mutta onko se nelarin ja tt 2-tahdin tehoero nyt niin maailmaa mullistava?
On.
Esim. DT125RE/X n. 20hv | WR125R/X 12hv -ja tehoa on 125cc 2-t moottorissa enemmän koko kierrosalueella, vrt. 125cc 4-t.DT125 ei vie paljoo bensaa, etenkään matka-ajossa. Kulutus 5-6l/100km luokkaa.
Ja tehoa on ihan kiitettävästi vrt. nelareihin.
Erittäin luotettava ja kestävä, kunhan oikein huollettu.
Kulutusosat kestää pitkään, kunhan pitää kaasuttimen säädöt kohdillaan ja lämmittää koneen ennen kovempaa ajoa.
Pikku virityksillä saa paljon lisää tehoa, eikä kulutuskaan nouse.
Paras viritys siihen on palotilan sorvautus järkevämpiin mittoihin, heti kuristamattoman putken ja YPVS:n jälkeen.
Jos tykkää ajaa enskapoluilla, kannattaa ehdottomasti hankkia joku vähän tehokkaampi pyörä.
Nelarilla ite joskus yritin ajaa metikössä.. eihän siitä tullut mitään.
Tehot ei riittänyt alkuunkaan ja painoa oli ihan liikaa.
Nykyisellä Detsillä sen sijaan pystyy ajamaan yllättävän kovaakin.
Johtunee pääosin hyvistä renkaista
(Michelin Cross Competition, jotka tosin kuluvat asfaltilla todella nopeasti loppuun), sekä tehokkaasta X -mallin etujarrusta.
Pyörän painoa
(n. 130kg) ei edes huomaa.. vaikka sellainen "
matkalehmä" onkin. Todella ketterä niin kadulla, kuin enskapoluilla.
Maantiellä ajokin on omasta mielestä nelarilla varsin epämiellyttävää..
Mutta se on kuskista kiinni, että miten sillä pyörällä haluaa ajaa, ja mitä siltä vaatii.
Nelari ehdottomasti silloin, jos ajelee kaupungissa.