Pienet kysymykset

Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 12.5.2013 15:15

Ei se tulppa kerro oikein mitään.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
kaneli2
Pyörä:
Kawasaki kmx 125 -01
Liittynyt:
7.6.2012 20:28
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut kaneli2 » 12.5.2013 15:56

Isoilla kiekoilla kävin päästelemäs, tulppa oli pelottavan valkoinen. Nohh, vaihdosta ps 105->110 ja silti pysyi valkoisena. Aiemmin tätä ei ollut. pa säätimen auki lukitus vissiin vaikuttaa tuohon? Ei käytössä ollessa pelannut oikein.
110 suutin tuntuu toimivan hieman huonommin kuin 105.
chiquita
Liittynyt:
2.4.2013 23:11
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut chiquita » 12.5.2013 23:13

Ehkä väärään paikkaan, mutta kuitenkin.
Onko huono vai hyvä ostos mielipiteitä?

http://nettimoto.com/beta/rr/1485191?vi ... 8&vifNav=Y
Benzam
Pyörä:
Gilera SP01 -90
Paikkakunta:
Vantaa, Korsonkuningas kunta
Liittynyt:
28.3.2013 23:31
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Benzam » 12.5.2013 23:22

Ghostly.K kirjoitti:Ei se tulppa kerro oikein mitään.

Tulppa kerro mitään :D anteeks repeilen täällä, mutta HUHHUH. Ei pahalla mutta aina sillon tällöin täällä foorumilla saa kyllä kunnon naurut kun joku "tietää" asioista. Niin ihan vaan tiedoks tulpan väristä näkee onko laihalla vai rikkaalla jos ei osaa korvakuulolta tai kiertämisestä/tehomuutoksista yläkiekoilla arvioida kumpaan suuntaan kallistuu.

Joo ja Kaneli2 käväs mielessä että voi olla laihallakin, mutta rivien välistä on vaikea kuulla miten se moottori käy sielä yläkiekoilla :D. Sitte sellanen että onko se koko tulppa mukaan lukien sen tulpan kärjen eriste valkoinen?? sit on ollu aikas laihalla :D elikkäs en usko että pelkkä viiden satkun suurennus vaikuttaa yhtään, eikä se kone rikkimene jos menee kokoajan rikkaammalle. Parempi vaan että himpun rikkaalla että röpötys katkaisee kiertämisen sopivan korkealla ette vinggu liian ylös. Sellanen vielä että kierrätäppäs kakkosella tappiin asti ja pane merkille että tippuuko teho huomattavasti mutta kiertäminen jatkuu vielä suht koht pitkään ainaskin 1-2 tonnia lisää, sekä isommilla vaihteilla "miettii" jos annat kaasua tehopiikin yläpuolella. Sillo olis laihalla. Jos taas selvästi röpöttää ylhäällä niin on rikkaalla. Teeppäs niin että putsaa tulppa ja katso uudestaan mitä väriä pukkaa korkeitten kierrosten jälkeen tai jos mahd ota uusi tulppaa. on vaan niin pirun vaikeeta tekstin ja lukeman perusteella auttaa

Toivottavasti auttoi.
Viimeksi muokannut Benzam päivämäärä 12.5.2013 23:42, muokattu yhteensä 5 kertaa
Everyone likes to be scared a little bit.
-Alice Cooper
Fooni
Pyörä:
Fantic Caballero 2t -12, DT125x -05, E30
Paikkakunta:
Sipoo!
Liittynyt:
10.4.2011 16:31
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Fooni » 12.5.2013 23:22

Varmaan ihan hyvä, ollut aika pitkään jo myynnissä.
Sillon kun ite kattelin ekaa kevaria, pidin vähän huonona tota takavilkkujen roikkumista ja kilven kuntoa. Pikkujuttuja, mutta kannattais myydessä nyt edes vähän panostaa.

Mieluummin ottaisin tämän http://www.nettimoto.com/beta/motard/1503371
Kerran Kotari, aina Kotari
Youtube Facebook
MYYKÄÄ KOTARIN SMOTOT
AKWM
Pyörä:
Yamaha Xt 125 -06, RD 125 -85(proju), HVA WRE -09(ex), Generic Trigger(ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
21.2.2011 15:15
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut AKWM » 12.5.2013 23:48

Sama, koska toi on kumminkin ton verran vähemmän ajettu. Ei välttämättä nyt tunnu kovinkaan tärkeältä asialta, mutta sitten joskus pyörää myydessä varmasti tuntuu. Ja itselle jäi vähän epäselväksi mitä ton toisen betan vilkuille on tapahtunut? :)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Rajis- » 13.5.2013 0:01

Näyttäs että on kiinnitetty noin sen sijaan, että ois sivuille porattu reiät.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 13.5.2013 7:32

Benzam kirjoitti:
Ghostly.K kirjoitti:Ei se tulppa kerro oikein mitään.

Tulppa kerro mitään :D anteeks repeilen täällä, mutta HUHHUH. Ei pahalla mutta aina sillon tällöin täällä foorumilla saa kyllä kunnon naurut kun joku "tietää" asioista. Niin ihan vaan tiedoks tulpan väristä näkee onko laihalla vai rikkaalla jos ei osaa korvakuulolta tai kiertämisestä/tehomuutoksista yläkiekoilla arvioida kumpaan suuntaan kallistuu.


En nyt ala sen kummempia argumentoimaan, jos jää jotain hampaankoloon, nakkaa YV.

En sano, että tietäisin asiasta jotain, mutta tulppa on silti se viimeinen esine, mihin lähtisin säätötouhuissa luottamaan tarkasti. Suuntaa ehkä voi ottaa, mutta on omaa tietämättömyyttä, jos ei osaa arvioida säätöjä korvakuulolla/muilla merkeillä.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 13.5.2013 12:01

Samoilla linjoilla Ghostlyn kanssa.

Tulppa on vain yksi monista paikoista, joista voi katsoa millaisella seoksella mennään, mutta suinkaan paras se ei ole. Tulpan väristä voi katsoa hieman osviittaa sitten kun tuntuu, että moottori käy ihan hyvin.

Että onnea vaan säätämään pelkän tulpan avulla :lol:. Tämä taisi olla Ghostlyn pointti alunperin. Parasta siis vain ihan perinteisesti kaasaria säätämällä ja käyttämällä pikkuhiljaa rikkaamasta köyhempään seokseen testailla ja vilkuilla sitä tulppaa sitten myöhemmin.

Kanelille vinkiksi, että vilkaise tuo tietopankin ohje säätämiseen. Sillä on vaikea mennä metsään, jos siis et sitä ole toistaiseksi käyttänt.
Mopo oli ja mopo meni :(
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 13.5.2013 12:11

Lyijybensan aikoihin tulpasta pystyi katsomaan hyvinkin tarkkaan muttei enää nykypäivänä. Hommaa vehkeen missä on ruisku ja lambda-anturi niin ei paljon tarvi säädellä ;)
kaneli2
Pyörä:
Kawasaki kmx 125 -01
Liittynyt:
7.6.2012 20:28
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut kaneli2 » 14.5.2013 14:07

Juuh ei tuo pyörä kierrä pienilläkään vaihteilla yli 9k? Meno vain lakkaa, ei pätki tai töki mitenkään.
Tk suutinta myös olen vaihtamassa, 25 kokoinen tällähetkellä. Kaasari mikuni 26. Minkäkokoista sinne kannattaa alkaa testailemaan? jotain 2 vai 5 kokoa isompaa alkuun?
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut L_rppa » 14.5.2013 16:07

Ei sitä kukaan osaa sanoa sulle. Arvioit suunnilleen mitä suuttimia tarvit, ostat ja jumppaat niin kauan kun löydät mieleiset säädöt.
kaneli2
Pyörä:
Kawasaki kmx 125 -01
Liittynyt:
7.6.2012 20:28
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut kaneli2 » 14.5.2013 16:32

Suuttimia testattu kaikkia mahdollisia, neulaa säädetty useita kertoja päivässä jne. Säädöt tuntuisi olevan kohdillaan mutta ei auta. En itse usko että olisi säädöistä kiinni.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Onkimato » 14.5.2013 17:46

En tiedä pörästäsi mitään, mutta ettei vaan olis pakoaukonsäätimen laippa alhaalla/ei kokonaan auki? Kaverin räsän kanssa oli kanssa vähän ongelmia kun ei kiertänyt ja epäilin että kävis rikkaalla. Syy löytyi pakoaukon laipasta joka oli kiristetty, mutta ei hampaat irvessä. Se viimeseen momenttiin ja alkoi heti toimia.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
kaneli2
Pyörä:
Kawasaki kmx 125 -01
Liittynyt:
7.6.2012 20:28
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut kaneli2 » 14.5.2013 19:19

Tuon varmistin pari pv sitten, ja pyörä alkoi vetää paljon paremmin koska ennen tökki myös siinä ~7k kohdilla. Ylhäältä silti ongelmia.