Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 20.2.2014 2:16

Luulis et joutuu pääsuutinta vähän isontaa, mutta kokeilemalla selviää
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
Bundexi
Pyörä:
Aprilia SX 50 2008, Samurai 110cc, Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.5.2011 20:53
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Bundexi » 20.2.2014 13:57

En tiiä kuuluuko tää nyt tänne varsinaisesti mutta kysytään kuitenkin.

"Sitten omaa asiaa:
Oma husse nyt seissy melkein puoli vuotta kohta kun en oo keksinyt vikaa kun ei viittisi kaikkee uusia, eli siis kipinä tosiaan kateissa. Puola, tulppa, tulpanjohto, cdi(?) vaihdettu ja johtosarja mitattu. Antaa virtaa ilman akkua mittaristolle ainakin ja akun liittimille kun polkee, ei silti kipinää anna. Impulssianturia rm. heinon mukaan ei pysty mittaamaan ja uuden hinnasta ei oo tietoo niin ei viittisi heti ostella. Sitten toinen missä vika enää vois olla on joku boksi minkä nimee en tiedä, siinä rungon etuosassa sylinteristä niinkun eteenpäin ja hiukan ylös, kumisella pannalla kiinni. Pystyykö sitä testaamaan mitenkään? Ja tosiaan pyörä on -06 vuoden mallia eli kunnon vanhan vanhan kunnon sähköillä. :) "
miwa-
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Husqvarna wre 125
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.11.2012 21:16
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut miwa- » 20.2.2014 15:31

Rikzaah kirjoitti:
Rikzaah kirjoitti:Keskiviikkona minusta tulee hussen omistaja.

Pyörä on ollut vakio, ja olisi tarkotus pistää TT:ksi. Eli voiko sillä vakio kaasarilla (TT setti toki) vedellä Rinon kanssa, vai onko tosiaan pakko hommata joku alhaalta/keskeltä vääntävä putki? Ja kun pyörä on 2010 mallinen, niin ei tarvitse kalibroida PA-säädintä kun on avannut kaasarin? Oliko hussessa vielä ilmanputsarissa joku tötsä mikä piti ottaa pois?

Ja mites kun myyjä kertoi, että vilkuttaa ECU2 kun ajaa kovaa, niin mistäs se voisi johtua? Ja mitä kaikkea teen, että saan sen loppumaan (Vastus-kikka?)

Jos jollain on myynnissä jotain näistä niin pistää heti YV!
- TT-setti kaasariin
- Tehoputki
- Isompi kaasari???

EDIT: Voiko ECU 2 ohittaa ja silti jatkaa tuoreöljyvoitelun käyttöä?

Voi vejellä vakio kaasarillla rinon kanssa mutta alavääntöjä ei hirveesti ole.. ei ole mitää tötteröitä putsarissa. En noista uudempien hussejen ecu pelleilyistä paljoa tiedä mut muistaakseni ecu2 on joku öljyanturi eli ei voi vedellä se ohittettuna tuorevoitelulla?
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 20.2.2014 19:13

EDIT: Voiskohan vika johtua tyhjästä akusta???

Ookkei, kiitos :) Jos joku voi vielä varmistaa ton että ei voi käyttää tuorevoitelua mikäli on ohittanut ECU2 vastuksella.

Mites muuten kun vaihdoin vilkut ja takavalon niin sen jälkeen(kö?) on ruvennut vilkkumaan öljy- ja lämpötilavalo mittarissa kun on laittanut valot päälle. Eli jotenkin kun etuvalo menee päälle niin sit alkaa? Sit välillä lämpötilavalo vilkkuu kun etuvalo on poissa päältä. Sitten välillä tulee kanssa ECU4 (lämpötila-anturi ECU) ja se kanssa lähtee heti kun laittaa valot pois. Jäähdytysnestettä oli piripintaan, ja pyörä toimii kunnolla.

Multa jäi 1 keltainen johto yli (vakio rekisterikilvenvalosta?), voiko sillä olla tekemistä asiaan?

Takavalo ja jarruvalo, sekä vilkut toimii tosi hyvin että luulis johtojen olevan oikein, en ole varma koska oli se johdotus niin epäselvä että katkasin pari johtoa ja sit yhdistelin niin kauan kunnes kaikki toimi.

VIDEO ONGELMASTA;

http://www.youtube.com/watch?v=EmVoj3eV ... e=youtu.be
........
PePe1
Liittynyt:
12.5.2012 13:20
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut PePe1 » 20.2.2014 23:23

Mistähä mahtais johtua perus rikkaalla käymis ongelma,
elikkäs, ei pieniltä vaihteilta meinaa kiertää piikille muutaku kunno röpöttämise saattelemana ja piikki "pätkii" 1 vaihteella kuin rajottimelle hakkaisi. Ja kun vapaalla antaa täyskaasun niin ei meinaa millään kiertää kunnolla tai antaa piikkiä...
vireinä siis tehtaan TT putki ja tt setti vakio kaasarissa. suuttimena 165 ja sokka ylimmässä lovessa... auttakaas nyt viisaammat? :D
miwa-
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Husqvarna wre 125
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.11.2012 21:16
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut miwa- » 20.2.2014 23:31

Itellä tekee tollain jos joutuu mummottelemaan kunnolla ja tulppa karstaantuu. Pitää vedätellä ihan kunnolla että tulppa putsaantuu tai ostaa uusi :)
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 21.2.2014 16:17

PePe1 kirjoitti:Mistähä mahtais johtua perus rikkaalla käymis ongelma,
elikkäs, ei pieniltä vaihteilta meinaa kiertää piikille muutaku kunno röpöttämise saattelemana ja piikki "pätkii" 1 vaihteella kuin rajottimelle hakkaisi. Ja kun vapaalla antaa täyskaasun niin ei meinaa millään kiertää kunnolla tai antaa piikkiä...
vireinä siis tehtaan TT putki ja tt setti vakio kaasarissa. suuttimena 165 ja sokka ylimmässä lovessa... auttakaas nyt viisaammat? :D



Meil samat :D oisko ehkä läpissä vikaa? Tyyliin jääny auki ja vitumoine bensan ylisaanti sen takia. Joku jätkä myös epäili karstaista putkea ja pakoaukonsäädintä. Eli tosiaan viisaimmat. Miten vitussa husse voi käydä rikkaalla kun PS on 165 ja neulan sokka ylimmässä lovessa. Tulppa on musta.
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 21.2.2014 17:31

Rikzaah kirjoitti:EDIT: Voiskohan vika johtua tyhjästä akusta???

Ookkei, kiitos :) Jos joku voi vielä varmistaa ton että ei voi käyttää tuorevoitelua mikäli on ohittanut ECU2 vastuksella.

Mites muuten kun vaihdoin vilkut ja takavalon niin sen jälkeen(kö?) on ruvennut vilkkumaan öljy- ja lämpötilavalo mittarissa kun on laittanut valot päälle. Eli jotenkin kun etuvalo menee päälle niin sit alkaa? Sit välillä lämpötilavalo vilkkuu kun etuvalo on poissa päältä. Sitten välillä tulee kanssa ECU4 (lämpötila-anturi ECU) ja se kanssa lähtee heti kun laittaa valot pois. Jäähdytysnestettä oli piripintaan, ja pyörä toimii kunnolla.

Multa jäi 1 keltainen johto yli (vakio rekisterikilvenvalosta?), voiko sillä olla tekemistä asiaan?

Takavalo ja jarruvalo, sekä vilkut toimii tosi hyvin että luulis johtojen olevan oikein, en ole varma koska oli se johdotus niin epäselvä että katkasin pari johtoa ja sit yhdistelin niin kauan kunnes kaikki toimi.

VIDEO ONGELMASTA;

http://www.youtube.com/watch?v=EmVoj3eV ... e=youtu.be




Nyt vilkkuu satunnaisesti lämpövalo enään. Voiskohan johtua siitä että on kesäsäädöissä ja oon vaan kierrätellyt paikallaan ulkona (-1'C) niin ei oo pahemmin tullut sitä ajoviimaa?

Sittenhän kun on lämmöt kovilla niin se valohan palaa koko ajan? Eli nyt on hiukan kuumana kun satunnaisesti vilkkuu?
........
wilsonuhah
Liittynyt:
2.9.2013 15:44
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut wilsonuhah » 21.2.2014 20:12

Moi. Huomaako eroa paljon normi tt ja mikuni v-force hommien välillä?Onko hinta sen arvonen?
PePe1
Liittynyt:
12.5.2012 13:20
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut PePe1 » 22.2.2014 0:04

Percell kirjoitti:
PePe1 kirjoitti:Mistähä mahtais johtua perus rikkaalla käymis ongelma,
elikkäs, ei pieniltä vaihteilta meinaa kiertää piikille muutaku kunno röpöttämise saattelemana ja piikki "pätkii" 1 vaihteella kuin rajottimelle hakkaisi. Ja kun vapaalla antaa täyskaasun niin ei meinaa millään kiertää kunnolla tai antaa piikkiä...
vireinä siis tehtaan TT putki ja tt setti vakio kaasarissa. suuttimena 165 ja sokka ylimmässä lovessa... auttakaas nyt viisaammat? :D



Meil samat :D oisko ehkä läpissä vikaa? Tyyliin jääny auki ja vitumoine bensan ylisaanti sen takia. Joku jätkä myös epäili karstaista putkea ja pakoaukonsäädintä. Eli tosiaan viisaimmat. Miten vitussa husse voi käydä rikkaalla kun PS on 165 ja neulan sokka ylimmässä lovessa. Tulppa on musta.



no karstainen putki ei ainakaa ole ku sitä itekki epäilin ja kaikki poltin eikä mitää muutosta :D Läpätki on tarkistettu mutta siitäki jo tosin jonku verran aikaa :/ mietin pakoaukon säädintä, et mites se säädettii näis uudemmis (-11) vuosimalli husseis? Kun eikös näissä se mekaaninen ole taas?
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 22.2.2014 2:31

Joo ja itel tää 07 jossa vähän rottamaisempi säätö PA säätimen suhteen..
valevandro
Pyörä:
Husqvarna sm 125/ Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.11.2013 15:15
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut valevandro » 22.2.2014 12:23

Jos epäilette tota pakoaukonsäädintä niin paikollaan kyllä pitäisi kiertää vaikka se ei toimisikaan. Tai ainakin itselläni kiersi :D Kokeilkaa lukita ylös ja sitten testiajot käy heittään että kiertääkö sitten loppuun asti. Myös jos neulassa on varaa laittaa laihemmalle niin se auttaa tuossa paikollaan kierrätyksessä! Tai sitten vaan pienempää suutinta :)
PePe1
Liittynyt:
12.5.2012 13:20
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut PePe1 » 22.2.2014 13:11

No en sitten usko että PA säätimessä vika, koska ittellä ei kierrä edes paikallaa :/
valevandro
Pyörä:
Husqvarna sm 125/ Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.11.2013 15:15
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut valevandro » 22.2.2014 13:32

No kannattaa sitä pa-säädintä silti tutkia :) kokeile myös laittaa laihemmalle, että josko se heräis eloon!
SähköSiika
Liittynyt:
29.1.2014 22:33
Re: Vs: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SähköSiika » 23.2.2014 3:10

Ohjautuuko sähköinen PA- säädin kierrosluvun, vai kaasunasennon mukaan?