TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

Täysitehoinen vai kuristettu kevytmoottoripyörä?

696 16%
1809 41%
1886 43%
Ääniä yhteensä : 4391
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut L_rppa » 27.6.2012 20:39

Aika varma tekniikka, ei liikaa sähkösiä osia, hyvä varaosien saatavuus. Varaosia myös runsaasti saatavina purkuosina, ja on halpoja.

Huonoa: Katteiden kiinnikkeet eivät ole erityisen kestävää tekoa, jos pyörä on joskus kevyestikkin kaadettu niin ovat aivan varmasti kärsineet. Pientä kärsivällisyyttä vaatii niitä korjailla. Osa myöskin on aika paljon ajettujaovat luotettavia siis, mikä ei sinänsä ole miinus jos ovat asiallisesti huollettuja.
_MiiGa_
Pyörä:
Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
9.2.2011 18:59
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut _MiiGa_ » 27.6.2012 22:03

jukke96 kirjoitti:SUOSITTELEE...

Mitäs mieltä ootte tommosesta ~ -98 NSR? plussat ja miinukset? meinasin että tommosen laittais


Jep ihan hyviä pyöriä ja tehoakin irtoo ihan kohtuullisesti. Enpä itekkää oikeen keksi mitään moitittavaa.
Bacon
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -09
Liittynyt:
30.6.2011 21:51
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Bacon » 28.6.2012 3:14

@Viime sivun kotarikeskustelut

4,4kW tais olla papereissa :D ja vakio derbissäni oli paperilla 4,2kW. Siitä voi päätellä jo paljon.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Clutch » 28.6.2012 8:54

nusnus jottain 2-4kw taitaa mopoissa olla paperilla korkeintaan. Muistaakseni X-racessa 2,4 ja sehän taitaa olla noppeite kiihtyvä vakiomopo.
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut MiniMies » 28.6.2012 21:41

Räxän papereissa 1,8kW :lol: Wr:än papereissa lukee kuitenkin 11kW.. Miksihän noita kotkia noin jumalattomasti kuristetaan..?
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 28.6.2012 21:47

Päästömittauksien takia. Pelataan varman päälle, että menee läpi ja kuristetaan tehot niin alas, että riskiä ylityksestä ei tule.
Mopo oli ja mopo meni :(
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut LaneKit » 29.6.2012 12:40

Jep, päästöt sallii kotarin tehot.

Aprilian 50cc skopassa on muistaakseni jotai 5kw pintaa otteessa, bensakäyttöisessä mopossahan ei ole tehorajaa, dieselissä ja sähkössä on.

Sama juttu isommissa kotkissa, 450 on muistaakseni 9kw papereissa ja ei edes saa kuulemma täystehoiseksi, koska päästöt onvat niin hirveät sellaisena :lol:
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut MiniMies » 29.6.2012 13:00

Paskoja pyöriä nuo kotarit kun noin kovat päästöt on :lol:
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 29.6.2012 13:28

Ja rehellisesti sanottuna kisapyörä kun on, niin kotari menee helpoimman kautta eli kun ei oo varsinaisesti tarkotettu katupyöräksi eikä kuristettuna ajettavaksi, niin helpompi vaan kuristaa paljon kun alkaa suunnittelemaan hommaa, jotta todellisuudessa pelaisikin kuriosilla.

Koko rekisteröinnin ideahan on aikanaan ollut vaan helpottaa kisakuskin/harrastajan elämää kun ei oo niin tarkkaa noi harrastuspaikat rekisteröidyllä pyörällä ja voi ajaa siirtymät itse, eikä aina tartte kyytiä.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Bacon
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -09
Liittynyt:
30.6.2011 21:51
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Bacon » 30.6.2012 1:33

Clutch kirjoitti:nusnus jottain 2-4kw taitaa mopoissa olla paperilla korkeintaan. Muistaakseni X-racessa 2,4 ja sehän taitaa olla noppeite kiihtyvä vakiomopo.


nusnus, tasan 4,2kW oli. Ja DRD X-Tremehän on erilainen kuin vanhemmat Senda X-Tremet, ja aika varmasti kiihtyy paremmin kun X-Racet. Voitti viivoilla monet virimopedit. Syynähän on se, että putkessa ei ole mitään muuta kuria kuin hukkaputki, kuristettu vaan lähinnä välityksillä ja CDI-pokella.

Jatketaan YV jos tarvetta.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Juunish » 3.7.2012 0:59

Ehdottomasti tt tulee olemaan, kun vaan ehittäis nyt ostamaankin se joskus ..8)
Midrace Aerox projekti
-HenQ-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2010 19:09
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut -HenQ- » 31.7.2012 17:44

Kyllähän tuota on omasta Kotkasta välejä vaihdettu ja tt-setti laitettu. FMF-änkkä ja SX:n putki.
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 31.7.2012 19:26

ei kotariin oo mitään tt-settiä..
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 31.7.2012 19:49

Onpahan, A1 tehoissa alle 5kw tehoo ja tt:nä aika paljon enemmän.

Mutta totuushan on, että kukaan ei sillä A1 tehoissa aja ku kone menee tukkoon ja tehariderbitkin ajaa ohi + ktm ei suosittele edes käynnistämään jos on kuriosat kiinni.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: TäysiTehoinen vaiko A1 kuristettu?

ViestiKirjoittanut Miiggael » 31.7.2012 19:52

Eikös ne oo kuitenki jo valmiiks tt-säädöissä vaikka A1 putki oiskin? Ois kyllä aika turhaa laittaa säädöt kuristetulle jos sitä ei edes käynnistetä niillä säädöillä :roll: