Tervehdys, 2t amatööri kysyisi pari kysymystä, tai no aika monta näitä tuli mutta aika helppoja kai on?
Suunnitelmissa olisi siis teettää koneistamolla pytyn poraus, jokusen millin osan kannen madallus ja pyttykoro samalla reissulla (pyöränä siis DT125R '02, mäntä akk:ssa jää n. 1.5mm pakoaukon alareunan yläpuolelle).
Joten: Suostuuko koneistamo poraamaan pytyn ylikokoon X, näkemättä sisälle tulevaa mäntää? Autoihin ainakin yleensä koneistamot haluavat nähdä sisälle tulevat männät...
Ja sitten että jos vien pytyn sinne ja sanon että sisälle laitetaan seuraavan ylikoon valu/takomäntä, osaako moottorikoneistamo, joka tosin ilmeisesti eniten koneistaa autojen moottoreita, laittaa välyksen kys. männälle kohdalleen? Vai tarvitsisiko nyt sinne mennessä tietää että kuinka suuri välys dt:llä täytyy olla, ja osata laskea se mukaan kun kerron minkä kokoiseksi se voidaan porata? Kuinka suuri välyksen pitäisi olla? Onko välys laskettu mukaan kun mäntiä myydään, vai onkon esim. 56.5mm mäntä renkaidensa kanssa absoluuttisesti 56.5mm?
Anteeksi, kysymykset saattavat olla tyhmiä, ensimmäiden kerta tässä talossa kun joku omistaa minkään 2t laitteen. Ukkokin ajanut mopoikänsä mankilla