Andis kirjoitti:Et paina kaasua etkä kytkintä, niin sillon moottori jarruttaa. Ja ton moottorijarrun teho riippuu moottorin kierrosluvusta, eli suuremmilla kierroksilla jarruttaa enemmän. Niin, ja kannattaa aina vaihtaa pienempää sisään, kun kierrokset alkaa olla jo liian pienet.
2-tahdilla moottorijarrutus ei ole suotavaa, koska kone saa silloin liian vähän voitelua ja kiinnileikkaamisen mahdollisuus kasvaa.
Toivottavasti autto ees vähän!
Entäs tämä tietopankista otettu lainaus, kuulostaa kyllä hieman hassulta tavalta:
Moottorijarrutus tarkoittaa nimensä mukaisesti moottorilla jarruttamista. Ajossa laitetaan kytkin pohjaan, vaihde pienelle ja kaasu pois. Sitten kytkintä päästettäessä alkaa takarenkaan liike pyörittää moottoria, ja saa kierrokset nousemaan seka vauhdin hidastumaan.