2T viritys ja tekniikka

Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Betaversio » 17.9.2012 17:03

jonttu-13 kirjoitti:Mikäköhän tuol cagivan putkessa on ennen peräpilliä sellanen vähän sitä pilliä pasumpi 10cm pitkä putki joka lähtee alkukäyrään päin ? Olisko jonkun lainen kuri?


10cm vai 20-30cm pitkä putki? Äkkiseltään kuulostaa ihan normaalilta sisäänvedetyltä loppupilliltä, mutta pillin pitäisi ulottua keskilieriön (putken paksuimman kohdan) keskelle asti. Voitko kuvailla tarkemmin? Kuvaa / piirrosta? :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut imafinland » 18.9.2012 23:41

Nyt joku joka ymmärtää 2-tahti moottoreista enemmän kuin perus mopojonne, voisitko pikkuisen jeesiä kun on tässä suhkot polttava kysymys johon ollaan väitelty osaavampienkin ihmisten kanssa ja ollaan vain tultu tulokseen että kokeilla pitäisi :lol:
Elikkä siis 2-tahti männän renkaat alkavat lepattaa tietyssä vaiheessa en sitten DYKES renkaista tiedä ikinä en ole kyseisiin törmännyt, kokemuksia? joten se aiheuttaa tehohäviötä, tietenkin laskemalla kierroslukua tai rengasta ohentamalla siitä päästään mutta miksei näinkin? Käytetään nyt kuitenkin vaikkapa 0,6 rengasta minkä pitäisi kestää 65 000 m/s². No kiihdytysmiehet jotka enemmänkin nelitahtimoottoreiden kanssa ähräilevät ovat sitten keksineet että jos männänpään lävitse porataan pieniä reikiä rengasuran pohjalle asti, jolloin renkaan taakse saataisiin syötettyä korkeapaineista kaasua palotilasta, tällä tavoinhan ainakin järjellä ajatellen pitäisi vuotamisen vähentyä tai jopa kokonaan loppua?

Aika sekava selitys, toivottavasti joku tajuaa :lol:
Seo hyvä kun sen maalaa!
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 19.9.2012 0:11

Teksti kopioitu lähes suoraan tiittasesta johon lisätty vain kysymysmerkit. Mitä tarkalleen ottaen oikein nyt halusit kysyä? Omin sanoin kiitos.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Gogge » 19.9.2012 0:15

Tiittasessa on 2 sivua ko. asiaa koskien, ja käsitellään sekä dykes renkaat, että tuo reikien poraaminen, s. 34-36.

Tiittanen- lataa . pdf, en kokenut tarpeelliseksi ottaa screen shotteja, tai alkaa kertomaan samaa asiaa uudestaan, tossa kummiskin niin laajasti käsitelty. Muutenkin suosittelen tutustumaan ko. opukseen, ite paristi lukenut, ja myönnettäköön vaikka onkin 30v vanha opus, niin silti paras suomenkielinen kirja 2t moottoreihin liittyen. Bellin 2-stroke performance tuning kanssa kiva, jos enkku sujuu.

E: Olit nopeempi.. ja no.. :lol:

Mutta no, molemmat keinot tepsii..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
deetee valdo
Liittynyt:
22.8.2012 23:34
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut deetee valdo » 20.9.2012 0:14

Mitenkäs tohon yamahan 125 dt:seen menee yz 125 katteet kiinni? joutuuko tekemään paljonkin muutoksia ja jos tarvitse niin millaisia, katteisiin vai kiinnityskohtiin!?!? Eli etusivukatteet, takalippa, takasivukatteet?
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 20.9.2012 10:51

Betaversio kirjoitti:
jonttu-13 kirjoitti:Mikäköhän tuol cagivan putkessa on ennen peräpilliä sellanen vähän sitä pilliä pasumpi 10cm pitkä putki joka lähtee alkukäyrään päin ? Olisko jonkun lainen kuri?


10cm vai 20-30cm pitkä putki? Äkkiseltään kuulostaa ihan normaalilta sisäänvedetyltä loppupilliltä, mutta pillin pitäisi ulottua keskilieriön (putken paksuimman kohdan) keskelle asti. Voitko kuvailla tarkemmin? Kuvaa / piirrosta? :)


siis se ylettyy justiinsa siihen keskilieriön rajalle asti. Leikkaanko pois? :D
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 30.9.2012 20:19

Mikähän tossa mun RM80:sessä on, kun tyhjäkäynti helvetin korkea, luisti melkein alhaalla, suutinta yritetty suurentaa, ryyppy päällä röpeltää vaan.. Luisti rikkaimalla ja ps 220, kaasari 26mm Litteämikuni.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
RE: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Gogge » 30.9.2012 20:32

Tyhjäkäynti ruuvi irti ja kato et luisti menee alas asti.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 30.9.2012 20:45

Ei oo irti.. Kylläse menee.. :(
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
RE: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Gogge » 30.9.2012 22:42

En kysynykkää onko se irti, vaan sanoin että ota irti. Oothan siitä koittanu säätää? Katteles kaikesta huolimatta onko imuvuotoja..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 1.10.2012 7:53

Koitettu on. Kaveri ehotti isompaa tk-suutinta? Ilmaruuuvi melkein kiinni.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
RE: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Gogge » 1.10.2012 7:59

Voiphan sitä kokeilla, jos vaan laihalla kävis.. Mutta jos se tk ei ryypylläkään alene, niin ei kyllä suuttimellakaan. Jos vaikka lähtisit ekaks putsaamaan sen ihan kunnolla, jos ennen toiminut.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
K3154R1
Pyörä:
Gilera SMT -07
Liittynyt:
15.9.2008 16:19
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut K3154R1 » 12.10.2012 18:01

Itellä on 94- vuosimallin tetsari ja haluisin tietää että löytyyykö kyseiseen vehkeeseen jostain isompaa takaratasta vai käykö mahdollisesti jostain muusta pyörästä isompi suoraan. Olis nimittäis tarkotus saada vähän lyhyempää välitystä niin olis toi hiljasessa vauhdissa stunttailu helpompaa kun pyörä on muuten vakio. Meinaa vähän puutua kun cirkleäkin yrittää pyörittää :D
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 12.10.2012 19:13

K3154R1 kirjoitti:löytyyykö kyseiseen vehkeeseen jostain isompaa takaratasta

Tuolta saisit varmasti riittävät välitykset (samalla eteen pienempi)
http://www.mpt.fi/index.php?categoryID=4237
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
xbomber46
Liittynyt:
28.8.2010 13:57
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut xbomber46 » 13.10.2012 13:10

Kysytään näin yleisesti, mien vakuttaa pelkän öljyn määrän vähentäminen seoksessa? Pyörän öljypumpussa ois paljonkin säätövaraa alaspäin koska seos on aika tujua tavaraa, mutta en jaksanut wnää säädellä sen jälkeen kun sain kesällä kaasarin säädöt kuntoon.

Jos tiputan öljyseosta, tuleeko seos yhtään rikkaammaksi? Maalaisjärjellä silloinhan koko seoksessa olisi suhteessa enemmän bensaaa palamassa.

Pyöränä Derbi GPR 125 06' eli sama systeemi on detsissäkin.