Pienet kysymykset

Rosecenze
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 '11
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
30.7.2012 22:32
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Rosecenze » 16.5.2013 16:21

Andis kirjoitti:Et paina kaasua etkä kytkintä, niin sillon moottori jarruttaa. Ja ton moottorijarrun teho riippuu moottorin kierrosluvusta, eli suuremmilla kierroksilla jarruttaa enemmän. Niin, ja kannattaa aina vaihtaa pienempää sisään, kun kierrokset alkaa olla jo liian pienet. ;)

2-tahdilla moottorijarrutus ei ole suotavaa, koska kone saa silloin liian vähän voitelua ja kiinnileikkaamisen mahdollisuus kasvaa.

Toivottavasti autto ees vähän! :D


Entäs tämä tietopankista otettu lainaus, kuulostaa kyllä hieman hassulta tavalta:

Moottorijarrutus tarkoittaa nimensä mukaisesti moottorilla jarruttamista. Ajossa laitetaan kytkin pohjaan, vaihde pienelle ja kaasu pois. Sitten kytkintä päästettäessä alkaa takarenkaan liike pyörittää moottoria, ja saa kierrokset nousemaan seka vauhdin hidastumaan.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut AceFin » 16.5.2013 16:25

Toi on ihan sama asia, mutta vähän tyhmällä tavalla selitetty. Moottorijarrutus tapahtuu siis vaihde päällä ja kaasu pois, aina kun laskee kierrokset liian alas, niin pienempää sisään.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut eQ123 » 16.5.2013 21:31

Läbä kirjoitti:
Jullek523 kirjoitti:Mites nää 125cc kyykyt stunttailussa (mito ja rs)? Siis onko aivan kamalaa/vaikeaa ja kestääkä pyörä. Ilmeisesti (tt ofc) aika yläviritteisiä pyöriä?


No onhan se ihan hirveetä rykimistä kyykyllä :D Varsinkin ku painoo sen 130-150 kg nii ei ihan helposti nosta :lol:

Mulla räsä ainaski nostaa vajaasta 30km/h ihan kun kytkimellä normisti näpäyttää keulan ylös :D Keuliminen sillä melko kummallista :D Mutta onhan täällä muistaakseni redb tai sinnepäin joka keuli vakioräsällä jonkin aikaa. Kuulemma nostaminen helpottuu hitosti kun vaihtaa normitangon.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Resispulla
Liittynyt:
3.1.2011 20:18
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Resispulla » 19.5.2013 13:07

Onkos tyyppikilpi pakollinen ? Ostin hussen wr:n pari päivää sitten enkä löydä tyyppikilpeä mistään? MIssä sen pitäs olla
Joonaassss
Pyörä:
Rieju rrx 50 cc, Yamaha WR 125r
Paikkakunta:
Varsinais-suomi
Liittynyt:
2.10.2012 17:28
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Joonaassss » 19.5.2013 16:57

Paljonkos tuollanen tt kakstahti vie perus ajossa? Vähn tekis kyllä mieli vaihdella tuota weeraa. ;)
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 19.5.2013 17:11

Mitäs pyörää meinasit? Mä en oo DT:n kulutusta oikein edes laskenu, enemmän se kuluttaa mutta on myös helvetisti mukavampi :D Varmaan siitä 5-8 litraan satasella ihan perusajossa. Vinguttamalla saa kyllä syömään vaikka kuinka.. Ajoin kerran kaasu pohjassa kaverin luo jotain 40km matkan (tietty välikaasut ja pysähdys kahville matkalla) niin tais mennä reippaasti yli 10 litraa satasella kulutus :lol:
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Rotom
Pyörä:
-13 EXC 125 Six Days, Gilera SMT
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
15.8.2011 20:06
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Rotom » 19.5.2013 18:09

Joonaassss kirjoitti:Paljonkos tuollanen tt kakstahti vie perus ajossa? Vähn tekis kyllä mieli vaihdella tuota weeraa. ;)


Mulla menee kotkalla siihen 5,5l/100km perusajossa. Tuokaan ei ole mitään mummoilua. Parhaimmillaan päässyt 5l. Sitten jos räppäilee, keulii, kiihyttelee koko ajan yms. niin menee sen 10l.
Joonaassss
Pyörä:
Rieju rrx 50 cc, Yamaha WR 125r
Paikkakunta:
Varsinais-suomi
Liittynyt:
2.10.2012 17:28
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Joonaassss » 19.5.2013 18:27

10l *Oksensi juuri suuhunsa*

Pyörästä en vielä tiiä sen enempää täytyy kattoo mitä tulee vastaan.
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 19.5.2013 18:37

Joo, no Kotaria ja Detsiä ei voi kyllä verrata mitenkään toisiinsa :D Tehoa on kotarissa paljon, kun taas DT on tehottomin kaikista täystehosista 2T piikeistä. Riittää mulle kyllä WR:än jälkeen aivan hyvin :lol: Tuolla 10,7 litran tankilla on jotkut kuulemma päässeet lähelle 200km, mutta isommalla pytyllä ja asiaankuuluvalla kaasarilla menee kuulemma tankilla sen 70-80 kilometriä. Kulutus on hauskuuteen verrannainen :)
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Rajis- » 19.5.2013 21:24

Ei mulla ainakaa oo detsillä vielä ykskään tankillinen kestänyt alle 200km detsillä :lol: 200-220km menee yleensä tankilla, eli kulutus pyörii siinä 4l/100km hujakoilla. Tuntuu ettei meinaa millään syödä edempää vaikka kuinka vetäs mutkapätkä vingutustakin esim. 50km tankillisesta :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Rotom
Pyörä:
-13 EXC 125 Six Days, Gilera SMT
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
15.8.2011 20:06
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Rotom » 20.5.2013 0:10

Joonaassss kirjoitti:10l *Oksensi juuri suuhunsa*

Pyörästä en vielä tiiä sen enempää täytyy kattoo mitä tulee vastaan.


Luitkos nyt yhtään mitä mä kirjotin? Toi 10l kuluu, jos oikeesti koko tankin oot keula pystyssä. Perusajolla tyylillä jolla itse ajan, eli kiihdytyksiä ja pientä keulaa sinne sun tänne, ja johon lukeutuu 40/50/60/80/100 alueita, kulutus on sen 5-6l/100km. Ja tämä on kisapiikistä, jossa 150sx putkea etc.
Niinkuin Rajis ja Kolmetoista kertoikin hieman tehottomalla 2-t piikillä pääset siihen 4L/100km.

"No pain, no gain." Eli jos pätäkkää löytyy maksamaan muutaman euron enemmän tankille mentäessä, niin osta ihmeessä 2-t. On se tehoero aikamoinen. Toki ei Weerassa varmaan mitään vikaakaan ole. ;)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Rajis- » 20.5.2013 2:23

Ja pitää muistaa myös se huoltotarve, kisapiikki kun tarvitsee paljon enemmän(useemmin) huoltoa. Esim. itse aikoinaan piikkiä ostaessa laskin, että mun kilsoilla joutusin kesässä vaihtamaan 3-4mäntää ja tekemään alakertarempan kerran, missä ei taas hirveesti ole järkeä(varsinkaan, kun rahaa ei tursua joka kolosta). Joten tyydyin sitten katuluumuun, jossa vastaavilla kilsoilla yleensä vaihtaa männän kerran tai kaksi. Tietysti sitten vielä päälle lootaöljyjen vaihdot, jotka pitäs kisapyörässä tehä useemmin.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Joonaassss
Pyörä:
Rieju rrx 50 cc, Yamaha WR 125r
Paikkakunta:
Varsinais-suomi
Liittynyt:
2.10.2012 17:28
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Joonaassss » 20.5.2013 11:09

Rotom kirjoitti:
Joonaassss kirjoitti:10l *Oksensi juuri suuhunsa*

Pyörästä en vielä tiiä sen enempää täytyy kattoo mitä tulee vastaan.


Luitkos nyt yhtään mitä mä kirjotin?


Juujuu tottakai, mut kyllä varmaan tulee myös temppuiltua senverran että toi kulutus nousee.
Naikhouu
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM
Liittynyt:
27.9.2012 18:37
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Naikhouu » 20.5.2013 20:52

Mitäs letkua se on ku porukat laittaa tankinkorkin päälle ns. tuning osana?
http://www.youtube.com/user/XxNSk8xX/videos <- Motovlogeja sekä muuta videota Derzillä!
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Rajis- » 20.5.2013 22:05

Ihan normi bensaletkua tai sitten niitä huohottimia, mitä nyt saa esim. moposportilta ja varmaan kaikista muistakin mopokaupoista.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125