta halpa kuitukypärä voi olla törmäystilanteessa jopa huonompi kuin laadukas muovikypärä. Ja ainoa tapa välttää niskan äärimmäisiä liikkeitä on niskasuoja. Ei aina kannata katsoa sen valmistusmateriaalin perään, ostat jonkun tunnetun ja luotetun valmistajan kypärän niin voit ajella ilman pelkoja. Esimerkkinä vaikka Shoei, Fox ja Airoh.
lusikka6000 kirjoitti:Mites kun itse en oikein aja kevarilla sellaisia matkoja että tarvisi mitään hirveitä ajokamoja mutta ajattelin mahdollisesti ajotakin hommata talveksi ja kesäksi.
Onko kellään tiedossa mistä saisi esim jotakin käytettyjä ei tarvitse mitään parhaimmistoa olla? http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de_ ... acket-0005
Silmät iski tohon ja onko tuo sellainen suht hyvä kun ei ole oikeastaan tuon enempää pistää kamppeisiin rahaa. Tai jos teillä on tiedossa jonkun sukulaisen tai kaverin vanhoja kamppeita niin ottakaa yhteyttä yv tai jos on ilmotus niin linkki niin ja jos on niistä kuvia niin parempi, olisin todella kiinnostunut