Pienet kysymykset

Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 14.5.2013 19:39

Näinkin kaukaa haettu, että liian lyhkänen kaasuvaijeri/kahva ottaa johonkin kiinni, niin ei pääse loppuun asti?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut MiniMies » 15.5.2013 1:10

Eih.. Mulla ainakin mennyt kaikki vehkeet pienelläkin kaasulla loppuun joskin ei niin nopeasti.
skittlesmaster
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme SM
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
29.5.2011 11:29
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut skittlesmaster » 15.5.2013 15:13

Terve foorumin ihmiset! Cebari (2004) on nyt parkissa ja ei oo riemulla rajaa... Giannellit ja muut härpäkkeet löytyy eli suunnilleen mun märkäuni<3 Oon vähän tietämätön näiden pyörien suhteen, jonka takia päädyinki tähän luotettavaan nelariin :) Ajattelin kohta lähteä heittää pientä kylärallia ekaa kertaa, mutta pyörästä on moottoriöljy suht. lopussa (näin myyjä sanoi). Kysymys on: mistä tarkistan asian, ja jos sitä on _hieman_ jäljellä, onko vaarallista moottorin suhteen lähteä ajelee? Kiitos etukäteen!

PS. sori moderaattorit jos on väärällä alueella!

EDIT: tarkistin asian ja siellähän oli ihan öljyt kunnossa! jotenki litkulta vaikutti kyl :O haittaako se vai? ja oli hieman yli puolet!
Viimeksi muokannut skittlesmaster päivämäärä 15.5.2013 15:47, muokattu yhteensä 1 kerran
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut AceFin » 15.5.2013 15:19

On todella vaarallista koneelle, enkä sinuna olis ostanu jos ajettu vähillä öljyillä. Ohjekirjasta voi lukea miten tarkistetaan, yleensä menee näin:

1. Lämmitä kone (älä lämmitä jos epäilet että vähän öljyä)
2. Odota muutama minuutti, laita pyörä pystysuoraan esim. nojaamaan seinään, ota mittatikku koneesta irti, pyyhi se kuivaksi ja laita takaisin koneeseen KIERTÄMÄTTÄ.
3. Ota tikku pois koneesta, jos se on merkkiin asti märkä, niin no problemo. Jos kuiva, niin lisää öljyä ja aina kokeilee joko riittää.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut L_rppa » 15.5.2013 15:29

kaneli2 kirjoitti:Tuon varmistin pari pv sitten, ja pyörä alkoi vetää paljon paremmin koska ennen tökki myös siinä ~7k kohdilla. Ylhäältä silti ongelmia.

Ei oo väljä kone? Kokeile huvikses lukita se laippa ylös, alaväännöthän siinä häviää mutta jos kiertää loppuun asti niin vika on siinä.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut AceFin » 15.5.2013 16:00

skittlesmaster kirjoitti:EDIT: tarkistin asian ja siellähän oli ihan öljyt kunnossa! jotenki litkulta vaikutti kyl :O haittaako se vai? ja oli hieman yli puolet!
Voithan sä ne vaihtaa varmuuden vuoksi, mutta kyllä sillä varmaan uskaltaa ajella. Mittatikun puoliväli on passeli.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut jonicc » 15.5.2013 20:12

Miks pitää olla kiertämättä kun tsiigaa öljyt? Ainakin tossa hussen ohjekirjassa neuvotaan öljyjen kattominen seuraavasti:

"Kun moorttoriipyörä on tasaisella alustalla ja pystysuorassa asennossa, ruuvaa öljytikku ulos moottorista. Öljytikku sijaitsee moottorilohkon oikealla puolella. Tarkista että öljyn pinta on MIN ja MAX merkkien välissä. Jos öljyä tarvitsee lisätä, tee se öljytikun reiän kautta."
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 15.5.2013 20:20

Siksi, koska tikku menee syvemmällä öljytilaan kuin mitä vaan tökättäessä paikalleen, tää nyt on vaan tämmönen taiteen sääntö joka pätee joka vehkeessä.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
kaneli2
Pyörä:
Kawasaki kmx 125 -01
Liittynyt:
7.6.2012 20:28
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut kaneli2 » 15.5.2013 20:43

Auki se laippa tällähetkellä on, eikä kierrä yhtään sen pidemmälle. mäntä ajettu noin 10k, joten väljää konetta olen itsekkin miettinyt. Kuullut kyllä että kmx ajelisi männällä yli 15tkm.
Puristuksia tuntuu olevan kyllä vähemmän kuin viimekesänä.
Jullek523
Liittynyt:
23.4.2013 20:51
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Jullek523 » 15.5.2013 21:17

Mites nää 125cc kyykyt stunttailussa (mito ja rs)? Siis onko aivan kamalaa/vaikeaa ja kestääkä pyörä. Ilmeisesti (tt ofc) aika yläviritteisiä pyöriä?
Naikhouu
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM
Liittynyt:
27.9.2012 18:37
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Naikhouu » 15.5.2013 21:50

Mikä olis komee peili mistä poliisit ei valittais?
http://www.youtube.com/user/XxNSk8xX/videos <- Motovlogeja sekä muuta videota Derzillä!
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 15.5.2013 23:11

Riippuu vähän poliisista. Mut pysäytettiin ja mp-poliisi kattoi mun tangon alla olevaa polkupyörän peiliä ja kysyi, että näänkö siitä mitään. Vastasin, että "näen" niin anto asian olla :D F1 tai Bilteman peilistä ne ei varmaan valita, sellaisia on aika monella.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Läbä
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju
Paikkakunta:
Lempäälä/Ideapark
Liittynyt:
22.3.2011 23:08
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Läbä » 15.5.2013 23:23

Jullek523 kirjoitti:Mites nää 125cc kyykyt stunttailussa (mito ja rs)? Siis onko aivan kamalaa/vaikeaa ja kestääkä pyörä. Ilmeisesti (tt ofc) aika yläviritteisiä pyöriä?


No onhan se ihan hirveetä rykimistä kyykyllä :D Varsinkin ku painoo sen 130-150 kg nii ei ihan helposti nosta :lol:
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!
Rosecenze
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 '11
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
30.7.2012 22:32
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Rosecenze » 16.5.2013 15:41

Miten kevarilla suoritetaan moottorijarrutus oikeaoppisesti käytännössä?
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Andis » 16.5.2013 16:17

Et paina kaasua etkä kytkintä, niin sillon moottori jarruttaa. Ja ton moottorijarrun teho riippuu moottorin kierrosluvusta, eli suuremmilla kierroksilla jarruttaa enemmän. Niin, ja kannattaa aina vaihtaa pienempää sisään, kun kierrokset alkaa olla jo liian pienet. ;)

2-tahdilla moottorijarrutus ei ole suotavaa, koska kone saa silloin liian vähän voitelua ja kiinnileikkaamisen mahdollisuus kasvaa.

Toivottavasti autto ees vähän! :D
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/