AceFin kirjoitti:Tietääkö kukaan miten vakionopeudensäädin toimii? Olisiko mahdollista soveltaa sellainen pyörään?
Auton perinteinen jälkiasennus vakkari mekaanisella polkimella varustettuun autoon on melko yksinkertainen:
Se vetää servomoottorilla kaasun päälle ja pitää sen yhessä samassa asennossa ellet itse säädä ohjausnapeista lisää tai vähemmän kaasua, ei ymmärrä mäestä yhtään mitään ja toimivuuskin on joskus vähän mitä sattuu, löytyy mikrokytkimet jarru ja kytkinpolkimista eli jos jompaa kumpaa painaa niin lähtee pois.
Sitten taas se nykypäivän hienompi orkkisvakkari tai jotkut jälkiasenteisetkin sähkösellä kaasupolkimella varustettuun autoon:
Painat nappia tietyssä nopeudessa ja vakkari laskee anturitietojen perusteella just niin pienen kaasumäärän et auto jaksaa pitää nopeuden yllä, pikkumäessä osaa antaa lisää kaasua että pääsee ylös saakka, mutta jos on liian iso vaihde ni eipä tuokaan kenkää anna yhtä paljon ku oikea kuski (eikä osaa ottaa vauhtia ennen mäkeä) ja sit voi olla et nopeus tippuu, löytyy tästäkin mikrokytkimet jarrusta ja kytkimestä, eli sammuu jompaa kumpaa painaessa.
Prätkään en kyllä ite laittais muutakun tommosen rannetuki lärpäkkeen joka pitää kaasun tietyssä asennossa mut saa heti pois, jos sen servomoottorin taas virittää ni perkele on äkkiä kumossa jos tulee joku häiriö.