A1-kortti

Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Clutch » 3.9.2012 17:46

Imo paras ja kätevin vinkki on se että kannattaa unohtaa että takana joku setä varjostaa. Menee paljo rennommi ku keskittyy vaa edessä olevaan :P
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Stål » 3.9.2012 17:53

Paras neuvo on kuitenkin se että ajaa tahalteen väärin jollekin helpolle reitille :lol: Näin minä tein, tai no se oli vahinko. Mutta sattuneesta syystä tuli kierrettyä Malmin lentokenttä klo. 11 päivällä. Easiest inssi ever.
Husaberg FS 570
kisaisin
Liittynyt:
24.7.2011 23:10
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut kisaisin » 3.9.2012 21:49

Olen suorittamassa a1-korttia opetusluvalla niin mistä pitää aloittaa noitten opetuslupien hankkiminen?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 3.9.2012 22:24

Hassukka halus tietää miten tää mun homma päättyy, elikkä joudun nyt käymään vielä 10 ajotuntia autokoulussa ja sitten inssi(ens viikon ke).
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Miiggael » 3.9.2012 22:40

Voiko harkkalupia hakea vaikkei olis vielä kevaria tallissa? Tartteeko siellä antaa joku rekisterinumero tai vastaava todistus?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 3.9.2012 23:03

Pitää olla rekisteriote mukana ja jos et itse ole omistaja, niin myös omistajan suostumus harjotuslupa käyttöön. Eli pyörä pitää olla ennen anomista.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Miiggael » 3.9.2012 23:08

Selvä.
Petezyy
Pyörä:
KTM EXC
Liittynyt:
11.2.2012 12:44
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Petezyy » 4.9.2012 20:50

Nyt olis muutama tärkeä kysymys ihmisille. Saako inssiin mennä pyörällä ilman vilkkuja, jos näyttää kääntymissuunnan esim. käsimerkeillä? Muut systeemit kuten valot toimii kyllä. Entäs tuleeko sanomista kun on pyörässä tuo rino kiinni?
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Haatsi » 4.9.2012 20:56

Ei ole kyllä mitään asiaa inssiin ilman toimivia vilkkuja.

Rinoon kiinnittävät tasan 0 huomiota.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 4.9.2012 21:03

Juu, kyllä vilkut pitää olla jos ne siinä uutenakin on ollut, mikäli taas ei ole ollut ni ei niitä tartte asentaa inssin takia.

Ja tosiaan putki ei niitä kiinnosta.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
hape4N
Liittynyt:
6.7.2011 23:41
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut hape4N » 5.9.2012 18:15

Jees eli huomen lähtee tattarisuolta inssi, ei olis kellää viimesii neuvoja? mites onks muut ajanu 5-10 alinopeutta? onko tullu sanomista? tiiän kyllä et taakse ei saa tulla jonoo mutta noin muuten sanooko mitään.. :) Vissiin tärkeimmät mitä inssisetä tarkkailee on ryhmittäytyminen ja pään kääntö?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 5.9.2012 18:39

Max 5 alinopeutta, ite ajoin kympin yli eikä sanottu mitään, mutta älä ota riskiä :lol:

Ja pään kääntö, ryhmittyminen, kaistanvaihdot, jalankulkijoiden huomiointi yms. kaikki pikkujutut se vahtii.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
hape4N
Liittynyt:
6.7.2011 23:41
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut hape4N » 5.9.2012 19:26

Joo kiitti neuvoista! tuli paljo hyvii neuvoi ja pitää muistaa noi kaikki :)

en siis muuten ajais alinopeutta mut mittaristo ei oo nykysille (smoto)vanteille kalibroitu niin näyttää noin 10kmh liikaa, en viitti ottaa riskiä ja ajaa 40 alueel 50 ku saattaa olla et menee ylinopeudelle, ei tosta koskaa tiiä.. toi wrrän vakiomittaristo muutenkin niin hidas ja epävarman näköne :D äsken kun katottiin niin näytti olevan nii et 40 alueel näyttää 47/48 ja 50 alueel 60, 60 alueel 70.. jos ottais sen verra varman päälle et ajais 40 alueel vaik 43-45 mittariston mukaa jne?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 5.9.2012 19:39

Laita se sigma nyt vaan kiinni ja viskaa inssin jälkeen pois, se ei edelleenkään maksa ku 10-20€
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
hape4N
Liittynyt:
6.7.2011 23:41
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut hape4N » 5.9.2012 19:43

Ei oo sigmaa eikä vissii kerkee enää ostaakkaa, kyl se tol mittaristol sujuu ainaki 50 60 nopeuksis varmasti mut noi 30-40 vähä epävarmoi, ottaa vaa varman päälle nii kaua kunnes inssisetä huomauttaa nii eiköhä se mee iha hyvi :)