Turbo nelariin

Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 11.3.2009 17:17

Ublert, onko noi ahdot ajossa vaiko kuormittamattomana? Aika heikolta näyttää joka tapauksessa, toimivuus sekä ahdot.
Itse kyselin TD015 ahtimen saatavuudesta ja hinnasta Suomesta, minarista kun ois vanha kone ylimääräsenä, köhköh.
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 11.3.2009 17:22

Ajossa. :D Ei kierrä puhtaasti sinne ylös. Ihanku rajottimelle hakkais. Tosiaan. Jos tänään neulan asentoa muuttelis ja tuon pitot putken kanssa pelleilisi. Luultavammin tänään projektin alle myös koko koneen läpikäynti. Katotaan mitä tuhoa on jo aikaansaatu :D
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 11.3.2009 17:38

Laita 200cc niin johan ahtaa alempaa.

Onko tuosa mikon ahtimesa 2 puolinen pakopesä?

Minkä kokosta putkee ton alkukäyrän pitäs olla ku pakovena on 23mm ja kanava jotain 24 ja nykynen putki 21-22mm. Ahistaako?
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 11.3.2009 17:50

lokitekki kirjoitti:Onko tuosa mikon ahtimesa 2 puolinen pakopesä?

Minkä kokosta putkee ton alkukäyrän pitäs olla ku pakovena on 23mm ja kanava jotain 24 ja nykynen putki 21-22mm. Ahistaako?
Kahdella nielulla kyllä.

Milli tai pari ei tunnu kuin pankkitilillä. ;) Teoriassa putken tulis olla vähintään yhtä suurta kuin kanava, sillä isompi putki kasvattaa kanavan virtausta...
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 11.3.2009 19:36

Turbokäytössä alkukäyrän pitää vaan olla aavistuksen pienempi vastaavankokoiseen vapariin verrattuna ettei virtausnopeus hidastu liiaksi vaan se ahdin ahtaakin jopa.

Yksimukisessa on muuten melkein se ja sama onko se ahdin yksi-vai kaksinieluinen.

Milli tai pari kyllä muuten oikeasti tuntuu.

lokitekki: Mulle ei sanottavasti kerro mitään "3mm overlap". Mikä kolme milliä? Kannattaa mitata asteet siitä nokasta.
Dank memes melt steel beams.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 11.3.2009 19:47

Kone oli aika kivassa kunnossa. Pakoventtiili aikasta valkonen. Käyny vissiin jossain välissä laihalla. Muuten todella hyvässä kunnossa kone.
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04

ViestiKirjoittanut sumppa » 11.3.2009 19:53

150 Samurain mäntä/pannu käy muuten heittämällä kiinni. Veikkaan että pyörisi fööni paremmin niiden kanssa?
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 11.3.2009 19:57

Luultavammin. Mut saa nyt tolla pärjää. Ei jaksais uhraa enää rahaa tohon. Menny kumminki joku euro jo :roll:
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 11.3.2009 21:21

Tume34 kirjoitti:Turbokäytössä alkukäyrän pitää vaan olla aavistuksen pienempi vastaavankokoiseen vapariin verrattuna ettei virtausnopeus hidastu liiaksi vaan se ahdin ahtaakin jopa.

Yksimukisessa on muuten melkein se ja sama onko se ahdin yksi-vai kaksinieluinen.

Milli tai pari kyllä muuten oikeasti tuntuu.
Tälläseen pieneen 1-mukiseen on vaikee soveltaa oikeita oppeja, kun ei löydy ensinnäkään sopivaa ahdinta. Hetken saa pohtia optimaalista putkivalintaa 24mm pakokanavan ja sitä oletettavasti reilusti isomman ahtimen nielun välille.
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
Hondamonkey-86
Pyörä:
JC Knight Q-8
Liittynyt:
12.9.2008 15:48

ViestiKirjoittanut Hondamonkey-86 » 15.3.2009 19:40

hiljasta vaihteeks :(
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 15.3.2009 20:24

Kuka sitä tänne ees haluu mitää kertoo ku tulee vaan turhaa viisastelua.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 15.3.2009 20:45

lokitekki kirjoitti:Kuka sitä tänne ees haluu mitää kertoo ku tulee vaan turhaa viisastelua.


Saman olen kuullut joskus ennenkin, mm.kun ammuttu kreationistien teorioita alas :roll: ......

Ei faktoista kannata suuttua.
Dank memes melt steel beams.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 15.3.2009 21:15

:D Näin. Ei päivässä kuuhunkaan menty. Vaihdoin moottorin parempikuntoiseen. Huomenna jos pääsis koittamaan tuon erikokoisen pitot putken kanssa kulkua. Sijoitin myös paineensäätimen letkuliitännän eri paikkaan, jos sillä jotain vaikutusta olisi. Lyhensin myös alkukäyrää noin 2 senttiä. Kaikki hyöty irti mitä saadaan. Siinä tämän viikonlopun aikaansaamiset.
italkit60
Liittynyt:
16.8.2007 22:21
TURBO nelariin

ViestiKirjoittanut italkit60 » 17.3.2009 17:13

ei saa toimimaan turboa kevaris... kaveri vei oikeen pajalle jossa ammattilaiset olis laittanu turbon yamaha varaderoon (en oo varma oliko toi pyörä mutta kumminki) oli ongelmana se, että ei löytyny tarpeeks pientä turboa.. mitn hiustenkuivaajaa sinne ei voi tukkia ku ei se ahda senkää vertaa sitä ilmaa mitä kaasari imöö vakiona... remmillä sen vois saada toimimaan, mutta täälä ei oo ketään sellasta seppä joka sellasen sais tehtyä.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 17.3.2009 18:04

Kyllä niitä pieniäkin turboja on olemassa. Luulis esim Smartin autossa olevan naurettava pieni. Ja jossain pienkoneissakin on turboja tavattu.

Jenkki autosta saastepumppua modaamaan.

Edit: Mitsu td02: http://www.btinternet.com/~goosegog/tur ... 180049.jpg
Ei kovin hurjalta näytä :S