Luulen, että olemme kaikki kuulleet putkia koskevasta väitteestä kuoliaaksi, entä keskustelu valojen vaikutuksesta moottoripyörien turvallisuuteen/näkyvyyteen? Olen lukenut usein, että yksi yleisimmistä moottoripyöräonnettomuuksista on auton kääntyminen vasemmalle kaistallesi. Näyttää siltä, että HID/LED-asetus voisi auttaa erottamaan moottoripyöräsi taustamelusta.
Ovatko HID:t oikea tapa? Onko parempia vaihtoehtoja? En ole vielä löytänyt LED-ratkaisua, mutta mielestäni se olisi parempi kuin HID, HID-valon hajonta on valtava ja ne ovat siirtyneet niin pitkälle siniseen spektriin, että niistä tulee suuri haitta muille kuljettajille. LED-ilmaisimet? Minusta tuntuu, että jotkin tehokkaat LEDit tekisivät jarrutuksesta ja signaloinnista enemmän havaittavissa muille, ja lisäetu on pienempi ja pyörälinjojen puhdistaminen. Ja sitten on juttuja, kuten Lunasee, hehkuva pyöränauhasopimus, luuletko sen auttavan?
Minusta olisi hienoa nähdä vakavaa keskustelua tästä ja päästä vapaasti niin syvälle kuin haluat - luumenit, kynttilän teho, säteen leveys, valon sironta, sininen siirtymä, kaikki se paska, jolla on mielestäni viime kädessä merkitystä.
Ovatko HID:t oikea tapa? Onko parempia vaihtoehtoja? En ole vielä löytänyt LED-ratkaisua, mutta mielestäni se olisi parempi kuin HID, HID-valon hajonta on valtava ja ne ovat siirtyneet niin pitkälle siniseen spektriin, että niistä tulee suuri haitta muille kuljettajille. LED-ilmaisimet? Minusta tuntuu, että jotkin tehokkaat LEDit tekisivät jarrutuksesta ja signaloinnista enemmän havaittavissa muille, ja lisäetu on pienempi ja pyörälinjojen puhdistaminen. Ja sitten on juttuja, kuten Lunasee, hehkuva pyöränauhasopimus, luuletko sen auttavan?
Minusta olisi hienoa nähdä vakavaa keskustelua tästä ja päästä vapaasti niin syvälle kuin haluat - luumenit, kynttilän teho, säteen leveys, valon sironta, sininen siirtymä, kaikki se paska, jolla on mielestäni viime kädessä merkitystä.