Eka kerta piikin sarvissa!

Vaihe
Pyörä:
KTM Duke II
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.5.2009 23:41

ViestiKirjoittanut Vaihe » 30.7.2009 21:36

Kaikkeen tottuu ajallaan. Itsellä tuo oli edessä ajokoulussa ja kyykyllä ajo oli ihan perseestä kun oli tottunut helposti hallittavaan enskaan.
Mr. Fudis
Pyörä:
Rieju Marathon 125
Liittynyt:
4.6.2009 23:05

ViestiKirjoittanut Mr. Fudis » 30.7.2009 22:08

Eilen tuli si ekaa kertaa ajettua piikillä autokoulus. Olihan se hienoa siirtyä moposta kevariin. Pyöränä oli Yamahan WR, joka vaikutti ohan OK peliltä.
Mardi
Pyörä:
Honda NSR, Tunturipyörä "pappa" eli pappatunturi vm -68
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
27.7.2009 2:26

ViestiKirjoittanut Mardi » 1.8.2009 23:01

tot0 kirjoitti:On ehka vaha vaara topic, mutta onko kyykky-piikiin ajaminen vaikeaa enska-mopon jalkeen?

Kyllähän ne on ihan erilaiset. Mut kyl sihen tottuu jo 10 min ajon jälkee. Itellekki ol pien shokki ku kokeilin eka kertaa nykyistä pyörääni ja sitä ennen olin ajanu kaverin enska pyörällä. Mut kyl siihe tottu äkkiä.
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/52881
Katso kuva ja kerro jatkaisitko suoraan ilman liikennemerkkiä! :)
He1kk1
Pyörä:
RS50 siirtyi siskolle, GPR125 ajossa.
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
19.8.2008 21:28

ViestiKirjoittanut He1kk1 » 2.8.2009 3:31

tot0 kirjoitti:On ehka vaha vaara topic, mutta onko kyykky-piikiin ajaminen vaikeaa enska-mopon jalkeen?

Ite kun aloitin ajamisen kyykkymopolla se oli helvetillistä ja outoa, kun oli ajunut kavereitten/veljen enskamopolla. Siihen tottuu parin sadan kilometrin jälkeen. Itselläni ei tuottanut ongelmia kevariin siirtyminen kun mopokin oli kyykky.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 2.8.2009 15:44

Ekaks ku istahdin piikin selkää, ni pelkäsin etten saa pidettyy sitä pystyssä, ku painaa "vähä" enemmän ku mopot, mut ku ei kallistellu paljoo, ni hyvin se pystyssä pysy.. Oikeestaa aika sama fiilis, ku eka kerta mopon päällä.. Toki vähän hämmens ne tehot siellä tankin alla. :D
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Beejay
Pyörä:
Aprilia RS154 -03
Paikkakunta:
Piikkiö
Liittynyt:
26.5.2009 17:08

ViestiKirjoittanut Beejay » 3.8.2009 14:57

Suzuki PV:llä ajelin mopoikäsenä 16.500km ja yhden vuoden... kyseinen vehje painaa 60kg

Oli kiva sitten testata kotipihalla 140kg kyykkypyörää :D oli sellane fiilis et ei tälläst saa pysäytettyy millään ko saa vähä kerättyy vauhtii mut nykyään tuntuu iha ketterältä ja samanlaiselt ku PV aikoinaa :P

Tosin tossa ko testasin kaverin PV:tä niin ajattelin että eihän tälläsel uskalla ajaa yli 30 km/h ku kaikki heiluu ja vatkaa :DD (oma suski meni 115 km/h loppuvaiheessa)
Dööbbi
Pyörä:
Derbi Senda R 125cc -04
Paikkakunta:
Pyhäjärvi
Liittynyt:
25.5.2009 18:10

ViestiKirjoittanut Dööbbi » 5.8.2009 22:45

sunnuntaina kun veli toi tuon derbin kokeiltavaksi niin se tuntui hieman oudolta sillä se on matalampi kuin tuo mopo derbi. sit ku lähin ajamaan nii käänsin pihassa heti kaasun pohjaan ja kokeilin miten kulkee ja sama jatkui maantiellä tosin siellä tuli nopeus vastaan sillä ei ollut kypärää jonka takia silmät rupes vuotamaan vettä. minusta se kevari ei tuntunut mitenkään oudolta sillä samoja vehkeitähän noi sendat periaatteessa on toisessa vaan 50cc kone ja toisessa 125cc.
HighSpeed
Pyörä:
Onhan noita...
Liittynyt:
18.12.2007 19:20

ViestiKirjoittanut HighSpeed » 6.8.2009 1:03

Kokemusta oli ennen piikkiä vissiin 7 (omasta siis, + kavereiden päälle) eri moposta, ja ensimmäinen piikilläajokerta oli smoto-Hussella peilijäisellä tiellä talvella. Heti kun lähin asfalttitie oli kuiva, tietty wähän tykittämään, kun aika heikosti kulki talvikelissä :'D Mopolla ajettuja kilometrejä en ole laskenut yhteen, mutta paljon jokaisella niistä tuli rullattua.
He1kk1
Pyörä:
RS50 siirtyi siskolle, GPR125 ajossa.
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
19.8.2008 21:28

ViestiKirjoittanut He1kk1 » 9.8.2009 6:38

Beejay kirjoitti:Oli kiva sitten testata kotipihalla 140kg kyykkypyörää :D oli sellane fiilis et ei tälläst saa pysäytettyy millään ko saa vähä kerättyy vauhtii mut nykyään tuntuu iha ketterältä ja samanlaiselt ku PV aikoinaa

Itse omistan RS50 ja GPR125. RS50 painaa n. 135kg tankattuna. Alkuun se tuntu aika saatanan painavalta ja suuri kallistus oli vaikea saada takaisin pystyyn. Kun kaaduin sillä ekan kerran (kerran olen kaatunut) niin polvi taittu sinne alle pahasti etten pystynyt kävelemään. Äiti ja kaksi siskoa nosti pyörän pystyy. Se näytti huvittavalle. Eivät meinanneet saada millään pystyyn. Melkein kaadoin sen parkkipaikalle, kun tökkäsin etujarrut pohjaan niin kallistu aika paljon. Sain just ja just pystyyn. Kaaduin kahdesti MBK nitrolla viime talvena kun menin töihin. Oli silloin ne ensilumet ja aamulla n. 10cm loskaa asfaltilla. Se 80kg:n skootteri ei tuottanut mitään ongelmia nostaa pystyyn. Oliko sitten kyse adrealiinista vai 50kg:n erosta.

Edit: Nytkun rupesin miettimään niin kyse oli varmasti adrealiinista, koska töissä 60kg:n painoinen lasikuiturulla painaa paljon.
eGetin
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
6.4.2008 19:22

ViestiKirjoittanut eGetin » 9.8.2009 9:21

EvilPeter93 kirjoitti:Edit: Nytkun rupesin miettimään niin kyse oli varmasti adrealiinista, koska töissä 60kg:n painoinen lasikuiturulla painaa paljon.

Kyllä se se painoero oli. Lasikuiturulla pitää nostaa ilman mitään apua, pyörässä taasen on renkaat jotka tietyssä mielessä sitä painoa tasaa ja "vähentää" (on tästä yläasteen fysiikantunneilla ollut juttua jos on kukaan kuunnellut).
Derbi 50cc Senda X-Race oli ihan näppärä käsitellä ja todellakin tuntui kevyeltä, myös tankki täytenä. Kuivapainossa eroa on Varaderoon vajaa 60kg, ja sen kyllä huomaa.
Räsä125
Liittynyt:
6.8.2009 13:58

ViestiKirjoittanut Räsä125 » 9.8.2009 19:48

Ensimmäinen kunnon AJOkerta oli autokoulussa... Mutkaisella tiellä 60-80kmh nopeuksin. Eron ex-peussiin huomas aika hyvin, vaikka autokoulun pärrä aikamoinen lahna olikin ^^ Ensimmäinen ajokerta, kun ajelin ihan yksin ilman ketään kyttäämässä, oli muutama päivä sitten uudella silmäterälläni, räsällä. Rauhallisesti rullasin aluksi ympäri kyliä, välillä kauheita tappokiihdytyksiä tietysti :P Sitten myöhemmin rauhallisella mutkatiellä ajelin, kello kahdeksan illalla, aurinko paistaa hienosti niinkuin iltaisin tuppaa, upea lämmin keli (20 astetta) ja räsä alla. Upea tunne tuli siinä mutkiin kaarrellessa, suorilla kaahatessa ja nauttiessa vauhdista. Yhdellä suoralla sitten tulikin vastaantulija, vanhemman oloinen kaveri jollain customilla, ikää n. 50. Mukavana ihmisenä ja tietysti tervehti toista motoristia, ja kerkesin itekkin käden heilauttaa ennenkuin ohi meni. Siinä tuli semmonen tunne, että nyt kuuluu joukkoon ja varmaan tuli aika hieno virne naamalle :)

Paremmaksi ei ensimmäinen ajokokemus tuosta voi mennä, ainakaan en usko :D Upea tunne oli.
ana-
Pyörä:
ei olee
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
3.7.2009 23:06

ViestiKirjoittanut ana- » 10.8.2009 0:25

Ittellä se autokoulu XR tuntu jotenki kiihtyvä nii tappavasti jonku skyteamin jälkee :lol: oli ihan ahterista ajaa sillä mopolla sitte ajotunni jälkee himaa. Ja mahtava fiilis sitte ekaa kertaa oma piikin sarvis ku oli aamulla päässy inssin ja sitte pitiki heti töihin, niin 9h töitte jälkee nopeeta kotia ja ajelee koko loppu yö :D
Vaihe
Pyörä:
KTM Duke II
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.5.2009 23:41

ViestiKirjoittanut Vaihe » 13.8.2009 19:50

Mr. Fudis kirjoitti:Eilen tuli si ekaa kertaa ajettua piikillä autokoulus. Olihan se hienoa siirtyä moposta kevariin. Pyöränä oli Yamahan WR, joka vaikutti ohan OK peliltä.

Missä koulussa? Kerrankin autokoulu, jossa kunnon pyörä eikä mitään ybr:ää tai cbr:ää, jotka ovat aika alimittaisia joillekin.
Afterii
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2009 21:00

ViestiKirjoittanut Afterii » 13.8.2009 20:54

Vaihe kirjoitti:
Mr. Fudis kirjoitti:Eilen tuli si ekaa kertaa ajettua piikillä autokoulus. Olihan se hienoa siirtyä moposta kevariin. Pyöränä oli Yamahan WR, joka vaikutti ohan OK peliltä.

Missä koulussa? Kerrankin autokoulu, jossa kunnon pyörä eikä mitään ybr:ää tai cbr:ää, jotka ovat aika alimittaisia joillekin.


Tuli vaa mielee et kajaanis on 2 paikkaa yamahan -09 wr smotoil. Olihan sil mukava ajotunneilla mut motaril tuntu et eihä tää kiihy mihinkää ku omal detsil oli ajellu pihas ja yksityistiel. Nii ontopic et eka kerta oli ku isä oli hakenu dtn ja sitte ku pääsee pihaa ja kypärää päähä ja istuu nii tuntu matalemmalt sit käyntii nii tuntu et ei helvetti ku tuntuu oleva tehoa. Sit testaa ja ei kyl hymy hyytyny kurittoman riejun jälkee.
porkkanalaatikko
Pyörä:
Derbi Gpr racing
Liittynyt:
7.7.2009 21:24

ViestiKirjoittanut porkkanalaatikko » 20.8.2009 17:22

Eka kerta oli piikin sarvissa oli autokoulun 9kW cebarilla joka ei tuntunutkaan nii ihmeelliselta. Mut sitku pääs ekaa kertaa ajaa tt derbi gpr:llä nii oli kyl paskat housuis ku lähti kiihdyttää. Nyt kun on tottunu toho piikkiin nii on jo tullu huomattua ettei tui gpr kulje mihinkää :x Ei muuta ku odottelee 2 vuotta et sais sen 600cc pyörän :nörtti: Huoh miten pitkä aika :nolo: