Käytetyn pyörän arvo

Akii.k
Pyörä:
Aprilia MX 125
Liittynyt:
14.10.2011 14:04
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut Akii.k » 7.1.2013 19:00

Minkä arvonen vois olla mun mäxä? Malli on Aprilia mx replica S2.
Pyörä on vuosimalliltaan 07. Ajettu on 24tkm. Männällä ajettu 7500km. Just vaihettu muovirattaat. Jarrupalatkin vaihettu hetki sitten. On TT. Löytyy rave 1. Ketjut ja rattaat hyvässä kunnossa. Ulkonäköäkin on paranneltu jonkin verran:
- Bilteman peili
- Led-takavalo
- V-Face valomaski sekä siihen tehty tarrat
- "Minivilkut" vaihdettu eteen ja taakse
- Ketjusuoja ja kytkinkoppa maalattu mustaksi
- Vaihdettu Koso XR-SR mittari
Kiitos
AKWM
Pyörä:
Yamaha Xt 125 -06, RD 125 -85(proju), HVA WRE -09(ex), Generic Trigger(ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
21.2.2011 15:15
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut AKWM » 13.1.2013 16:03

-09 Husqvarna wre. Ajettu 13500km. Pyörässä on kiinni tyhjennetty vakioputki kera tt-setin. Mänta vaihdettu kympin kohdalla, samalla laitettiin tuoreet pa-säätimen laipat sisään. Ketjut ja rattaat uusittu noin 2500km sitten. Pikkuosia on tietty muuteltu oman mielen mukaan, eli tanko, raiserit, karjikset, kilventeline ja peilit+sälää. Mukaan piikkirengas eteen.

Mitä tuosta sopii pyytää? Enskaa sillä on ajettu jonkin verran, eli mikään kiillotettu näyttelypeli se ei ole. Huollettu on kuitenkin ajojen vaatimalla tavalla. Tarkoituksena olisi asettaa sellainen hinta, että menee kaupaksi. Tuolla nettimotossa pyörii vieläkin samoja pyöriä, joita katselin joskus vuosi sitten, en halua samaa kohtaloa. Heinolta ostin tuon käytettynä hintaan 3900€. Olisiko 3200€ tinkivaroineen täysin hävytön hintapyynti? :)
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 13.1.2013 16:24

Laita hinnaks toi 3200e, mutta varaudu ettei välttämättä sillä vielä mene. Ajan myötä vähän sitä lasket sitä jos tarvii niin eiköhän sen mene kaupaksi.
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 17.1.2013 9:06

Paljonko WR:stä vois keväällä pyytää? n. 17tkm, Arrowin äänenvaimennin, uusi ketju-ratas paketti ja 2tkm ajettu takarengas. Syksyllä oli mulla myynnis muistaakseni 3900 euron pyynnillä (reilu tinkimisvara) ja vaihdossa tarjottiin kolmea Hussea ja Aprilia SX:ää.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
valdo_the_noob
Pyörä:
BMW F650GS
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.11.2010 17:32
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut valdo_the_noob » 11.2.2013 14:55

mistäköhän ois keväällä hyvä lähteä pyytelemään, derbi gpr 125 2007, 28 000km, mäntä ja alakerta just rempattu liikkeessa, penkki päällystetty uudestaan, etulokari uus tehtaalta ja seisontajalka rempattu liikkeessä, peilit ihan uudet ja takarengas 1 000km ajettu, eturengas ~8000km mutta hyvin pintaa molemmissa. Takajarrusatula, levy ja palat vaihdettu sekä etupalat. Jarrunesteet vaihdettu ja jarrumännät voideltu. Iridiumtulppa ja kaikki vaijerit vaihdettu sekä uudet kahvakumit kun vanhat puhkes, liikkeessä pyörää rempatty ~2500€ edestä mun omistusaikana.
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
9.4.2009 21:35
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 11.2.2013 20:30

Turha kaikkea on luetella. Liikkeessä kaikki nyt maksaakin aivan älyttömän paljon, joten noiden korjauksien oikea arvo on lähemmäs kolmasosa tuosta. Siltikään et sitä kolmasosaa siihen voi lisätä (jos haluat saada myytyä). Laittaisin ehkä satasen tai kaksi kalliimmalla kuin muut konerempattomat hyvä kuntoiset samanlaiset.
ville69
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut ville69 » 11.2.2013 20:47

xtrem3 kirjoitti:Turha kaikkea on luetella. Liikkeessä kaikki nyt maksaakin aivan älyttömän paljon, joten noiden korjauksien oikea arvo on lähemmäs kolmasosa tuosta. Siltikään et sitä kolmasosaa siihen voi lisätä (jos haluat saada myytyä). Laittaisin ehkä satasen tai kaksi kalliimmalla kuin muut konerempattomat hyvä kuntoiset samanlaiset.

Näinhän se on. Kaikkea pientähän näistä joutuu vaihtamaan aina väkisin joten aivan turha kaikkea luetella. Ja tuota 2500e et voi oikeastaan hirveästi hinnassa noteerata koska se ei näy ulkonäössä eikä tehoissa. Tietenkin kone on tikissä ja se on hyvä asia ja se, että se on tehty liikkeessä, mutta hinnassa tuo remontti ei juurikaan näy. Hintaa nopealla vertailulla katsottuna laittaisin tolle sun pyörälle 1500 ja kannattaa asennoitua niin että se ei vielä tuollakaan hinnalla kaupaksi mene.
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
valdo_the_noob
Pyörä:
BMW F650GS
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.11.2010 17:32
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut valdo_the_noob » 11.2.2013 21:39

haha saan varmaan sitten enemmän rahhaa ku myyn mopetini :P
kaneli2
Pyörä:
Kawasaki kmx 125 -01
Liittynyt:
7.6.2012 20:28
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut kaneli2 » 14.2.2013 21:51

Paljonkoha kehtais pyytää kmx kawasta, jolla ajettu nyt 25tkm, ja vaihdettu mäntä ~5tkm sitten, ja alakerran laakerit ~10tkm sitten. Mukana tulisi uusi ketjurataspaketti, uudet katuendurokumit sekä piikkikumit. Myös giannellin tehari+änkkä on kiinni.
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 15.2.2013 22:49

mustavi kirjoitti:Heh olisko joku leikannu/liimannu sivuposkeen 150:n? Viralliset mallit oli 15hv RD125 ja Euroopassa (ainakin Saksan 17hv-luokkaan) suositumpi "vääntömoottori"-RD200. RD-kakspyttysten sarjassa oli myös 250- ja 350-/400-malli.

Piikki-RD:t oli Suomessa aikanaan yleisiä, mut vaikea pitää terässä, eli arvatenki niit on Suomen tallit ja ladot täynnä eriasteisina raatoina. Etenkin ne vanhemmat vuosimallit kärjellisellä sytytyksellä hävis katukuvasta parissa vuodessa. Olisko tuokin jääny seisomaan vian takia, esmes komea reikä männässä? Levyjarrullinen RD (1976-1981) sai kärjettömän sytkän, nyt en muista oliko heti 1976 vai vasta valuvannemallissa (1979?), mut kaasarit oli vaikee pitää synkassa, imukauloissa läppäkotelojen ympärillä ilmavuotoja, sytkäpuolat notorisen heikkoja, moottoreita kasattu tehtaalla rakkaudettomasti jne., eli koneen laulu lakkas tuskastuttavan usein. Kiva ja kiivashan se oli - sen hetken kun se oli terve - ja pieni kakspyttynen 2T piti hauskaa vihaista ääntä (ks. linkki). Svingi oli pitkä, sen laakeri heikosti tuettu, ja japsien iskarit aika leluja, eli kulku oli pintapehmee mut reippaammin ajettaessa huteran oloinen. 1982 tuli täysin erilainen ykspyttyinen vesijäähyinen 21hv RD125LC, mikä taas on erittäin kestävä - näkyy myös siitä, et niitä on 30v jälkeenkin yhä liikenteessä.

http://www.youtube.com/watch?v=lXa6X48g ... re=related (ääninäyte 1975 RD125)

Arvo? Ööh. Esmes Monark 125TTS:n kaltainen harvinaisuus ei ole kyseessä. Jos kunnostettu 2-pyttynen RD seisoo museoituna pitkiä aikoja kaasareihin on ehkä kertyny jotain töhnää, mikä ajoon lähtiessä voi rikkoa koneen. Kun varaosatilanne lie vaikea RD on siis enää rajoitetusti ajokelpoinen, lähinnä enää näyttelyesine. Hieno alkuperäiskuntoinen RD125 on toki talteen otettavan arvoinen - jos katsot Bikepics`in kuvia niin tuon ikäiset tuppaa kaikki olemaan enemmän tai vähemmän rakenneltuja, eli alkuperäisyyden arvo on menetetty. Huolellisesti säilytettynä ja sinetöitynä RD:n voi silloin tällöin pistää käyntiin eli savustaa naapureita. Tuhannen euron molemmin puolin olis mun mielestä fair price jos se on oikein hieno (2007 näytti harvinainen DS6 250-malli menneen kaupaks hiemsn vajaa 700€:llä), ehkä enemmän jos joku haluaa muistella nuoruusvuosiaan. Ongelmahan on siinä, että RD-Yammuista jäi useimmille omistajille lähinnä ristiriitaisia muistelmia kun kone oli niin pahuksen vikaherkkä. On kuulunu (väitetty), että nää 70-luvun RD:t olis kokemassa jonkinlaisen renessanssin - ilmeisesti tarpeeks monta sukupolvea välissä et on unohtunu miten inhottavaa oli omistaa sellanen?! ;)

Edittinä vielä Youtubesta löytyny klippi vm. 1973 isoveli RD350:n pikku ajolenkistä mikä vähän valaisee problematiikkaa. Useassa kohtaa kuulee selvästi ettei kone ole säädöissään, ei vedä puhtaasti, eikä kuski käy ku muutaman kerran tehoalueen kynnyksellä (laimee aavistus siis mitä toi 350 oikeesti kulkis, jos se on terässä). Just tuollaista kituuttamista ajelu on ku joutuu varomaan rikkomasta museo-RD:n moottoria, etenki 125:n kohdalla.

http://www.youtube.com/watch?v=kIqRHg3hcHA

Oon pahoillani jos nämä teesit ovat epämieluisaa kuultavaa. On hyvät syynsä miksi se RD on siellä tallissa eikä kenellekään ole juolahtanut mieleen ottaa sitä ajoon.

Vähän jos vielä editin edittinä valottais sunnuntain joutilaisuuttaan tota historiapuolta, jos ketä kiinnostaa? Yammun 2T-twineillä on pitkät sukujuuret. Yamaha valmisti alkujaan mm. soittimia mistä johtuu sen tuotemerkki kolmella ristityllä ääniraudalla (nykyisinhän se on monialayhtiö mikä tekee suht kaikkea huonekaluista aina eletroniikkaan asti), prätkien valmistus alkoi 1957, ja eka 250-twini esiteltiin 1959. Yamahan nousu suureks mp-valmistajaks perustuu pitkälti näihin äkäisiin 2T-twineihin. Piikkiversion juuret on (Y)AS-sarjassa 60-luvulta, jolloin myös jo esiteltiin tuorevotelujärjestelmä Autolube. Mallinimet muuttu RD:ks kun Yamaha siirty mäntäohjauksesta läppiin ("Torque Induction"), 1972/1973. Siviilimallien rinnalla tarjolla oli tehdasraasereita ("TZ"), kilpailutoiminta alkoi jo 1962. Jarno Saarinen voitti 1973 Daytona 200:n häijyllä TZ350:llä erinäisten isompien mm. Triumph`ien nenän edestä, ja samoin kaduilla kiivaat RD350/400:t tiskas isoja nelaripyöriä huvikseen. Historiasta löytyy muualla lisää ja tarkemmin.

Itse olen erimieltä näiden 2-pyttysten RD Yamahoiden kestävyydestä ,,itsellä oli nuoruudessa 73-vm torgue inductioni malli , jonka serkulta ostin 1500 markalla . Ajelin monta kesää ilman isompia ogelmia . Yhen kerran katkes toinen männärengas toisen pytyn männästä , muttei rikkonut mitään . Oli männänrenkaan tappi painunut alas ja oli ruvennut rengas pyöriin ja siten katkennut rengas ,,tuurilla oli mennyt palat pakoaukosta ulos ja ei ollut jälkiä pytyssä ..suurinosa männärenkaasta toki oli vielä jälellä . Muuten ei ollut vikoja ja pyörä pelas hyvin , iskunvaimennusta parantelin vaihtamalla taakse jämäkämmät iskarit ja etuteleskooppejakin tuli muokattua paremmin toimiviksi ;) luotto peli ,,aina pääsi perille ,,kevään sohjokeleistä -syksyn ensiliukkaille..meni offtopikin puolelle ,mut oli pakko kommentoida , kun oli itsellä eriävää kokemusta ;)
il3
Pyörä:
Yamaha WR 125X, Kymso
Liittynyt:
23.10.2011 16:51
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut il3 » 18.2.2013 0:10

Olis tarkotus myydä Rieju Marathon pois, kun ei noin uudella kevarilla viitsi talvella oikein ajella :(
Paljonko voisi pyytä 3400km ajetusta riejusta, jossa takuu voimassa vielä heinäkuun loppuun asti? Pyörä on siis 2011 vuosimallia, täysin uudenveroinen ja orkkis.
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut Andis » 18.2.2013 11:33

Eihän tätä talvea nyt niin paljoa ole jäljellä, että kannattaisi alkaa pyörää sen takia alkaa vaihtamaan. Eikä talvella rönätessä edes useimmiten tule mitään vahinkoja :) tietysti riippuu siitä, että miten kovista vauhdeista päätät kaatua :lol:
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut aksim97 » 18.2.2013 22:39

il3 kirjoitti:Olis tarkotus myydä Rieju Marathon pois, kun ei noin uudella kevarilla viitsi talvella oikein ajella :(
Paljonko voisi pyytä 3400km ajetusta riejusta, jossa takuu voimassa vielä heinäkuun loppuun asti? Pyörä on siis 2011 vuosimallia, täysin uudenveroinen ja orkkis.


Olisi mielenkiintoista tietää oma näkemyksesi riejun hinnasta. Itse sanosin että jos haluu nyt myydä ja on smoto niin ehkä jtn 3k€, ehkä pari hunttia päälle. Noita on smotoina suht monta myynnissä vrt enska, eli jos enduro niin heitä siihen vielä se yks huntti päälle ;)
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
il3
Pyörä:
Yamaha WR 125X, Kymso
Liittynyt:
23.10.2011 16:51
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut il3 » 19.2.2013 20:14

aksim97 kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää oma näkemyksesi riejun hinnasta. Itse sanosin että jos haluu nyt myydä ja on smoto niin ehkä jtn 3k€, ehkä pari hunttia päälle. Noita on smotoina suht monta myynnissä vrt enska, eli jos enduro niin heitä siihen vielä se yks huntti päälle ;)


Juu ajettelin sen 3400€ pistää pyynniksi, kun ei todellakaan ole pakko myydä, ja tietenkin se enska on. Tunttuu, että melkein jokainen marathon on smoto. :lol:
-eelias-
Liittynyt:
10.11.2009 13:42
Re: Käytetyn pyörän arvo

ViestiKirjoittanut -eelias- » 19.2.2013 21:16

Minkähän verran tosta varresta kehtais pyytää ko isompaan vaihto alkais olemaan edessä.

Vuosimallia 2006
MIttarissa 30000km
Muuten täysin kunnossa, mutta eturengas alkaa olemaan elämänsä ehtoopuolella (kai sillä tän kesän vielä ajais mutta kuitenkin.) Ja takajarrupalat alkaa oleen lopussa.
Täysin uusi takajarrusatula ostettu, ei vielä kuitenkaan kiinni (180€)
Ketjut ja rattaaat vaihdettu viime keväänä
tällöin myös vaihdettiin öljyt ja suodatin.

Pesty aina kun on ollut likainen ja ajettu iisisti.
Ei kaaduttu kertaakaan.

Jos vaikka 2300:sta lähtis liikkeelle, niin vois olla aika realistinen.