Stål kirjoitti:Aika samanlaisia pyöriä ovat. Niissä on kaikissa sama Minarellin nestejäähy, mutta Fantic on mallia Comp, eli vähän tehokkaampi, ja Betasta on Rieju Marathonin kaltaiset kuristukset poistettu, eli pikkasen vakiota pirteämpi.
Osalistaa katsottaessa Fantic vie voiton. Löytyy Marzocchin alustaa, Braking jarrut piparilevyillä, Rexfelgen vanteet yms. Husqvarnakaan huono ole, löytyy esim Brembon jarrut edestä ja takaa. Betassa ja Husqvarnassa on kummassakin Paiolin USD-keula. (Hermunen mallissa Marzocchi Gold, Fanticissa astetta parempi Shiverjos muistan oikein)
Painoa ei ole Fanticissa kuivana juuri ollenkaan, vajaa 100kg. Betassa vähän yli 100kg ja Husqvarna painaa 117kg. Kaikki kuitenkin Yamaha WR:än noin 130 kilogrammaa kevyeempiä. Paino voi olla sekä hyödyksi että haitaksi, joten yksiselitteistä voittajaa ei ole.
Loppujen lopuksi valinta riippuu ehkä eniten omasta mieltymyksestä, ovat kuitenkin sen verran samanlaisia pyöriä.
Tekstihän on yhtä asiallista ko tietokirjan, mutta päättämistä melkeenpä vaikeuttaa, jos kerran pyörät lähes samanlaisia ovat! Huipuissa ja kiihtyvyyksissä ei varmaan oo pyörillä pahemmin eroa? Ei mitään ajettavuuden eroavaisuuksia, tyyppivikoja mitkä vois mahdollisesti vaikuttaa? Fantic on siis tyyrein ja laitetuin, husqvarna halvin ja yleisin ja beta pirtein?
Mielelläänhän 11kW nelari saisi painaa yli 110kg koska se pitää muuten käyttää kuristettavana tammikuussa.
Mikäs tän tarina o? :o , onko ens keväällä tulossa joku muutos piikkeihi vai?