TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

696 16%
1809 41%
1886 43%
Ääniä yhteensä : 4391
Epi_
Pyörä:
detsi 125 07
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
28.3.2007 17:29

ViestiKirjoittanut Epi_ » 14.4.2008 23:36

Jonttu179 kirjoitti:Ja tohon kortitta ajoon, niin näyttäis sullaki olevan kuva jossai aprillian kuristukset on jossain muualla kuin paikallaan. Toi A1-tehosella ajaminen on vähän kun tekis työtä ilman palkkaa ;)
On se kyllä kummassaki kuvassa ihan paikallaa ja vielä alkuperäsillä hitseillä ;)
kipelius
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.6.2006 22:23

ViestiKirjoittanut kipelius » 17.4.2008 19:47

A1 (ylläri ylläri) :)
- Polta kumia älä kytkintä ;)
- Ei se rikkomus vaan se rangaistus :D -Mestar
- Ei kukaan ole enkeli maantiellä, siivet palaa siinä missä löpö -Jope Ruonansuu
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25

ViestiKirjoittanut astr0 » 18.4.2008 0:36

Scorpioni kirjoitti:No siis uudessahan pitäis olla joku 28hv ja tossa vanhemmassa mallissa toi 31..
Kuitenkaan en tiedä ketään joka ois penkittäny (uuden) NSR:än..

En sit tiedä mistä noin suuret tehoerot tulee, jos kone on sama ja tehokkaampaa sylinteriä on ollu vakiona myös joissakin uudemman mallin yksilöissä. Sama kaasari myös. Voipi olla, että G1- ja G2-sylintereiden kohdalla on toi kolme heppaa huipputehoaeroa kun G2:ssa on näsärissä korkeemmalla tehoalue. Mjoo, eiköhän riitä toisaalta tästä aiheesta...
Kettu kuittaa.
Mannetus
Pyörä:
KTM Exc -07 Gilera SC -08
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.11.2007 12:27

ViestiKirjoittanut Mannetus » 18.4.2008 20:51

Olihan tuo A1-tehoissa.. koko 2 km BikeWorldistä kotiin, pakko se on myöntää onhan toi saatanan kauhee ajaa ku siin on joku 7.9KW nokuna, pakkohan siin on jotai potkuu olla. Vedät semmosel rutkul valoihi ni kauniit skootteri tytötki jättää sut ku tikun paskaa
100% pappa betalar. Ei oo penniikää kiinni.
Mopottaja92
Pyörä:
ktm
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
22.8.2006 22:06

ViestiKirjoittanut Mopottaja92 » 18.4.2008 23:18

Mannetus kirjoitti:Olihan tuo A1-tehoissa.. koko 2 km BikeWorldistä kotiin, pakko se on myöntää onhan toi saatanan kauhee ajaa ku siin on joku 7.9KW nokuna, pakkohan siin on jotai potkuu olla. Vedät semmosel rutkul valoihi ni kauniit skootteri tytötki jättää sut ku tikun paskaa

totta. mut ei oo noinkaa pal kw nokuna. jota 5kw vissi luki mun papereis...
Rocafella
Pyörä:
Harkinnassa
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
6.10.2006 16:00

ViestiKirjoittanut Rocafella » 20.4.2008 7:58

Viritetty. ;)
There is only great memories now. Good bye 2-strokes !
Z50J-99
Pyörä:
Honda Monkey Z50J vm.1999
Paikkakunta:
Karstula
Liittynyt:
23.12.2006 11:08

ViestiKirjoittanut Z50J-99 » 20.4.2008 22:10

Itsellä on Yamaha XVS125 Dragstar, josta otin ilmanputsarista kumiflärpäkkeen pois ja vaihdoin suuttimen kokoon 102. Vakion tehot on 9,6kW taitaapa nytkin jäädä alle A1-rajan.
Mikähän on syynä että 2-tahdit kuristetaan 11kW, mutta nelarit olisi alle sen täystehoinakin. Silti niissä on lähes aina jotain pikkukuria kuten kuristettu ilmanputsari tai tukkoinen putki. Miksi nelarit kuristetaan lähes aina alle 10kW:n tai jopa laiskemmaksi? On toki muutamia poikkeuksia kuten uusi Yamaha YZF-R125 ja Honda Shadow. Olisiko syynä tähän liialliseen kuristukseen esim. päästöt tai kulutus?
Stube
Pyörä:
Suzuki GSX-R600 K8, Kawasaki KX125 ProCircuit edtion(SB47)´99
Paikkakunta:
Nokia,TCB
Liittynyt:
19.3.2004 14:45

ViestiKirjoittanut Stube » 20.4.2008 22:40

Z50J-99 kirjoitti:Itsellä on Yamaha XVS125 Dragstar, josta otin ilmanputsarista kumiflärpäkkeen pois ja vaihdoin suuttimen kokoon 102. Vakion tehot on 9,6kW taitaapa nytkin jäädä alle A1-rajan.
Mikähän on syynä että 2-tahdit kuristetaan 11kW, mutta nelarit olisi alle sen täystehoinakin. Silti niissä on lähes aina jotain pikkukuria kuten kuristettu ilmanputsari tai tukkoinen putki. Miksi nelarit kuristetaan lähes aina alle 10kW:n tai jopa laiskemmaksi? On toki muutamia poikkeuksia kuten uusi Yamaha YZF-R125 ja Honda Shadow. Olisiko syynä tähän liialliseen kuristukseen esim. päästöt tai kulutus?
No ettei rakenteellinen nopeus ylity:D eivvaa..
GALLERIA Uusia kuvia! Check!

Käy äänestämässä!
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 21.4.2008 7:18

Pikkukuriahan on erilaista. On imuäänenvaimenninta, katalysaattoria, ylitehoista äänenvaimenninta jne. ei noista mitään ole kuristustarkoituksessa niihin nelareihin laitettu, vaikka ehkä siivuttaakin hitusen tehosta pois.
pkuitune
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2006 19:50

ViestiKirjoittanut pkuitune » 21.4.2008 18:12

vakio senda oli. :/
"If speed kills, you're looking at a dead bomber!"
toke
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Karstula
Liittynyt:
22.10.2006 18:14

ViestiKirjoittanut toke » 21.4.2008 19:33

viritetty on, arrowin tehari.
Syrjis
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
26.2.2007 10:38

ViestiKirjoittanut Syrjis » 21.4.2008 19:36

Viritetty,DEP tehoputki.
RSXX
Pyörä:
Ten7CradlePro ja vessa
Liittynyt:
8.5.2007 22:15

ViestiKirjoittanut RSXX » 21.4.2008 19:54

athenan putkisto,läpät,rave,34mm
kerpele
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
23.10.2006 19:26

ViestiKirjoittanut kerpele » 21.4.2008 20:59

kurit putkesta+ säätö osat
Makkke
Liittynyt:
11.9.2006 21:49

ViestiKirjoittanut Makkke » 22.4.2008 21:52

TT- itsellä ei ainakaan toistaiseksi tarvetta viritellä ;)